1. Pakkotoiston shopissa -15% KAIKKI! SHABOOM

Intermittent Fasting

Viestiketju osiossa 'Ravinto' , aloittaja testolenu, 3.9.2007.

  1. testolenu

    testolenu

    Liittynyt:
    22.11.2006
    Viestejä:
    96
    Likes Received:
    0
  2. RRR

    RRR

    Liittynyt:
    15.5.2003
    Viestejä:
    145
    Likes Received:
    1
    Hours 00-16(12am-4pm) (fasting, fat burning phase)

    Hours 16-24(4pm-12am) (pre-wo meal breaks the fast). A heavy workout sends a growth stimulus. Overfeeding occurs. If macros are controlled, short term fat gain is avoided while providing adequate nutrition for growth to occur post-workout and during sleep).

    Hours 24-40(12am-4pm) (fasting, PW meal still digesting)

    Hours 40-48(4pm-12am) (eating window, high protein intake, deficit during this day sets the stage for lipolysis during hours 48-66, and so it goes on)



    Kuulostaa paljon Warriorilta ilman filosofiaa. Warriorissa myös painotetaan enemmän raakaa ja käsittelemätöntä ravintoa.

    Oman kokemukseni mukaan toimii hienosti. Nelisen vuotta on jo tullut syötyä tähän tapaan.

    Olisi mielenkiintoista saada jostain kokonaisempi selvitys menetelmästä.
     
  3. testolenu

    testolenu

    Liittynyt:
    22.11.2006
    Viestejä:
    96
    Likes Received:
    0
    Itsekkin olen koottua pakettia yrittänyt kovasti etsiä, laitan tänne jos satun löytämään. BB.comin threadia olen päässet sivulle 10, ja kiinnostus sen kun lisääntyy.
     
  4. Keljumus

    Keljumus

    Liittynyt:
    24.7.2006
    Viestejä:
    831
    Likes Received:
    0
    Lueskelin tuon threadin nopeasti läpitse. Kyse ei sinänsä ole siitä, että tämän menetelmän avulla saavutettaisiin sen kummempia tuloksia kuin perinteisilläkään dieeteillä. Lähinnä ideana on se, että tällä tyylillä syöminen muuttuu huomattavasti helpommaksi kun päiväohjelmasta poistetaan osa pikkuaterioista.

    Eli tärkeimmät havainnot menetelmän puolustajilta olivat ettei 16 tunnin paasto aiheuttanut lihaskatoa tai hurjaa nälkää. Käytännössähän tässä vain jätetään syömiset pois ennen nukkumaanmenoa, jätetään aamupala välistä ja siirretään lounasta parilla tunnilla eteenpäin.
     
  5. testolenu

    testolenu

    Liittynyt:
    22.11.2006
    Viestejä:
    96
    Likes Received:
    0
    Muistelisin tosin lukeneeni tuolta, että rasvaa olisi palanut jopa ylläpitokaloreilla ? Tosin mistäpä sitä tietää...
     
  6. RRR

    RRR

    Liittynyt:
    15.5.2003
    Viestejä:
    145
    Likes Received:
    1
    Kyllä tässä systeemissä tavoite on nimenomaan aineenvaihdunnan manipulointi suosimaan rasvan palamista ja lihaskudoksen rakentamista. Ero perinteisiin 3-4h ruokaväleihin läpi koko hereilläoloajan on ilmeinen. Kyse ei siis ole pelkästä ruokailun kätevoittämisestä ja lounaan myöhästämisestä, vaan tarkoituksena on saada juuri niitä kummempia tuloksia.

    Perustapa toteuttaa tämänkaltaista dieettiä on syödä illalla n. 16-24 ja paastota päivät tuohon neljään asti. Tärkeää on, että treeniä seuraavat tunnit ovat noita "ylensyömisen" tunteja.

    Itse pidän tuota 8h syömisaikaa melko pitkänä. Pienellä harjaantumisella 2500-3000kcal uppoaa kuitenkin muutamassa tunnissa ilman ongelmia ja syömisen treeniravintoineen saa mahtumaan 18-23 väliseen aikaan.
     
  7. Keljumus

    Keljumus

    Liittynyt:
    24.7.2006
    Viestejä:
    831
    Likes Received:
    0
    Lueskelin tuon BB.comin ketjun läpi, ja sain vähän erilaisen kuvan asiasta. Ainakin Alan Aragon ja Lyle McDonald näkyivät olevan varsin skeptisiä ihmevaikutusten suhteen, eivätkä menetelmän innokkaimmatkaan puolestajatkaan puhuneet kuin tuosta syömisen helpottumisesta. Uskoa saa tietysti mitä ja ketä tahtoo, vaikkapa tämän menetelmän "keksijää", jonka tarkoitus on siis tehdä dieetillä rahaa kunhan saa kirjansa ulos...
     
  8. astro

    astro

    Ikä:
    34
    Liittynyt:
    26.9.2002
    Viestejä:
    1 198
    Likes Received:
    0
    Mainitsin asian "lyhyet + - jaksot"-threadissä, mutta asia ei ottanut tulta alleen. http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=1445088&postcount=19

    Yksi hyöty on pitkien miinuskalori-jaksojen välttäminen. Mulla tulee dieetillä ylirasituksen oireita jo muutamassa päivässä. Mitä enemmän keventää treeniä ja mitä pienempi kalorivaje, sitä pitempään kestää ennen kuin kurkku kipeytyy. Viikossa se tulee viimeistään kuitenkin. En oo vielä testannut IF:ää.
     
  9. Denimo

    Denimo

    Liittynyt:
    25.7.2007
    Viestejä:
    37
    Likes Received:
    0
    Karppifoorumilta löytyy oikein lauma vähän vastaavaa kokeilleita ihmisiä. Tuossa linkki heidän omalle sivulleen, jos kiinnostaa - vaikkei tämä nyt ihan punttinäkökulmasta olekaan.
    http://karppaus.info/forum/viewforum.php?f=37
     
  10. ebeni

    ebeni

    Ikä:
    30
    Liittynyt:
    29.11.2003
    Viestejä:
    342
    Likes Received:
    0
    Herätelläämpäs ketjua..

    Tältäkin foorumilta löytyy varmasti Intermittent Fastingiä, "pätkäpaastoa", kokeilleita. Itselleni on vain herännyt pari kysymystä.
    Mitenkäs jos tykkää aamulla harrastaa juoksemista pk-lenkkien ja intervallien muodossa? Tarkoituksena kun olisi itellänikin rikkoa paasto vasta iltapäivällä/illalla.

    Katabolia nyt ei juuri niin pelota, mutta iskeekö tämä sitten pään ja kropan ihan jumiin kun on intervallisessiossa maksasta ryövätty loputkin hiilarit, vaikka paastolla ollaankin ?
     
  11. ChildInTime

    ChildInTime

    Liittynyt:
    7.9.2007
    Viestejä:
    2 876
    Likes Received:
    0
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Oulu
    Pätkäpaastolla olen, aikasemmin kun koitin ni aamureenit kusi tuon homman totaalisesti, eli ne pois ja homma toimii. "Reeni" ku reeni, eli jos aamulla juoksentelet, se on syy syödä se päivän suurin ateria, eli postworkoutti. Ite toteutan kuitenki ihan että kerran päivässä reenaan illalla, jonka jälkeen järkyttävät safkaamiset.

    Sillon ku koitin aamureenillä tuota pätkäpaastoa niin kaaduin melkeen joka päivä syömään sen jälkeen jotain prodepitoista, eli sehän kusee sen paaston idean täysin. Nyt kun oon viikon ollut voin todeta että oikein toteutettuna tuo systeemi on parempi itelle kuin mikään muu vastaan tullut tapa ruokailla. Ja reenikin kulkee ku salaman iskemänä, virtaa riittää enemmän kuin aikasemmin ja koko päivän on tasaisempi ja energisempi olo.

    EDIT: Niin ja siis tuo leangainsin 16h/8h on käytössä.
     
  12. ysikymppinen

    ysikymppinen

    Liittynyt:
    23.4.2009
    Viestejä:
    1 860
    Likes Received:
    1
    Katos vaan tällainenkin threadi löytyy täältä.

    Itse en ole kokeillut hirveästi liikkua paaston aikana, päinvastoin. Kun rasvat ovat kuitenkin suhtkoht alhaalla, alkaisi keho käyttää proteiinia enemmän energiaksi. Varsinkin jos intervalleja vetää. Glukoneogeneesin kautta hiilarit otettaisiin lihaksista. Tosin nettotase olisi sama. Mutta mitä nyt on jenkkifoorumeja lueskellut ja sieltä eri tyyppien kokemuksia sekä Martin Berkhanin suosituksia, kannattaa aktiivisuustasot pitää melko minimaalisina paaston aikana.

    Tietenkin tätä on monia tapoja toteuttaa ja kokeilemalla löytyy se paras keino. Mutta matalan intensiteetin juttuja sitten, että käytettäisiin vain rasvaa energiaksi.

    Ja mainittakoon, että eräs kaveri kokeili aerobisia paaston aikana, mutta sällille oli sitten aina huono olo koko päivän, kun ei ollut ravinteita tarjolla.
     
  13. Nightkin

    Nightkin

    Ikä:
    33
    Liittynyt:
    24.6.2003
    Viestejä:
    1 931
    Likes Received:
    2
    Tää pelaa ihan hyvin -koitettu on. Ei tosiaan sovi oikeastaan kuin toimistorotille, joiden ei tarvitse tehdä päivisin paljon mitään.
     
  14. dinho

    dinho

    Liittynyt:
    4.8.2008
    Viestejä:
    485
    Likes Received:
    0
    Nostellaan ylös treadii, tässä jotain kuvia mitä löyty koneelta IF annoksista.

    Itse yhteensä vaivaset 3-4 kuukautta leangainssiä toteuttaneena olen aika noob, mutta paljon sitä olen kyllä seurannut ja tutkinut.

    Perunaa, lanttua ja lohta tomaattikastikkeessa
    [​IMG]
    Spagettia, jauhelihakastiketta, vihanneksia ja leipiä
    [​IMG]
    Sienisipuli paistos, broilerin rintaa ja vihanneksia
    [​IMG]
    Parsakaalisieni paistos, lohta ja kirsikkatomaatteja
    [​IMG]

    Ois kiva saada johonkin treadiin jengin safkoista kuvia, niistä saa aina hyviä ideoita ;)
     
  15. dinho

    dinho

    Liittynyt:
    4.8.2008
    Viestejä:
    485
    Likes Received:
    0
  16. lewd

    lewd

    Liittynyt:
    18.1.2006
    Viestejä:
    1 854
    Likes Received:
    0
    Tähän malliin tullut syötyä pari viikkoa. Mulle ei aamupala ja tollanen jatkuva puputtaminen ole ikinä sopinut.
     
  17. peptobro

    peptobro

    Liittynyt:
    3.11.2010
    Viestejä:
    155
    Likes Received:
    0
    Taas tuli todettua että kaloreiden lisäksi myös makroilla on väliä. En varmaan ite joulupyhinä jaksa noudattaa kaikkia noita jippoja mut ihan normidieettiinki tuli uutta asiaa.

    dinho: hyvännäköset mätöt sulla, ei muutaku lisää tulemaan :)
     
  18. knoCkout

    knoCkout

    Liittynyt:
    28.6.2007
    Viestejä:
    259
    Likes Received:
    1
    Jo todellakin, näyttää herkulliselta dinho! Mulla ei oo kameraa voisin muuten ottaa kuvia, kännykän kuvat ei tee niille oikeutta :D
     
  19. dinho

    dinho

    Liittynyt:
    4.8.2008
    Viestejä:
    485
    Likes Received:
    0
    Maastaveto meni tänään vituiks aran alaselän johdosta, mutta muuten ok treeni.

    Tälläistä tuli tänään vedeltyä treenin perään

    Bataattia ja naudansisäfilettä sienikastikkeessa

    [​IMG]

    Rahkaa, mansikoita ja banaania minttusuklaa prodekastikkeessa. Kylkeen vielä banaani sorbettia.

    [​IMG]

    Illalla vielä samaa settiä :)
     
  20. dinho

    dinho

    Liittynyt:
    4.8.2008
    Viestejä:
    485
    Likes Received:
    0
    Tänään oli luvassa lohkoperunoita ja nautaa kuorrutettuna cheddar juustolla.

    [​IMG]

    Hirveen pieneltä näyttää kuvassa, perunoita kilo ja nautaa 300g :rock:
     

Jaa tämä sivu