Aloittelijan peruskysymykset tänne

Viestiketju osiossa 'Aloittelijoiden osio' , aloittaja Timba79, 15.11.2005.

  1. Salvia

    Salvia

    Liittynyt:
    3.4.2019
    Viestejä:
    7
    Likes Received:
    0
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaikki paitsi kahvimaito ja kasviket on tullut laskettua. Täytyy varmaan hiueman tiputtaa noita kaloreita sitten vaikka tosta ei hirveästi viitsisi alaspäin mennä.
     
  2. narunpätkä

    narunpätkä VIP

    Liittynyt:
    25.10.2014
    Viestejä:
    4 734
    Likes Received:
    1 495
    Sukupuoli:
    Mies
    Maidossakin on kaloreita jonkin verran, samoin kuin myös rehuissakin joskin melko vähän ja niitä nyt kannattaakin olla mukana senkin takia että pitää nälkää poissa.
     
  3. -kake-

    -kake- urpo VIP

    Liittynyt:
    14.9.2011
    Viestejä:
    689
    Likes Received:
    291
    Sukupuoli:
    Mies
    Jos nyt ns. puhtaalta pöydältä pääsee aloittamaan, niin lähtisin rasvanpoiston ehdoilla. Toki alkuun saattaa lihasta tulla yhtäaikaa ja rasvaa poistua, mutta se myöhemmin hankaloituu. Ja jos nyt ensin bulkkaa vielä lisää rasvaa, niin niitä poltellessa sitten tuppaa lähtemään myös lihasta. Eli helpommalla pääsee pitkässä juoksussa, kun ottaa nyt alkuun sitä rasvaa pois.
     
  4. Punttibeke2

    Punttibeke2

    Liittynyt:
    16.12.2018
    Viestejä:
    9
    Likes Received:
    0
    Sukupuoli:
    Mies
    Mikä on ku ei vaan tuu painoo? Alussa tulee aina läskiä mutta sitte se loppuu siihen. Kroppa kyllä kasvaa ja kiristyy samalla. Kulutan töissä jo n. 3500 kaloria ni vaikeeta on pysyä plussalla vaikka usein syön n. 4000 kaloriaa pv ei silti tuu läskiä. ja mitämitä tää diettaaminen on? Itellä kyllä läskit lähtee heti ku ei syö ku sika....
     
  5. Riska

    Riska VIP

    Liittynyt:
    3.2.2010
    Viestejä:
    1 006
    Likes Received:
    55
    Sinähän sen tuossa jo ratkaisit. Jos kulutat töissä arviosi mukaan 3500 kcal ja syöt 4000 kcal päivässä, niin jäät reilusti miinuksen puolelle, kun perusaineenvaihdunnan kulutus pyörii siinä ~2000 kcal ja siihen muut aktiviteetit ja saliharjoittelu, niin pitäisi syödä ainakin sen 6500kcal päivässä, jotta päästään plussan puolelle. Maltillinen plussalla oleminen riittää (Max 500kcal päivässä), joten vältytään siltä läskin ylenmääräiseltä kerääntymiseltä.

    Kannattaa kokeilla ottaa töihin mukaan vaikka jotain gainer juomia, joista saa helposti kaloreita työpäivän aikana. Lisäksi smoothieihin saa helposti kaloreita.
     
  6. VKL

    VKL

    Liittynyt:
    12.4.2014
    Viestejä:
    9
    Likes Received:
    0
    Vinkkejä harrastusta aloittelevalle yötyöläiselle.
    Lähinnä mietin miten ja mitä kannattaisi syödä jos vetää "aamutreenin" (unien jälkeen eli 13-15 paikkeilla)
    Lisättäköön että liikkuvassa konttorissa on huonot ruokailumahdollisuudet, tämän takia kaipaisin jotain kylmiä ruokaideoita.
     
  7. maltsu

    maltsu

    Ikä:
    46
    Liittynyt:
    24.6.2015
    Viestejä:
    2 798
    Likes Received:
    1 083
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Helsinki
    Valmiiksi keitettyjä kananmunia messiin, kulkee helposti mukana ja niillä saa terästettyä voileipä tms. ateriat aika kivasti.
     
  8. Predatori

    Predatori

    Liittynyt:
    24.8.2018
    Viestejä:
    721
    Likes Received:
    280
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Kuopio
    Banaania, rahkaa, leipää, gaineria tai heraa sekoitettuna maitoon ja sekaan kananmuna ( protskua +40g ) setti. Näillä olen itse pärjännyt työpäivät kun ei pysty ja ehdi lämmintä ruokaa syömään.
     
  9. Täysiii!

    Täysiii!

    Liittynyt:
    10.11.2005
    Viestejä:
    1 810
    Likes Received:
    310
    Riippuu ihan siitä mitä olet tottunut syömään. Ennen treeniä esim puuro+raejuusto+marjoja tai vaikka banaani, leipä ja rahka. Jos et tykkää syödä aamiaista niin jätä väliin ja syö kunnon safka treenin jälkeen. Duunisafkat samat setit ilman puuroa jos ei voi lämmittää. Myös vaikka tonnikala+raejuusto kombo on hyvä mikäli et hiilareita erityisemmin kaipaa. Täytetyt leivät: salaattia, tomaattia, kinkkua, juustoa, kananmunaa. Munakasrullasta tykkään itse, myös kylmänä. Täytteeksi vaikka savu-/kylmäsavulohta tai palvikinkkua ja tuorejuustoa. Sitten tietysti kaikki juotavat jogurtit, smoothiet, heradrinkit jne. Lähi-idästä löytyy paljon hyviä kylmiä ruokia jos pitää mausteista. Hummusta, tabboulehia, tahinia jne pitaleivän väliin ja ääntä kohti. Jotain lihaakin mielellään koska lihastahan mä tässä yritetään kasvattaa. Riisikakut+täyslihaleikkeleet. Lista on aikalailla loputon...
     
  10. aikamies

    aikamies kääpiöiden sukua VIP

    Ikä:
    54
    Liittynyt:
    17.12.2018
    Viestejä:
    398
    Likes Received:
    218
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Tornio
    Ottamatta kantaa vuorokaudenaikaan: jos edellisestä ateriasta on aikaa yli neljä tuntia, niin puolikas banaani ja pari desiä maitoa ennen treeniä toimivat ainakin minulla hyvin.
     

Jaa tämä sivu