Kysy ja keskustele

Viestiketju osiossa 'Seksi - parisuhteet - deitti' , aloittaja Max131, 19.7.2016.

1. J.Jake

J.Jake

Kaupunki:
    Helsinki
    Mietin just yksi päivä että voiko nimimerkkiä kiusata?
    En tiedä onko joku esim. stalkannut kuka nimimerkki Mopsi on mutta minä ainakaan en ole.

Voi olla joku vilkkaan mielikuvituksen omaava 30v mies. Tai ei.

Niin kauan kun on nimimerkin takana en koe tunnontuskia.

2. Kisumisu

Kisumisu

Mitä helvettiä?

miri tykkää tästä.
  3. Vieraissa

Vieraissa

Pistäkää naiset riviin sata tietämäänne miestä. Siellä on pakarattomuutta, isoa mahaa, hörökorvaa, mulkkua, pölkkypäätä ja insinööriä. Kukaan niistä ei kelpaa kaikille, mutta jollekin jokainen kelpaa.

Se vaikeuttaa kaikkea eniten.

Olet ihana nainen!

4. Vieraissa

Vieraissa

Kenelläkään ihmisellä - miehellä tai naisella - ei ole mitään vastuuta mahdollisesti tapahtuvista asioista, siis tapahtumista, joita ei vielä ole tapahtunut ja joiden lopputulokseen ei voi vaikuttaa.

Kenelläkään ei ole vastuusta raskauden mahdollisista vammauttavista seurauksista. Joskus äiti kuolee, joskus lapsi, joskus molemmat, toisinaan tulee muita komplikaatioita. Isäkin voi kuolla liikaan ilonpitoon varpajaisissa tai jopa yhdynnän täyttymyshetkellä slaagiin.

Toki voi olla, että on haettu keijo keinosiemenpankista, joten ei ole edes "varsinaista" isää. Kuka silloin on vammauttamisesta vastuussa? Mieskö? Ehkä oikeasti kuollut, mutta silti vastuussa!

Mikäli em. pessimistisiä vastuutuntemuksia on, lienee järkevintä kokonaan pidättäytyä lisääntymisestä, koska se on ainoa tapa vaikuttaa mahdollisiin seurauksiin (pl. elintavat, vaikkapa raskausajalla juopottelu).

Edelleen koen yleisellä tasolla terveen lapsen syntymän äidin raskausarpien tms. "vammojen" arvoiseksi. Mikäli joku ei koe samoin, siinä ei ole mitään väärää.

Jos tietoisesti pyritään vammauttamaan, tekijällä on vastuu, sukupuolesta riippumatta. Raskaus (sen eteneminen ja synnytys) ei mielestäni ole vanhempien hallussa oleva asia. Ymmärtääkseni valtaosa raskauksista (länsimaissa) kuitenkin sujuu ilman isompia vammoja (en ole tutkinut tilastoja [ @Delgado ] ).

Viimeksi muokattu: 16.11.2017
    JuusoJ tykkää tästä.
  5. Ginger81

Ginger81

Olihan tästä jo puhetta aiemmin, mutta eikö sun mielestä Mopseylla ole yhtään vastuuta siitä, millaista vastaanotto täällä on? Itse olen ensimmäisenä kiusaamista vastustamassa, mutta valitettavasti tässä tapauksessa on hyvin vaikea nähdä Mopsey vain uhrina.
    Uskon, että Mopseyn (negatiivinen) ajatusmaailma satuttaa eniten häntä itseään ja sen tukeminen on suorastaan väärin.

Pahoittelut kuitenkin Mopseylle jos esim. omat kirjoitukseni tuntuvat kiusaamiselta. Ei ole missään nimessä tarkoitus.

Oranki, sylvikki ja Wombut tykkäävät tästä.
  6. miri

miri

Mutta onhan täällä ollut kaikenmaailman timorautoja. Sen tekstit vaan nätisti blokattiin ettei tartte lukea, ei siitä herännyt samanlaista koko Pakkis kiusaa -liikettä.

Mutta en mä tarkoita, että mopsin tekstejä pitäisi blokata, tarkoitin vaan asennetta, jos toisen tekstit häiritsisi.

Viimeksi muokattu: 16.11.2017
  7. JuusoJ

JuusoJ

Sukupuoli:
    Mies
    Aika monelle miehellekin sanottu todella karusti ja rumasti takaisin mm. sinkkuketjussakin niiden juttuihin. Sen lisäksi mä oon aika 99% varma, että paikoin Mopsey, jopa tahallaan provosoi keskustelua. En tiiä. Mutta jos ainakin onnistuu hyvin provokaatiossa. Kyllähän tekstin tuottajallakin on vastuu omasta tekstistään ei pelkästään vastaanottajalla.

sylvikki tykkää tästä.
  8. Invisus

Invisus Kolmen kolon kuningas

Ikä:
    37
    Nyt kyllä aika kultaa muistot, Timo Rautaa kritisoitiin aivan yhtä kovalla kädellä kuin Mopseyn ajatuksia. Naisilta tuli jopa suoria ad hominem argumentteja Rautaan liittyen.

Silent moment, Finnlady ja no-body tykkäävät tästä.
  9. sylvikki

sylvikki

Sukupuoli:
    Nainen
    Kaupunki:
    Kuopio
    Kenenkään ei ole pakko kirjoittaa/lukea Pakkotoistoa. Käsittääkseni täysin vapaavalintainen toiminta, jota tehdään omaksi huviksi/hyödyksi. Nimimerkki ei myöskään ole The Real Thing: "Sylvikki" edustaa ja kuvastaa hyvin pitkälle minua itseäni ja tutuille olen varmasti tunnistettava tapaus, mutta "Sylvikki" ei ole minä. En pidä nimimerkin kirjoittamisten arvostelua samana kuin todellisen ihmisen kritisointia, vaikka arvostan peruskohteliaisuutta myös täällä somemaailmassa. Blokkaustoimintoa on helppo käyttää - suosittelen!

Mopseylle toivotan jaksamista ja iloa elämään ja kuten aiemmin olen jo maininnut, niin ehkäpä kirjoittelu Pakkikselle naisiin kohdistuvasta riistosta ei ole paras tapa purkaa tuntemaasi ahdistusta.

HeavyRain tykkää tästä.
  10. Kisumisu

Kisumisu

Rauta kyllä itse tuuttasi henkilökohtaisuuksia. Ei ihme jos sai takaisin.

Mopsey kirjoittaa lähinnä yleisellä tasolla ja itseään pilkkaa. Ei siis voi rinnastaa.

11. JuusoJ

JuusoJ

Sukupuoli:
    Mies
    Ja kaikkia miehiä....

Vieraissa ja Wombut tykkäävät tästä.
  12. Oranki

Oranki The Pink Chocobo

Sukupuoli:
    Mies
    Onhan sen aivan helvetin raskasta, jos kyseisen henkilön koko ulosanti on valitusta siitä miten paskaa on olla nainen ja kun on lapsia. Niinkuin joku jo sanoikin niin toi Mopsin asenne menee niin yli, että aiheuttaa pakosti vihantunteita ihan koko feminismiä kohtaa. Vaikka itsekin koen olevani jossain määrin feministi. Ei voi olla miettimättä millaista on olla tollaisen henkilön puoliso.

13. Invisus

Invisus Kolmen kolon kuningas

Ikä:
    37
    Näen että Raudan kohtelu oli karumpaa juuri sen takia kuin Mopseyn. Siksi en rinnastaisikaan. Korjasin vain mielikuvaa siitä että Rautaa ei oltaisi kohdeltu huonommin.

Silent moment ja JuusoJ tykkäävät tästä.
  14. Mopsey

Mopsey

Toivoisin ettette liittäisi näitä mun juttuja ja niistä välittyvää asennetta feminismiin, koska eivät ne siitä kumpua vaan ihan omista tunteistani.

En oikeastaan ole kokenut tulleeni kiusatuksi, ehkä koska olen niin tottunut siihen että paskaa sataa joka tapauksessa päälle joka tuutista.

miri tykkää tästä.
  15. JudoHemmo_85

JudoHemmo_85

Ikä:
    33
    Sukupuoli:
    Mies
    J.K. Paasikivi sanoi tosiasian tunnustamisen olevan kaiken viisauden alku: maantieteelle emme mahda mitään. Samoin biologia itsessään tuo väistämättä eteemme tiettyjä tosiasioita, olivat ne sitten jonkun mielestä miten epätasa-arvoisia tahansa.

JuhisL tykkää tästä.
  16. D.Yates

D.Yates

Älähän ole noin jyrkkä, nykyään mieskin voi olla tiineenä kuten olemme saaneet oppia.

17. JuusoJ

JuusoJ

Sukupuoli:
    Mies
    Mulle on ainaki opetettu, että jos näin käy niin ensimmäisenä pitää itse kävellä peilin eteen ja miettiä mistä se vois johtua ja voinko itse tehdä asialle jotain. Aina ei vaan voi eikä pidä tehdä itsestään uhria.

Toim.Huom.! Ja nyt kommentoin täältä nimimerkin takaa vain nimimerkkiä Mopsey enkä ihmistä nimimerkin takana, jota en edes tunne.

18. J.Jake

J.Jake

Kaupunki:
    Helsinki
    Mitä, mitä helvettiä?

Samaa mitä tossa välissä taisi jo Sylvikki ja JuusoJ sanoa.

19. Kisumisu

Kisumisu

Ihmiset näitä viestejä kirjoittaa. Ei empatiaa voi valita kanavan mukaan päälle ja pois. Voihan sillä tietysti yrittää perustella itselleen luvan olla ilkeä että minä vain nimimerkille vittuilen enkä oikealle ihmiselle.

nordci1977 tykkää tästä.
  20. JuusoJ

JuusoJ

Sukupuoli:
    Mies
    Voin valita. Ainakin osittain. Ei mussa herää mitään kovin kummoisia empatian tunteita jotain nimimerkkiä kohtaan jossain pakkotoistolla. Varsinkin jos nimimerkin tekstit on lähinnä naisena uhriutumista, villejä yleistyksiä omista, jopa hyvinkin erikoisista, näkemyksistä joita jopa todistetaan vääriksi ja lähinnä miesten syyllistämistä tästä kaikesta.

Ja toisaalta jos sen jälkeenkin vielä uhriutumista jatkaa sillä, että saa paskaa niskaan joka paikasta. Ikäväähän se on. Ja tässä vaiheessa koen kyllä empaattisia tunteita, mutta jos tuntuu, että joka paikasta sataa paskaa niskaan niin sut usein pitää itsekin pysähtyä miettimään, että voiko omassa käytöksessä olla vikaa.

Jaa tämä sivu