1. Live talk show Twitch.tv/pakkotoisto TÄNÄÄN klo 21:00! Jepajee!
    Sulje ilmoitus

Final Fantasyt

Viestiketju osiossa 'Pelit ja konsolit' , aloittaja mv-, 16.11.2006.

1. mv-

mv-

Ikä:
    30
    Sukupuoli:
    Mies
    Tuntui tuolla osto/myynti puolella keskustelu yltyvän siihen tahtiin että pistetäänhän Fantasyille ihan oma threadi pystyyn.

Tänne kaikki väittely eri osien parhaimmuuksista, kysymykset, ihmetyksen aiheet, kaikki mahdollinen bs Final Fantasyyn liittyen.

Aloitetaan vaikka sitten näin tylsällä pelin pariin löytämis tarinalla:

Itse tuli Nämä löydettyä joskus kauan sitten kun jostain sai ensimmäisen osan lainattua, ei kiinnostanut sillon yhtään. Seuraavan kerran palasin aiheeseen VII osan tiimoilla, kaverilta lainasin kun kovasti ylisti, eikä silloinkaan vielä kiinnostanut yhtään. Ihan tyhmää kun veri ei lentänyt kokoajan, eikä minigun laulanut alusta alkaen.

Siitä vuosi eteenpäin olin kaverin luona käymässä ja taustalla pyöri hyvän näköinen moottoripyöräpätkä, Cloud hurjasteli prätkällä ja mätki porukkaa moralla nurin, katsoin silmät pyöreänä mahtavaa grafiikkaa ja päässä pyöri "pakkosaadatännenytheti". Lainasin VII osan kaverilta, pelasin läpi ja menin sen jälkeen ostamaan sen itselleni, siitä se sitten lähti. Pelisarja jonka parissa on tullut vietettyä ehdottomasti eniten tunteja.

VII ja VIII osat omasta mielestä parhaimmat näistä pleikkarin 1 & 2 konsoleiden peleistä, muut sitten sekalaisessa järjestyksessä perässä.

Tulipas turhaa tarinaa pelisarjan löytämisestä, mutta pitihän se peli jollain avata. :)

2. Nicky

Nicky

Ikä:
    34
    FFVII tuli lainattua joskus kaverilta ja onneksi lainasin, paras peli ikinä :) Hyvänä kakkosena tulee FF VI. FF IV - X on tullut tahkottua läpi, X-2:sta en jaksanut pelata ihan loppuun asti.

EDIT: Tuli himo pelata taas tota seiskaa :D Olishan se hieno taas tahkoa se läpi kaikilla herkuilla pitkästä aikaa :kuola:

3. TDM

TDM

Mulla taas FF:ien pariin joutuminen oli jotenki kohtaloa. :D

Isoveljeni osti pelin joskus -97 ja tällöin olin nähnyt pelistä trailerin jollain pleikkari ykkösen demo cd:llä. (Helkkarin hyvä traileri btw, voi kun jostain löytyisi.)

En sitten sen kummemmin kuitenkaan pelistä kiinnostunut saatikka ajatellut asiaa. Vasta vuosi pari sen jälkeen selasin ikivanhaa Super Power pelilehteä jossa oli FF VII:n arvostelu. Luin arvostelun varmaan 10 kertaa läpi koska jokin pelissä alkoi kiehtomaan minua. Sitten tein ultimate päätöksen eräänä päivänä kun istuin pöntöllä ja luin taas sitä arvostelua.

"Isä. Käytä mua Anttilassa."

Eikun Anttilaan ja ostin FF VII:n. Siitä se sitten lähti, ah niitä aikoja. 12 tuntia putkeen pelaamisia, koulusta lintsaamisia vain jotta pääsee "Squaren unimaailmaan". (Lainattu siitä ikivanhasta arvostelusta.)

4. Luni

Luni

Ikä:
    39
    VII iski täysillä! Sen jälkeen tullut VIII ei niinkään, hyvä mutta edellisen tasolle ei mitään mahkuja. Tässä välissä tuli myös tutustuttua FF Tacticsiin ps1 joka vei ihan kympillä Ramza! kyseistä peliähän ei julkaistu euroopassa jonka takia jäi hieman varjoon, onneksi oli keksitty modaus:). Sitten meno parempaan ja IX. Sen jälkeen tullut X oli pelillisesti näyttävä mutta ei niinkään mukaansa tempaava, Auronin, Ronson ja Lulun hahmot olivat parhaat osat pelistä. Sen jälkeen tullutta X-2 en viitsinyt edes hommata ja myös XI jäi väliin nettipelaamisen takia. Nyt odotellaankin innolla XII ja ensivuotta. Vielä aikaisemmista nes ja snes versioista tullut testattua I-VI emulla, noista iski parhaiten V ja VI.

5. Tuuba-A

Tuuba-A

Itse olen pelaillut läpi asti IX:n ja X:n, mutta tyttöystävä kilahti tähän sarjaan ihan korviaan myöden. :D Viimeksi kun kysyin, oli hän tahkonnut VII:n ja IX:n molemmat 5-6 kertaa läpi. Välillä kaduttaa että esittelin hänelle moisen sarjan.:jahas:

Ensimmäisiä osia olen vaan vähän kokeillut PC:llä.
    Nes- ja Snes emulaattorit ovatkin helpoin tapa lähestyä vanhimpia osia(I-VI), sillä yhä harvemmalla on kotonaan enää moista laitetta. Puhumattakaan peleistä, kun ei niitäkään saa mistään nykyään.:( Ei ole koskaan ollut tilaisuutta kokeilla alkuperäisiä nintendoversioita.

Oli miten oli, Final Fantasyt ovat Gran Turismo-sarjan jälkeen parasta konsolipeliviihdettä.:rock:

6. ZaGaTo

ZaGaTo

Ikä:
    31
    Final Fantasy VII :kuola:
    Kai sitä on tullu katottua Final Fantasy VII - Advent Children? ;)

Onkos kukaan pelannu tota Final Fantasy VII: Dirge of Cerberusta jo?

7. Solid10

Solid10

Sukupuoli:
    Mies
    Ostin ilman sen kummempaa tietoa pelisarjasta FFX:n. Toki ylistystä pelisarjaa kohtaan olin kuullut jne, mutta kummempaa tietoa ei ollut. Kunnes sitten tein tämän katalan heräteostoksen...
    Sosiaalinen elämäni kuivahti täysin. Vietin kaiket päivät pleikkarin ääressä. Parisuhde oli koetuksella. Koulu meni huonosti, lopetinkin koulun pari kuukautta ostoksen jälkeen. Jos kouluun menin, istuin vain koneella etsimässä lisää tietoa Final Fantasyistä.
    FFX-2:n ostin myös, mutta se ei (onneksi) ollut yhtä hyvä. Omistan myös FFVII:n ja VIII:n pc:lle, mutta aina kun olen päässyt suhteellisen pitkälle pelissä, on kone hajonnut tai jotain vastaavaa, joten molemmat on vielä pelaamatta läpi.

Ps. Onhan kaikilla Cloud-faneilla jo tämä? :D

8. Ultimecia

Ultimecia

Ikä:
    36
    Sukupuoli:
    Nainen
    Kaupunki:
    Dagobah
    Äläs nyt yllytä, mulla on FF-figuureja 5 ja olen huono käsittelemään rahaa.

Sanomattakin on selvää, että oma suosikki on VIII; osittain varmaan siksi, että se oli ensimmäinen osa jota itse pelasin. Tosin se on aliarvostettu muutenkin, ihmiset ei vaan tajua sitä junction-systeemiä :D.

PS2:lle tulleet ovat siinä mielessä köyhempiä, että on satsattu liikaa grafiikkaan ja (paskoihin) ääninäyttelijöihin ja liian vähän juoneen ja maailmaan noin yleensä, mutta mitään inhokkia sarjassa ei ole. Tällä hetkellä tahkoan vaihteeksi ysiä. Seiskasta eteenpäin olen pelannut kaikki läpi muutamaan otteeseen, DOC odottelen halvemmaksi.

Advent Children oli muuten hienoinen pettymys, samat viat kuin vikassa Matrixissa. Vanhana Poirot-fanina mulle kelpaisi enemmän dialogi ja asioiden selvitys kuin se vitunmoinen hutkiminen.

9. Pehvanssi

Pehvanssi VIP

Ikä:
    35
    pelattu on 6-10 läpi. Osa noista useampaan kertaan kuten VII menny läpi noin 6 kertaa :P
    Se VIII on kyseenalainen peli. Aluksi se ei napannu sitten yhtään samalla lailla kuin VII, mut sitä piti vaan sulatella aika kauan. Nyt vasta myöhemmin olen alkanut arvostamaan sitä ja se onkin saanut "hyvä peli" bojoja mun silmissä yhä enemmän.

10. Vidus

Vidus

Ikä:
    35
    Sukupuoli:
    Mies
    Vaikuttaa kyllä jotenkin tutulta pelisarjalta........:D

Kipasenpas salilla mutkan ja tulen sitten touhottaan enempi.

11. Tidus

Tidus

Joo, niin tekee.

Joskus -98 taisin tutustua VIII:n ja koukkuun jäätiin... pahasti.

P.S. En kai ole vienyt nimimerkkiäsi? ;)

12. Vidus

Vidus

Ikä:
    35
    Sukupuoli:
    Mies
    No sovitaan että olet se aito ja oikea kun olet ennemmin foorumille regannutkin. :D Itsehän olen tuon nickin kehittänyt sen takia että noilla pelifoorumeilla nuo pelihahmojen nimet tuppaa olemaan kaikki käytettyjä. Oikean nimeni etukirjaimesta siis tuo V T:n paikalle. Ai että olenkin ollut nokkela. :)

Final Fantasy-sarjasta kuulin ensimmäistä kertaa muistaakseni 7. luokalla. Tuolloin kaverit kertoilivat juttuja "tsokopoista", keltaisista, punaisista jopa kultaisista. Ensimmäisen pelin kuitenkin ostin vasta paljon myöhemmin. FFVII käytettynä tarttui pelikaupasta mukaan ja siitä se sitten lähti. Sen jälkeen on emulaattorilla tullut pelattua vanhimpia osia ja onhan nuo pleikallekkin hankittu.

Eniten on tullut pelattua toki näitä uudempia osia. VII, VIII, IX, X, X-2....ei innostanut nettiosa ei... Kaikki nuo on pelattu läpi useampaan kertaan ja aina se läpipeluu venyy sinne 200 tunnin nurkille kun pitää joka pirun nurkka nuuskia. :D. Sitten toki pitää pelailla niitä minipelejä ihan vain huvikseen. Monesti sitä aikaa kuluu siihen kun pitää hahmoja kehitellä jo alussa. Siinä sitten tovi jos toinenkin mäiskitään vihulaisia joista kostuu 1 exp per nuppi.

Final Fantasy-elokuva sekä Final Fantasy Advent Children kateltu. Ensimmäinen ei niin kova sana mutta jälkimmäinen sitäkin kovempi sitten. Mitään FF-tilpehööriä (musiikkia lukuun ottama) en varmaan koskaan tule hommaamaan kuitenkaan vaikka monasti on lähellä ollutkin. Onneksi Suomesta ei hyvää kampetta löydy kovin helpolla :D. Siihen se on aina kaatunut kun olisi pitänyt alkaa maailmalta tilailemaan.

Minun on varmaan turha alkaa vertailemaan noita pelejä koska kaikkia kuitenkin olen mielissään pelannut tunnin jos toisenkin.:lol2:

Seuraavaa osaa odotellessa........:thumbs:

13. Pehvanssi

Pehvanssi VIP

Ikä:
    35
    Kattokaas FF hörhöt semmottis anime ko Final Fantasy 7- The last order.

Joo ei mullakaan se 11 napannu yhtään...täsä venaillaan sitten sitä XII:tä.

14. Jani_88

Jani_88

Final Fantasyt on parhaita :5: :haart: :haart: :haart: :haart:

15. Temppeli

Temppeli

Oon kans tainnu hurahtaa näihin aika pahasti.. Tossa hyllyssä komeilee nämä:
    FF1, FF2, FF4,FF5, FF6, FF7,FF8,FF9, FFX, FFx-2, FFXI, FFXII :D

ja kaikki paitsi 11 on tullu pelattua läpi muut 2 tai 3 kertaa paitsi XII, koska en o vielä kerenny. Onhan noihin tosiaan tullu aikaa vietetty aika reippaastikki, mutta samapa tuo ku jokanen tunti on juhlaa ollu. Parhaiksi täytyy leimata joku 6 tai 7 :)

16. TDM

TDM

Mitenkäs sä 12:sen olet näppeihin jo saanu?

17. Jani_88

Jani_88

Mietin ihan samaa!!

18. Ultimecia

Ultimecia

Ikä:
    36
    Sukupuoli:
    Nainen
    Kaupunki:
    Dagobah
    Kyllä se Kusti polkee isojenkin vesien ylitse, pojat.

19. Vidus

Vidus

Ikä:
    35
    Sukupuoli:
    Mies
    Jo vain. Kuhan on oikeet pelit ja vehkeet niin tuotakin on voinut pelata jo jonkin aikaa. On se kyllä niin väärin että eurooppaan nuo pelit tulevat niin kuin tulevat. :(

20. Luni

Luni

Ikä:
    39
    Mistä oot 1-6 hommannut? Itse noita vaan emulla pelaillut, 1-3 oli nes ja 4-6 snes tulleita, noi ois helmi omistaa alkuperäisinä(kateellinen olen):D

Jaa tämä sivu