Kysy naiselta!

Viestiketju osiossa 'Seksi - parisuhteet - deitti' , aloittaja Deviation, 10.6.2010.

1. Nublet

Nublet

Ikä:
    42
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Tampereen varjossa
    Kirjoitin kans listani ja kokoajan tulee lisää mieleen. Tähän on mahdoton antaa tyhjentävää vastausta

2. jimspin

jimspin

Päätin juuri, että pidän sinusta kovasti. Koska olen varma, että koirakin pitäisi.

Ei löydy. Omistan vain hyviä kirjoja.

...Oikeasti ei ole olemassa tosin sellaisiakaan, jotka kaikkien pitäisi lukea. Ainahan nämä listat ja kirjahyllyt ovat vain läpileikkaus siitä, mistä kukin itse pitää.
    Sen perusteella mun kirjahyllyssä ei ole kummemmin mitään turhanpäiväistä tilantäytettä, vain sellaista, minkä olen kokenut olevan säilyttämisen ja uudelleen lukemisenkin arvoista.

3. Silent moment

Silent moment

Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Oulu
    Musashi oli aivan loistava ja oikeastaan hävettää kun en sitä muistanut, mutta ehkä se olisi sitten mahtunut top5:een.

4. Max131

Max131

Sukupuoli:
    Mies
    Mulla on ollut toi Musashi hyllyssä lukemattomana varmaan vuoden. Se pitäs varmaan koittaa lukea jossain vaiheessa.

5. jimspin

jimspin

Mulla on sekin itsellä, pakko olla :)

6. Max131

Max131

Sukupuoli:
    Mies
    Mä jotenkin kuvittelisin, että täältä ketjusta se löytyy, jos on palstalta löytyäkseen, mutta onko joku koittanut lukea James Joycen Odysseusta? Kirjallisuuden opiskelijoille tuo taitaa olla pakkolukemista, mutta jollain kierolla tavalla kiinnostaisi itseänikin. En luultavasti saa kyllä koskaan aikaiseksi.

Tossa linkkiä tueksi, jos on ihan vieras: Odysseus (kirja) ? Wikipedia

7. jimspin

jimspin

Usko tai älä, mutta mä olen lukenut senkin. Joskus suunnilleen 14- tai 15-vuotiaana, niin hullua kuin se onkin. Tai oikeastaan juuri siksi ei ole.
    En tiedä saisinko luettua enää ja muistikuvatkin ovat osin vähän hämäriä.
    Myös esimerkiksi Sinuhesta olen pitänyt esitelmän joskus ala-asteen äikän tunnilla, samoin Taru sormusten herrasta. Luin nuorena enemmän ja varmaan osan, kuten Odysseuksen, puskin läpi vähän puoliväkisin, näin jälkeenpäin ajateltuna. Jostain Sinuhestakin on mennyt ekalla lukemalla alle kolmentoista ikäisenä ohi noin miljoona asiaa, mutta toisaalta taas eri kohdat ovat olleet niitä hienoja ja mieleenjääviä.

Lukeminen on ollut mulle sellainen puolittainen pakokeino pahasta maailmasta ja on tavallaan hurjan surullista, että nykyisin netti ja ties mikä vie siltä aikaa pois niin paljon.
    Nyt ois työn alla alkutaipaleella Melvillen Moby Dick, mutta oon epäonnekseni lukijana vähän sellainen, että pitäisi olla aikaa lukea suunnilleen parissa päivässä koko kirja läpi.
    Ei multa onnistu mikään katkonainen viidentoista minuutin bussilukeminen tai muu sellainen, pitäisi saada suljettua kaikki muu pois.

Lastenkirjoista Päättymätön tarina pitäis lukea uudestaan. Se, josta 80-luvulla tehtiin hittielokuva, jonka Falcor oli tuolloin jokaisen lapsen unelmalemmikki. Kirja on, kas kummaa, tässäkin tapauksessa huomattavasti elokuvaa parempi.

8. Max131

Max131

Sukupuoli:
    Mies
    Kappas :) Ihan hyvä suoritus sen ikäiseltä, varmasti vanhemmaltakin. Siinähän ei kuuleman mukaan ole oikein hirveästi järkeä, kun sitä rupeaa lukemaan. Kuten sanoin, niin pitää ihmetellä joskus, jos jaksaa hankkia sen käsiinsä. Odotukset eivät tosin ole kovin korkealla. Tarua sormusten herrasta luin muistaakseni toista vuotta ja esim. Umberto Econ Ruusun nimi jäi kesken, että voi olla, ettei nää kaikkein monimutkaisimmat ja raskaimmat kirjat ole mua varten, kun kuitenkin olen vähän laiska ja luen viihteenä enimmäkseen humpuukia.

Tuo pitäisi varmaan lukea. Hämäriä muistikuvia leffasta on, mutta kirjaa en ole varmaan koskaan edes vilkaissut. Nää jotkut on kuitenkin aika ajattomia, eikä mua niin häiritsisi lukea tuollaista edes tällä iällä.

9. jimspin

jimspin

No mullahan on Ruusun nimikin tietysti tuossa selän takana (ja ne Tolkienit)... Luoja, miten klisheistä.

Tarttin Jumalat juhlivat öisin on myös muuten sellainen kirja, jota suosittelen. Ei sillä tavalla raskas, kuin nämä eepokset.
    Ja jos on yhtään kieroutunut huumorintaju, niin tosiaan Guareschin Isä Camillot ja P.G.Wodehousen Jeevesit ovat ihan loistavia tuollaisista klassikoista.
    Lastenkirjoja, jos sellaisiksi mielletään, lisää, niin tosiaan Jostein Gaarderin Sofian maailma ja Pasianssimysteerio kannattaa lukea myös. Multa on itseltäkin lukematta uudemmat Gaarderit yhä vaan, mutta kyllä tästä vielä...

10. Randol

Randol VIP

Nämä on muuten todella kovia opuksia, varsinkin Pasianssimysteerio teki vaikutuksen kun nuorempana lukasin - näyttää Gaarderilta tulleen myös kaksi muuta mysteeriota, jatkavatko nuo ensimmäisen tarinaa - kellään käryä?

11. Randol

Randol VIP

Ja itse kysymykseen:

Kirjat:
    P. C. Jersild - Jälkeen Vedenpaisumuksen
    Robin Hobb - Näkijän Taru

Elokuvat:
    Ghost in the shell
    Alien 2

Sarjat:
    Raid
    Twin Peaks

edit: ja väärään ketjuunhan tämä pärähti - saa siirtää oikeaan

Viimeksi muokattu: 30.10.2013
  12. pomelo

pomelo

Hugleikur Dagsson.

13. ya-ya

ya-ya

Sukupuoli:
    Nainen
    Kiitos, nyt soi loppupäivän päässä luupilla Never ending stooooo-ryyyyy, aaa-aa, aaaa-aaa, aaaaaaa-aaaa... Surullisinta etten muista tuon pidemmälle.

E:
    Rhymes that keep their secrets
    Will unfold behind the clouds
    And there upon the rainbow
    Is the answer to a neverending story
    (Aah, aah, aah)
    Story
    (Aah, aah, aah)

Neverending story
    (Aah, aah, aah)
    Neverending story
    (Aah, aah, aah)

14. Max131

Max131

Sukupuoli:
    Mies
    ^ mulle tarttuu kaikki tommoset rallatukset yleensä päähän, mutta toi on näköjään poikkeus, vaikka eilen illalla kuuntelin. Mutta netin perusteella nää et ole poikkeus.

15. jimspin

jimspin

Oi voi. Olis pitänyt teipata näppis jeesusteipillä umpeen.
    Jos täällä on kohta kasa lastenkirjoja lukevia, Limahlia kuuntelevia 80-luvulle takaisin taantuneita ja takatukan kasvattaneita hermoraunioita mun takiani, niin olen todella pahoillani.
    Anteeksi.

16. D.Yates

D.Yates

You're too shy shy, hush hush, eye to eye :D

Miten mimmeillä on nämä kirjoittamattomat säännöt hallussa toisten tulevien/entisten/nykyisten miesten suhteen? Jos kaveri "varaa" kyseisen kyrpäjoosepin tai muuten vain osoittaa kiinnostustaan häntä kohtaan, niin katseletko muualle vai koitatko itse onneasi?

17. ya-ya

ya-ya

Sukupuoli:
    Nainen
    Eikös tää kysytty justiinsa pari sivua takaperin? Mutta juu, edelleenkään ei kaverin entisiä eikä entisen kavereita.

18. D.Yates

D.Yates

Enpäs muistanut. Jaa toi, tässä on musta vivahde-ero kuitenkin. Niinkun ei selän takana vehtailua tai pettämistä, vaan että onko kavereiden eksät, ihastukset ja muut sähellykset totaalisen out of bounds? Tai jos ovat esim sovulla eronneet tai kaveri on itse jättänyt ja kundi on mielestäsi aivan ihana, niin onko silti periaatetason ei?

19. Delgado

Delgado Base animal

Ikä:
    35
    Sukupuoli:
    Nainen
    Jos kaverin ja eksänsä erosta on kulunut jo reippaasti aikaa eikä ero ollut muutenkaan mitenkään riitaisa (esim. että kaverini tuli jätetyksi ja koki eron vaikeana paikkana), niin ei se silloin ole enää niin justiinsa. Tässä myös on merkitystä suhteen kestolla, lyhyt pyrähdys olisi eri asia kuin vuosikymmenten liitto. Olisi ehkä kummallista alkaa kimppaan jonkun kanssa, joka on ollut kaverin kanssa naimisissa parikymmentä vuotta. Jos kaverini olisi tullut jätetyksi, niin en viitsisi hieroa suolaa haavoihin alkamalla vehtaamaan jättäjän kanssa. Sen sijaan jos kaverini olisi ollut se jättäjä, niin kynnys olisi matalampi, mutta tilannekohtaista sekin, ja aikaa saisi vieriä kyllä tovi erosta.

Jos kaverini olisi ihastunut johonkin mieheen ja kertoisi siitä minulle ja heillä olisi jo jotain ollutkin, niin en menisi väliin sotkemaan. Jos kaverini olisi joskus kännissä puristellut minua kiinnostavan miehen persettä tms vähäpätöistä, en antaisi painoarvoa sellaiselle. Jos löyhässä kaveripiirissä kaveri olisi joskus pannut miestä (mutta ei muuta eikä heillä olisi mitään menossa), josta olisin kiinnostunut, niin en ehkä antaisi sen estää minua, vaikka en nyt varsinaisesti nauti miesten jakamisesta kavereiden kanssa.

Sellaista pidän melko irrationaalisena, että ensin jätetään joku lyhyen suhteen jälkeen ja todetaan parisuhteeseen kelpaamattomaksi, ei olla asiasta edes kovin pahoillaan ehkä ja silti murjotetaan jos kaveri joskun myöhemmin sitten puuhaileekin jotain sen jätetyn osapuolen kanssa. Mietin vain että kuka siinäkin menettää mukamas ja mitä.

20. DÄNI

DÄNI

Mulla tulee mieleen vaan yksi jätkäporukka, jonka yksi jäsen harrastaa tuota varailua koko ajan ja vielä siten, ettei mitään oikeaa kontaktia naiseen ole vielä ollut. Sitten mökötetään, kun joku toinen kaveri pääsee pukille jonkun niistä naisista kanssa.

Minulla on ainakin kavereina ainoastaan huipputyyppejä, enkä voisi kuvitella yrittäväni iskeä kaverini kiinnostuksen kohdetta tai eksää. Sitten jos on ollut vaan vähän juttua joskus eikä kenenkään sydän ole särkynyt niin ei ole niin justiinsa.

Jaa tämä sivu