Kesäkuntoon 2019

Viestiketju osiossa 'Punttimimmit' , aloittaja iirisa76, 26.12.2018.

  1. iirisa76

    iirisa76

    Liittynyt:
    21.10.2018
    Viestejä:
    6
    Likes Received:
    8
    Sukupuoli:
    Nainen
    Aloitellaans ketjua yllä olevalla otsikolla.

    Oma tausta:

    Kilpa ura budo lajeissa nuorena, kesti 15-vuotta. Silloin todella hyvässä kunnossa. Sitten tuli lapset ja kunto rupsahti todella huonoksi ja vaaka näytti infernaalisia lukuja. Vuonna 2018 laihduttelin itsekseni n. 40kg. Eli olin aika valas. Nyt PT:n ohjauksessa. Rasvaprosentti inbodyssä 24%, tarkoituksena päästä n. 18%. Kolme viikkoa trainerin kanssa takana, painoa pudonnut n. 1.6kg/vko. Samaan aikaan 4-jakoinen salitreeni, jossa harjoitellaan oikeaoppista tekniikkaa ja treenin jälkeen 20min intervalli treeniä. Tavoite kesään 2019 on olla timmi ja saada lihaksia aikaan. Siitä on hyvä jatkaa loppuvuotta kohti. Mites muilla?
     
  2. Ferya

    Ferya VIP

    Liittynyt:
    2.1.2013
    Viestejä:
    4 168
    Likes Received:
    1 025
    Sukupuoli:
    Nainen
    Aika hurja tahti tuo 1,6kg/vko jos samalla treenaatkin. Kertonee että lähtee lihaksetkin samaan syssyyn.
     
  3. iirisa76

    iirisa76

    Liittynyt:
    21.10.2018
    Viestejä:
    6
    Likes Received:
    8
    Sukupuoli:
    Nainen
    Ferya, olen samaa mieltä kanssasi. Mutta tämä on vasta treenin aloitus, traineri taitaa haluta aloittaa puhtaalta pöydältä. Hänelle se tarkoitttaa mahdollisimman matalaa rasvaprosenttia (eli hän on suunnitellut ruokavalioni). Tätä on edessä vielä n. 6 viikkoa ja sitten alkaa hillitty bulkkaus ja reilumpi puntinnosto. Nyt harjoitellaan vielä tekniikka kuntoon salilla samalla kun kiristellään ylimääräiset pois (rasvaprosenttini on 24%, tavoite on 18-20%). Katsotaan kuinka projekti etenee...
     
  4. Gollum

    Gollum

    Liittynyt:
    7.8.2012
    Viestejä:
    148
    Likes Received:
    7
    Sukupuoli:
    Nainen
    Loka-joulukuun välillä painonpudotus 90 -> n. 84-85, kun pituutta hurjat 166... Nyt ollut pari viikkoa tauolla sairastelun ja joulun vuoksi, joten ottanu vähän rennommin, kuitenkaan painon sen isommalti nousematta. Tämän viikon jälkeen taas ruotuun takaisin.
    Kesään mennessä toiveissa saada 10 kiloa tuosta pois, lopullisen painotavoitteen ollessa 70kg. Vähän maltillisempi tahti täällä, mutta eipä se hetkessä tullutkaan.

    Tuo parinkymmennen lisämassa kertynyt viimeisen n. 4-5 vuoden aikana, kilpirauhaset ym. tutkittu eikä mitään löytynyt, mutta nyt tänä syksynä pyysin ferritiinin mittausta, ja arvo olikin vain 11. Selittänee siis osaltaan painonnousua (ja monia muita oireita, kuten hiustenlähtöä ja kynsien halkeilua). Varmasti syytä myös peiliin katsoa, mutta siinä missä aiemmin huonosti (=liikaa) syöty viikonloppu aiheutti samantien useamman kilon pompsahduksen painonnousun joka ei lähtenyt parissa päivässä, ja tsemppaamisesta huolimatta laihdutus ollut vaikeaa, niin tilanne tuntuu tasaantuneen. Edes joulu (ja parin kilon nautittu suklaamäärä) ei ole erityisemmin vaa'alla näkynyt. Jospa siis tuo rautakuuri vähän buustaisi aineenvaihduntaakin...

    Ensi kesän tavoitteena tuntea olo hyväksi. :)

    Tsemppiä!
     
  5. Ferya

    Ferya VIP

    Liittynyt:
    2.1.2013
    Viestejä:
    4 168
    Likes Received:
    1 025
    Sukupuoli:
    Nainen

    Jos oot jo tänä vuonna tiputtanut 40kg niin en näe mitään järkeä jatkaa tiukkaa dieettiä tolla tahdilla mataliin rasvoihin koska kun kroppaa väsytetään noin pitkällä dieetillä niin se saattaa kyllä sen jälkeen kerätä kaiken saamansa ravinnon hyvin tehokkaasti. Keskittyisin sinuna nyt painon ylläpitoon ja treeniin (1-2 jakoisella) ja murehtisin viimeisiä kiloja vasta keveemmällä.
     
    Viimeksi muokattu: 27.12.2018
  6. iirisa76

    iirisa76

    Liittynyt:
    21.10.2018
    Viestejä:
    6
    Likes Received:
    8
    Sukupuoli:
    Nainen
    Päivitetääs tänne. Viisi viikkoa diettiä, cardio 30min ja salilla tekniikka harjoituksia 3-4krt/vko trainerin valvonnassa. Pituuteni 166cm, paino tippunut 67.3 62kg. Alunperin rasvaprosentti inbodyllä 24%.Pää on tosi kireällä. Vielä kaksi viikkoa tätä, sitten ruokavalion muutos ja painotus lihasmassa kasvuun. Cannot wait!
     
    Classy tykkää tästä.

Jaa tämä sivu