1. Pakkotoiston shopissa -15% KAIKKI! SHABOOM

Parisuhteesta eroaminen

Viestiketju osiossa 'Seksi - parisuhteet - deitti' , aloittaja jemmy, 25.4.2008.

1. heksu

heksu

Ikä:
    29
    Tuonne pari-ja ihmissuhde ongelmat ketjuun on tullut aika paljon keskustelua eroamisesta. Ja tuolla joku sanoi, että kannattais varmaan oma ketju perustaa sille niin ajattelin sitten perustaa.
    Niin täällä voi keskustella eroamisesta ja sen ongelmista.

Miltä eroamisen jälkeen tuntuu?
    Mitkä oli syyt eroamiseen?

Ja kaikenlaista maan ja taivaan väliltä. :)

2. pakkiis

pakkiis

Itsekkin kaipaisin neuvoja, eukon kanssa kun meni nyt lusikat jakoon ja on muuttamassa pois.

Miten selvitä eteenpäin ja näin, ihan käytännön vinkkejä.

muutenkin elämä vähän alamäessä, töistä tuli yllättäen potkut, masennus vaivaa ja sitten viellä tämä.

No laitan eye of the tigerin soimaan jos vähän jeesais :D

3. Reinzell

Reinzell

Joka kerta kun mä oon antanut muijalle kenkää on samalla pieni palanen särkynyt myös mun omasta sydämestä. Sehän siinä oikein vituttikin aikoinaan, kun oli yhteenmenoo ja eroomista melkein pari kertaa kuussa. (eri naisten kanssa)

Parhaitenhan siitä pääse yli kun ei ole missään tekemissä vanhan kanssa ja tapaa nopeahkosti uuden kumppanin. Sillain vain ei aina ole mahdollista tapahtua.
    Joskus tosin on hyvä olla hetken aikaa ihan yksin ja miettiä mitä sitä itte haluaa tehdä ja mikä olla.

edit: eroamisen syyt: No, koska oli niin nuori ja tyhmä niin eron syy oli yleensä se, että muijan kaveri oli paremman näkönen/tuntuinen ja siihen vaihto vaikutti paremmalta ajatukselta. Sehän vaan johti kylläkin siihen, että mä murskasin tyttöjen sydänten lisäksi heidän kaverisuhteet.
    Täytyy sanoa, että olin nuori ja kokematon. En tiennyt silloin miten asiat pitäisi hoitaa. Olen tullut fiksummaksi.

4. Mike

Mike Ompa outo! Pakkotoisto.com

Aika parantaa. Jos ero on paha, niin jumalauta se tekee kipeää pitkään. Uutta kiertoon ja välit totaalisesti poikki.

5. Vartti Mainio

Vartti Mainio

Kokemusta on näistä. Kyllä se vaan ottaa paljon aikaa, jos on ehtinyt kiintyä ihastumista enemmän. Eroamisen syy oli ihan itsessä, mutta ujoudelleni en silloin nuoruudessa mitään mahtanut. Keskustelun puute siis ja sit tuli ittelle paha mieli kun ei pystynyt kertoon miltä oikeasti tuntuu. Sit kun oli pahamieli, niin sitä vaan oli niin vitun tyhmä että alkoi mököttämään ja sit mentiin alamäkeä. Aika sen vaan parantaa. Täytyy myös mennä vähän itteensä ja pystyä hyväksyyn itsensä sen jälkeen, jos siis itsessä oli vikaa.

6. Jepujee

Jepujee

Itellä kans pitempi suhde meni tos hetki sitten ja aika alamäkeehän tää on siittä lähtien ollu.

7. DonHessu

DonHessu

Kertokaas mikä on teillä nopein aika milloin olette "unohtanut"/päässeet yli?

8. Dymond

Dymond

Ikä:
    42
    2 sekunttia.

Pisin aika onkin sitten aika monta kertaa pidempi.

Pointti oli se, ettei noita voi ennakoida oikeastaan edes omien aikaisempien kokemusten perusteella, saatikka sitten muiden. Jokainen suhde ja sitä myötä ero on niiiiin erilainen. Joskus asiat etenee siinä suhteessa ollessa jo niin pitkälle, että varsinainen ero ei sitten tunnu enää missään ja joskus taas tulee yhtäkkiä silmille ku villasukallinen kylmää kaurapuuroa.

edit: Tai kuvaavampi olis ehkä "kuin betoniporsas rinnalle kesken päiväunien" - meneehän semmosesta aikaa toipua.

9. Mömmö

Mömmö

Ikä:
    30
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Helsinki
    Nopein unohdus 2vko :wtf: Yhestä en oo vieläkään päässy yli, yli 2v menny ja vieläki tulee yhteisiä valokuvia kateltua joskus vaikka turhaa touhua tavallaan..

10. TLP

TLP Eva: "Timo the siperfly" Mode

Kaikki menee suhteellisen simppelisti, kun tuossa erotaan vaan avo-/aviopuolisosta, sitten kun mukana on jälkikasvua, niin homma voi kestää pitkään eikä siihen välttämättä auta 'parantelusuhteet' tai muut kikkailut, vaan asia on pääkopan sisällä vaan saatava puitua selväksi.

Aina täytyy muistaa, että se on vain yksi vaihe elämästä, eikä elämä siihen lopu. Uutta mielenkiintoista on edessä, hauskoja yhteisiä tapahtumia takana, huonojakin hetkiä jotka aika kultaa hyviksi, mutta on niitä siellä edessäkin tiedossa. Täytyy muistaa kuitenkin että varsinkin jälkikasvun mukana kuvioissa ollessa siihen eroon pitäisi olla suht' painavat syyt, eikä sen tule olla hetken mielijohde. Uusi rakastuminen tmv. ne ongelmat on sielläkin odotettavissa, eikä se auvoinen rakastumisaika kestä ikuisuuteen.

Puhuminen auttaa paljon, jollei ole sitä luotettua ystävää jolle sitä voi tehdä, niin sitä varten on ammattilaisia jotka varmasti osaavat auttaa. Pitää vain heittää 'suomalainen jörrimiehuus' roskikseen ja uskaltaa avautua ja purkaa se paha olo jonnekin järkevällä tavalla. Itkeäkkin saa, sillä itkemättömyys ei kenestäkään kovaa jätkää/mimmiä tee, vaan ennemminkin kyynisen paskakasan.

Höh... nyt tää meni jo liian syvälliseksi :wtf::D

11. Kuris

Kuris

Ikä:
    36
    Sukupuoli:
    Mies
    Vajaan parin vuoden suhde meni syksyllä poikki. Ensimmäiset 3-4 kuukautta oli vuoristorataa pikkuhiljaa aallonpohjien vähentyessä. Nyt pari kuukautta olen tilanteesta nauttinut suuresti ja menneitä ei ole tullut haikailtua tippaakaan. Tosin suhteessa oli monen monta ongelmaa, joiden sisäistäminen varmasti helpotti tuota eroprosessia. Tsemppiä nyt kuitenkin kaikille sydämensä särkeneille! Kuten jo todettu, ajan myötä helpottaa ja kaverit jeesaa miestä mäessä. :)

12. Slami

Slami

Entä voiko sitte rakastua kunnolla siihen uuteen kumppaniin jos ei erosta kuitenkaan kauhean kauaa ole vai onko se aina vaan semmosta haavojen parantelua?

13. [K^jsa]

[K^jsa]

Melko tyhjältä ja ikävältähän se tuntuu, vaikka oliskin jättäjän roolissa. Varsinkin, jos toinen osa puoli ei ymmärrä, että nyt on tosi kyseessä. Syitä monia, erostakin jo vuosia.

Asiat kannattaa puhua halki ja sit välit kokonaan poikki. Ettei sitten vuosien jälkeen tuu halua lähteä niitä selvittämään. Enkä usko mihinkään kaverijuttuihin pitkien, vakavien suhteiden jälkeen.

No juu, että tämmöstä.

14. hafanafa

hafanafa

Ikä:
    36
    Sitähän se varmasti lähes kaikilla on. Ei se uus suhde tunnu yhtään miltään vaikka kuinka yrittäs. Kurjaahan se toista kohtaan on, mutta toisaaltahan se on hyvä ettei tunne toista kohtaan mitään erityistä, niin yhteiselokin on helppoa.

Omalla kohdallani erot eivät ole tuntuneet juurikaan missään, poislukien ensimmäinen joka vaivas välillä enemmän ja vähemmän sen puolisen vuotta. Senjälkeiset erot eivät ole tuntuneet pahalta muuten kuin toista kohtaan.

15. Tytteli

Tytteli

Komppaan täysin...jos ero on katkera (on käytetty hyväksi, petetty tms.) kestää ylitsepääseminen kauemmin. Joskus taas sitä vaan kasvetaan erilleen, jolloin erokin sujuu helpommin. Uusi suhde auttaa aina kummasti myös eteenpäin, vaikka tekee kyllä hyvää olla ihan yksikseenkin joskus ja miettiä asioita...:D

16. Nike

Nike

Jos mä olisin tiennyt että se hajotus kestää sen ajan minkä kesti eron jälkeen, olisin hajonnut vieläkin enemmän. 3 vuoden suhteen jälkeen meni ensin ~3-4kk ettei ajatellut joka hetki (pahin helvetti tähän mennessä), jonkun 9kk jälkeen sitä oli jo lähes rehellisesti irti. Syynä eroamiseen oli, ettei kummallakaan ollut aiemmin ollut muuta kunnollista pitkäaikaista suhdetta ja alkoi mietityttämään että entäs jos.. Kai se ensihuuma ja rakkaus hiipui.

Toinen vakavampi yritys (~4kk+säädöt päälle eron jälkeen), jossa mua ei kiinnostanut sitten tarpeeksi ja tajusin viheltää pelin poikki vihdoin muutaman yrittämisen jälkeen niin hajotus kesti muutaman kuukauden ja kaipuuta siihe päälle. Ei ollut niin paha kuin tuo eka ero.

Sitten on ollut joku säätö josta eroamisesta tuli huono fiilis ehkä 1-2 viikoksi, ja yhdestä ei ollenkaan.

Eli riippuu varmasti ihmisestä. Mä osaan hienosti jäädä roikkumaan siihen kaipuuseen. Eka loppuu se pahin paska, sitten menee vielä aikaa että lopettaa ne kaipaamiskelat.

Ei kannata antaa arvoa tälle hajoamisen määrälle siinä että eroaako vaiko eikö. Sirpaloituminen on väistämätöntä :D

edit. Tuosta että välit kokonaan poikki. Mä en ole laittanu välejä kokonaan poikki yhteenkään, en edes tuohon ensimmäiseen pitkäaikaiseen ja tuntuu todella kivalta nähdä vaikka sillä uusi poikaystävä onkin. Liian tärkeitä ihmisiä menetettäväksi, hyviä ystäviä ne on vaikkei hirveästi nähdä.

17. Soppaluu

Soppaluu

Ikä:
    35
    Mun entinen avopuoliso on nykyisin hyvä ystäväni, erosta on aikaa reilu vuosi ja vieläkin ollaan asioita käyty läpi kun ei aikanaan yhdessä ollessa uskallettu niitä käsitellä.

Vajaa viikko sitten päättyi 7 kk suhde, toisen kiinnostus lopahti yms.

Mun mielestä pitää tehdä niinkuin itsestä tuntuu. Jos on mukavampi pitää hyvät välit ja se tuntuu luontevalta, niin miksi niin ei voisi tehdä?

Eron jälkeen tunteet todellakin menee vuoristorataa. Välillä on helpompaa, välillä vaikeampaa. Pikku hiljaa alkaa olla helpompaa useammin kuin vaikeampaa. Itsetunto kai mulla kärsii aina jonkinlaisen kolauksen, miettii, että mikä vika itsessä on, kun vastapuolen tunteet hiipuu. (Yritän kuitenkin ajatella, että se oikea ei ole vielä tullut vastaan. :))

18. Reinzell

Reinzell

Joku voi, joku ei voi.
    Elämässä voi tapahtua kaikenlaista.
    Jos tosissaan rakastaa jotain siitä ei välttämättä pääse koskaan yli, täytyy vaan oppia elämään sen asian kanssa.

19. QueenOfWinter

QueenOfWinter

Erosin avomiehestäni pari päivää sitten, lähes kolmen vuoden yhdessäolon jälkeen. Ihan hyvä olo on, yöt ovat vain hankalia, kun on tottunut siihen että joku nukkuu siinä vieressä. Toivottavasti saisi kaikki käytännönasiat pian kuntoon, ettei tarvitsisi niistä stressata. Hieman tyhjä olo.

20. Qan

Qan

Mulla tuli eksän kanssa vaikee ja raastava ero. Kun "vihat" oli laantuneet, sovittiin että ollaan kavereita. Se sujui hetken, kunnes ex alkoi seurustelemaan uuden tytön kanssa ja laittoi välit poikki kokonaan.

Ei ole pidemmän päälle itseasiassa koskaan nuo "mut voidaan olla kavereita"-systeemit toimineet.

Kyllä se toipuminen erosta ottaa aikaa, mikäli on jo yhteistä tulevaisuuttakin suunniteltu.

Jaa tämä sivu