1. Pakkotoiston shopissa -15% KAIKKI! SHABOOM

Kysy ja keskustele

Viestiketju osiossa 'Seksi - parisuhteet - deitti' , aloittaja Max131, 19.7.2016.

1. jsjarvn

jsjarvn

Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Sastamala
    No itse näen 16-vuotiaan poikkeuksetta lapsena, enkä koe minkäänlaisia mielihaluja sekaantua lapsiin.

2. nordci1977

nordci1977

Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Helsinki
    Ei kai sitä ennalta näekään, onko siitä vahinkoa, mutta toisen psyykettä on vaikea ennustaa. Ja lapsen harkintakykyyn ei välttämättä ole luottamista. Eikä välttämättä sen aikuisenkaan, jos se alaikäinen on sille gateway-nainen oman ikäisen naisen ja kokemusten puutteeseen. Minusta aikuinen ei oikein voi vierittää vastuutaan sillä verukkeella, että tavallaan on niiden muiden aikuisten vika, kun niiltä ei saa huomiota.. Siinä on aika julmasti omat oikeudet ja itsekkyys keskiössä, jos aikuinen asettaa oman "oikeuden" tulla rakastetuksi ja saada kokemuksia sen lapsen henkisen kasvun edelle. Varttuneempi aikuinen ei voi mun mielestä lähteä tommoseen juttuun asenteella "en näe tästä aiheutuvan vahinkoa" vaan kääntyy pois asenteella "mitä, jos tämä silti aiheuttaisi vahinkoa".

mskomu, Finnlady, Mursuke and 2 others like this.
  3. D.Yates

D.Yates

Mikä siinä oli ongelmana? Eihän miehestä pitäisi mitenkään näkyä päälle päin paljonko kokemusta on. Ja varmasti olisi löytynyt se 30v kokematon nainenkin.
    Entä miksi haet >23v seuraa, miksei lapsi kelpaa?

4. Eliette

Eliette

Sukupuoli:
    Nainen
    Äitinä käskisin lapseni tapaamaan miestä sitten vaan kotona mun valvovan silmän alla. Mies voisi tulla tekemään läksyt siihen keittiön pöydän ääreen ja samalla auttaa kotitöissä lapseni kanssa. Kotiintuloajathan muuttuisi nimittäin melko kireiksi tuossa kohtaa... Sitä sitten seuraavat kaksi vuotta, kunnes muksu on täysi-ikäinen ja mies voikin sitten elättää lapseni siitä eteenpäin.

Hyvää käytöstä Mikeltä tulla muuten haukkumaan ihmisiä paskasakiksi ilman, että kukaan on edes sanonut mitään kyseenalaista mistään aiheesta. 5/5

Mies847 ja miri tykkäävät tästä.
  5. Oranki

Oranki The Pink Chocobo

Sukupuoli:
    Mies
    Ei hirveästi yllätä, että juuri sinulla on tällainen asenne. Alffi ja Timppa varmaan komppaisivat sinua ilman banneja :rolleyes:

jsjarvn ja Finnlady tykkäävät tästä.
  6. Mike

Mike Ompa outo! Pakkotoisto.com

Kolme saanut jo kenkää, koska miten vaikea on ymmärtää tuo mun viesti? Ilmeisen vaikeaa, siitä ei kitistä. Kiitoksia niille jotka sen ymmärsi. Paskasakilla tarkoitetaan juuri niitä, jotka eivät tota viestiä ymmärrä, vaan edelleen jatkavat. Älä vastaa tähän mitään, vaan käsittele asia, koska muuten sä olet seuraava. Pakkotoisto siivotaan nyt rajulla kädellä, jotta noi kisaajien ketjut ei enää tuhoudu. Eikä niitä juttuja tuoda toiseen ketjuun.

Huom, älä vastaa tähän, muuten tulee banaania, mä sanon tän kolmannen kerran nyt. Usko, koska sitten on ihan turha enää valittaa.

7. Mike

Mike Ompa outo! Pakkotoisto.com

Ja painotetaan vielä, että mä en halua estää porukkaa, mutta tähänkin varoituksista huolimatta tuli vielä ivallisia viestejä, joten siinä vaiheessa ei ole muuta vaihtoehtoa kuin poistaa käyttäjä, koska uskooko tommoinen enää mitään missään jos ei noin selvää ohjetta noudata?

8. Avv

Avv

Vastaan tähän kaikille. Ensinnäkään, en kannata 16v mimmien kanssa harrastettavaa seksiä mut se on fakta että sitä tapahtuu. Ja sitä vissiin tapahtuu sen takia, koska a) joko ne aurinkolasimiehet himoitsee nuoria naisia jostain syystä tai b) ne ei saa seksiä jostain syystä oman ikäisiltä naisilta ja ne 16v likat on niiden mielestä pantavan näköisiä. Ja sit on fakta kanssa, että on 16v ja itse asiassa nuorempiakin mimmejä jotka etsii seuraa aikuisista miehistä ja sitä on hiukka vaikea estää ilman että vanhemmat tekee asialle jotain. Ja sekin on fakta että tällaista käytöstä katsotaan pahalla, mutta eihän ne, jotka tuohon käytökseen osallistuu välitä siitä. Ne tekee sitä silti. Tiiän mimmejä, jotka on 16v seukannu melkein kolmekymppisten kaa ja ottaen huomioon kuinka monelta olen tästä kuullut, niin se on ilmeisesti aika yleistä. Nuoren henkilön kaa seksuaalinen kanssakäyminen on väärin, jos siihen liittyy hyväksikäyttöä. Mut hyväksikäyttö on mahdollista vaan, jos sillä hyväksykäyttäjällä on joku etulyöntiasema. Niin millä perusteella sillä 30v miehellä on etulyöntiasema 16v mimmiin jos molemmat on kokemattomia? Hyväksikäytetäänkö siinä kenties sen 16v kokeilunhalua? Mut voihan sillä 30v tyypilläkin olla kokeilunhalua ja varmasti onkin jos se on kokematon. Ja jos tähän liittyy jotain tietämättömyyteen hyväksikäyttöä, niin mistä tässä ollaan tietämättömiä siten, että sitä tietämättömyyttä voitaisiin edes hyväksikäyttää?

Syy miksi nostan asian esille on, koska siihen liittyy määrittelemättömiä tekijöitä, jotka pitäisi määritellä. Lakihan sanoo, että 16v ei oo sakkolihaa jos parin välillä ei ole merkittävää jotain henkistä eroa ja jos siihen ei liity hyväksikäyttöä. Eli se 16v ei saa olla ihan dille tai biologisesti alikehittynyt ja se vanhempi tapaus ei saa olla joku pelimies. Mut entäs jos se 30v on henkisesti alikehittynyt? Satun tietämään, et jotkut 30v miehet voi olla ihan kujalla naisista, seurustelusta tai sosiaalisesta kanssakäymisestä. Mistäkö tiedän? No niihin törmää netissä tietyissä piireissä (nettipelit). Niiden kaa on itse asiassa niin, että niillä on niitä ihme luuloja parisuhteista ja naisista ja jos niillä ois vaikka paljon rahaa, niin joku golddigger vois ihan hyvin hyväksikäyttää niitä.

No en tiedä mikä oli ongelmana. Sun pitää mennä kysyy niiltä jotka sanoi ei. Ja en ite ees aina saanut pakkeja vaan annoin myös pakkeja ihmisille, joita en pitänyt viehättävänä.
    Olen yhden neitsyt 25v mimmin kanssa käynyt deitillä. Syy sen neitsyyteen oli uskonnollinen perustelu ja itse asiassa annoin sille pakit ghostaamalla, koska mehän oltiin ihan eri aallonpituudella. Se oli ite valinnut kohtalonsa, toisin kuin minä. Ja lisäks, hän kertoi että oli seurustellut parin miehen kanssa mutta ne ei edes olleet harrastanut seksiä. Niin miksi vitussa seurustelisin naisen kanssa, joka ei halua seksiä seurustelussa lol. Ja miksikö etsin 23 - 29, koska kokemusteni perusteella nuoremmat naiset on liian vaikeita ja niillä ei ole semmosia kokemuksia elämästä tai luonnetta mitkä tekisi niistä kiinnostavia ihmisinä. Ja sitte jotkut nuoret naiset näyttää toisinaan alikehittyneiltä, se ei ole erityisen puoleensavetävää.

9. MIIBA

MIIBA

Ikä:
    27
    Sukupuoli:
    Nainen
    Hei miksi miehistä tulee helposti yli- innokkaita tapailuvaiheessa? Tapasin vähän aikaa sit mukavan olosen tyypin ja käytiin kahvilla ja tulee viestiä koko ajan...

10. jsjarvn

jsjarvn

Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Sastamala
    Jätä se sika.

11. MIIBA

MIIBA

Ikä:
    27
    Sukupuoli:
    Nainen
    no siltä tää pahasti kyllä näyttää...

12. jsjarvn

jsjarvn

Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Sastamala
    No siis en ollut kyllä yhtään tosissani. Mulle on vähän vierasta että jo treffatun, mukavanoloiseksi todetun tyypin yhteydenotoista ahdistuu, jos se ei siis ihan sarjatulena sitä viestiä tykitä.

Tietysti jokaisella on oma käsityksensä siitä mikä on liikaa enkä oo sitä kritisoimassa, mut eiks se oo etupäässä kiva juttu että senkin puolelta teillä näyttää synkanneen?

Omalle kohdalle on sattunut sellasia viestimien kohtuukäyttäjiä. Tosin mulla se kohtuu-haarukka on aika laaja, kun ihmisestä ja sen arjesta riippuen sitä puhelimessaroikkumisaikaa on tosi vaihtelevasti. En ole osannut ahdistua niistä aktiivisimmistakaan viestittelijöistä, koska ne ei oo alkanu änkyröimään mitään ihmeellistä esim. siitä, kun oon työhommien vuoksi usein kokonaisia päiviä katvealueella ja vastaaminen sen vuoksi viivästyy.

e: typoja sun muuta

Viimeksi muokattu: 22.11.2017
    Oranki tykkää tästä.
  13. Brodo.Shaggins

Brodo.Shaggins Supreme leader VIP

Sukupuoli:
    Mies
    Tindereiden ja muiden höpöhöpöjuttujen takia ihmisillä on paljon enemmän suhteita ja suhteilla on lyhyempi elinkaari. Saadakseen tietystä suhteesta pinnallista hauskan pitoa syvällisempää, moni sortuu ajattelemaan, että hommassa tulee edetä mahdollisimman nopeasti, ettei vastapuoli hanki jotakuta toista tilalle. Uskoisin tämän olevan tuon jatkuvan pommittamisen syynä.

14. miri

miri

Ei, vaan 16v on lapsi ja lapsille kuuluu oikeus koskemattomuuteen. 30v on aikuinen, ja aikuisen kuuluu tuo ymmärtää. Huh, luin just järkyttävän jutun 10-vuotiaan lapsen raiskauksesta, jossa sekä suomalainen käräjäoikeus että hovioikeus olivat vaatineet lasta jotenkin todistamaan pelkotilansa tuon teon aikana. Mitä helvettiä! Ensinnäkin musta on jo ihan kamalaa se, että 10-vuotias lapsi joutuu käymään tuollaista läpi raskaissa oikeusprosesseissa (no puhumattakaan siitä, että tuollaista alunperinkään tapahtuu, kellekään saati lapselle!) ja sitten vielä, että lapsen pitäisi todistella vastustelleensa tai olleensa peloissaan? Miten voi oikeuslaitoksen työntekijöiden oikeudentaju olla noin pahasti metsässä ja pilalla? Lapsi ei todellakaan ole vastuussa siitä, että aikuinen tajuaa toimivansa väärin tuollaisessa tilanteessa. Hyi saakeli miten kuvottavaa ja anteeksi, että puhun noin järkyttävistä asioista:yäk:
    Niin, ekana sellainen ihan hirveä viestisuma, joka sitten rauhoittuu muutamassa viikossa, ja lopulta sä oot se, joka niitä viestejä enimmäkseen laittaa. Toi on niin perus :LOL:

Esta ja nordci1977 tykkäävät tästä.
  15. Poppis

Poppis

Mä olen myös järkyttynyt tästä. Pahimmassa tapauksessa lapsi ei edes ymmärrä vielä mitä on tapahtunut, ei se ole edes ymmärtänyt että voi kieltäytyä, ja olisiko tuossa tapauksessa edes auttanut kieltäytyä.
    En ymmärrä meidän oikeuslaitosta.

16. nordci1977

nordci1977

Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Helsinki
    Joo, luin tuosta jutusta myös. Miten 10-vuotiaan seksuaalisuuden voidaan olettaa olevan sillä tasolla, että se tietää mitä ja miksi sen pitää pelätä ja vastustaa? :mad: Outo keissi muutenkin, koska lasta oli lähestytty sosiaalisessa mediassa.

Destry tykkää tästä.
  17. leoko

leoko

Ikä:
    37
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Oulu
    Sairasta. Aivan naurettavat perustelut, vaikea uskoa, että näitä on kukaan sivistysvaltiossa elävä ihminen keksinyt. Ja halusipa oikeuslaitos tai ei, niin tässä taas yksi esimerkki lisää, missä kunniakansalaista kohdeltiin silkkihansikkain. Toivottavasti syyttäjä valittaa korkeimpaan oikeuteen, ja siellä saadaan jokin tolkku tähän.

Destry tykkää tästä.
  18. ya-ya

ya-ya

Sukupuoli:
    Nainen
    Kyseinen tekohan on todella törkeä, mutta ennen kun nyt pohditaan pidemmälle oikeuslaitoksen mädännäisyyttä, niin kyseinen kriminaalihan sai törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä kolme vuotta vankeutta. Nyt oli pohdinnassa rangaistuksen ja nimikkeen koventaminen tästä kolmesta vuodesta mm. sillä perustein että oli käytetty väkivaltaa, pakottamista ja uhkailua. En tunne tapausta, mutta eikö teidän mielestä silloin oikeislaitoksen pidä pyrkiä ottamaan selville onko käytetty vai ei?

19. J.Jake

J.Jake

Kaupunki:
    Helsinki
    Mä en saatana tajua. Eikö toi mielestäsi ollut väkivaltaa? Just puhuttu siitä että ei tota voi määritellä aikuisten termein. Onko uhkailtu tai pakotettu. 10v lasta? Mitä vittua, kai noi määritelmät on sulle eri asioita kuin jollekin ton ikäiselle?
    [Edit.] Sulle, sun - > Kenen tahansa tervejärkisen.

20. ya-ya

ya-ya

Sukupuoli:
    Nainen
    Ei sillä ole mitään väliä mitä ne termit merkkaa mulle, nyt on puhe siitä mitä on laissa.

Mut jos nyt haluat tietää mitä ne merkkaa mulle: jos lähdetään siitä ettei tarvitse edes pohtia oliko väkivaltaa vai ei vaan teot on ihan samalla viivalla siitä riippumatta ja sama rangaistus tulee kuitenkin, siitä väkivallan käytöstä ei seuraa tekijälle mitään lisärangaistusta verrattuna siihen että olis jättäny pahoinpitelemättä. Noin ajatteleva tulee käytännössä kannattaneeksi järjestelmää jossa uhri kannattaa hakata ja uhkailla hiljaiseksi, koska raiskauksen lisäksi siitä ei seuraa mitään lisärangaistusta, hakkasit tai jätit hakkaamatta. Tämähän on sama kun se jenkkilän elinkautinen kolmesta -idea: jos oot jo kolme tehnyt niin oot vaarallisimmillas, koska mitään lisärangaistusta ei voi enää tulla.

Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö ja törkeä seksuaalinen hyväksikäyttö on laissa just sen takia, että yhtään mikään seksuaalinen teko lasta kohtaan ois tuomittavaa, suhtautu se lapsi siihen millä tavalla tahansa tai oli väkivaltaa tai ei. Siitähän tuomio tulikin ja vielä törkeänä, niin kun ehdottomasti kuuluukin, tosin yleisesti ottaen mun mielestä käytetään ihan liikaa asteikon alapäätä ja keskiväliä.

Nyt oli lapsen edustajat ilmeisesti lähteny hakeen tuon tuomion lisäksi (ei sen sijaan) samasta teosta rangaistusta myös törkeänä raiskauksena koska he vetosivat siihen että on lisäksi käytetty väkivaltaa (he vetosivat, eivät todenneet että ei voi puhua väkivallasta ja se on aikuisten termi ja teko jo itsessään on väkivaltaa). Raiskauksen tunnusmerkistö ei tunne eroa uhrin iän perusteella, toisin kun esimerkiksi lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö, jonka uhri ei tietenkään voi olla aikuinen. Jos haetaan tuomiota raiskauksesta, niin sillon oikeus arvioi tekoa raiskauksen tunnusmerkistön näkökulmasta. Raiskauksesta voi tulla tuomituksi vain, jos on käytetty väkivaltaa, pakottamista, pelkotilaa jne, ja sillon oikeus joutuu tutkimaan onko käytetty vai eikö ole. Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö on tuomio joka annetaan sille joka on sukupuoliyhteydessä lapsen kanssa, jollon ei tule millään lailla edes arvioitavaksi käytettiinkö väkivaltaa vai eikö käytetty tai oliko pelkotiloja vai eikö ollut, tuomio tulee silti.

jsjarvn tykkää tästä.

Jaa tämä sivu