Parisuhteesta eroaminen

Viestiketju osiossa 'Seksi - parisuhteet - deitti' , aloittaja jemmy, 25.4.2008.

1. sporteme

sporteme

Ikä:
    42
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Tampere
    Zargow: se haluaa erota ja nuo kaikki on vain tekosyitä.. Hänellä ei ole vain kanttia sitä sinulle kertoa.. Minun ex-vaimo kulki kaksi viikkoa ympäriinsä kuunnellen musiikkia korvalapuista ennen kuin nostin kissan pöydälle ja erohan siitä tuli. Vastaili vain, ettei hänellä mikään ole..

2. Zargow

Zargow

no-body:n puheet kyllä pitävät aivan paikkansa tämän asian suhteen, en ole itse edes mitään taukoja halunnutkaan pitää. Mutta en saanut sitä estettyäkään millään tässä tilanteessa, kun ei mun puheet merkkaa mitään enää tässä.

Laitan asiat kyllä rullaamaan nyt viikonloppuna, jos ei tule selvyyttä niin asunto menee myyntiin ja tulkoot se ero sitten. Pakko tässä on tulevaisuuten jo alkaa katsomaan, ehkä siellä on joku parempi sitten odottamassa muualla muakin.
    Niinkun kaverikin sano mulle ettei mun tarvi tollasta paskaa katsoa yhtään enempää ja hajottaa omaa päätänsä lisää tällä, kun kerta oon jo yrittänyt kaikkea mahdollista mutta mikään ei riitä.
    Ehdotin kyllä naiselle että mentäisiin sitten puhumaan asiat ammattiauttajalle, mutta ei niitä tarvi kuulema tuntemattomalle jauhaa että siitä ei oo mitään hyötyä.

Ja mitä vittua eilen se kanto mut makkariin ja sano sen jälkeen ettei tää sitten merkkaa mitään. Tulipa taas vitun hyvä olo siitäkin sitten.

3. no-body

no-body huuhaa VIP

Ikä:
    40
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Espoo
    Oikea päätös, niin vaikeaa kuin se varmasti onkin. Asennoidu jo valmiiksi niin, että et mahdollisen eron jälkeen missään olosuhteissa kuuntele selityksiä tai ota tuota naista takaisin, vaikka se tulisi katumapäälle ja polvillaan vinkuisi, kuten voi hyvinkin tapahtua. Jos ihminen voi kerran toimia tuolla tavalla, niin se tekisi saman uudestaan ennemmin tai myöhemmin.

4. tomps123

tomps123

Kaupunki:
    Kotka
    ^ No itse kyllä olisin vielä valmis työstään asiaa ns. täydellä arsenaalilla, eli mentäis sinne ammattiauttajalle ja keskusteltais avoimesti ja kaikesta. Jos mimmi siis alkais vinkuun että älä mee tai joitan päiviä myöhemmin vinkuis takas. Puhun siis päivistä, maks 2 viikkoa. Ja se ammattiauttajan vastaanottoaika varattais siltä istumalta. Suostuisin tähän siis ihan vaan sen takia, että naisen käyttäytyminen johtuisi tästä lapsettomuus/terveysjutusta eikä ole itse osannut käsitellä asiaa ja täten heijastanut mielenvikaisuutensa parisuhteeseen.

Se olisi se viimeinen oljenkorsi, jota mielestäni kannattaisi näissä tilanteissa tarjota. Mutta totta, riskihän siinä on, että mimmi on fiksu ja tietää mitä pitää sanoa, että mies jääkin. Mielenvikaiset on yleensä aika ovelia.

Edit. Zarkow, tämä on vain tapa, jolla itse toimisin. Mieti sä, miten sä ite tän asian hoidat. Sitä kun ei kukaan sulle voi oikein sanoo.

5. Randol

Randol VIP

No emmä tiedä, kyl tuo mun mielestä kuulostaa juuri tuolta no-bodyn sanomalta, tyttö on päättänyt että haluaa erota, ei vaan saa sanottua sitä suoraan, sen takia kehittää kaikkea paskaa ja sysää päätöksen Zargowin niskaan.

6. no-body

no-body huuhaa VIP

Ikä:
    40
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Espoo
    Vaikka vaikeissa tilanteissa tuleekin vaikeita tunteita eikä ihminen ole oma itsensä ja sitä on kumppanin ja läheisten tällöin suotavaa kestää ja olla ihmisen tukena, niin siinä vaiheessa, kun aletaan kohtelemaan toista ihmistä kuin paskaa, vittuilemaan, uhkailemaan ja käytännössä hylkäämään, loppuu minun mielestäni oikeus käytöksen selittelyyn millään tekosyillä. Vaikeassa tilanteessa oleva tai jossain määrin mielenterveysongelmainenkaan ihminen ei ole niin syyntakeeton, että kenenkään tarvitsisi sietää mitä paskaa tahansa.

7. Zargow

Zargow

En vaan yksinkertasesti saa sitä puhumaan terapeutille mun kanssa, se on hoitaja ihminen niin ei se semmosta hyväksy omalle kohdalleen millään. Sekin tässä on kun oon ite ollut aina liian ystävällinen ihminen aina, niin ei musta oo oikein ikinä ollut tekemään kellekkään mitään paskaa. Mutta kyllä alkaa jo oma mieli painua niin syvälle rakoon että pakko tässä on ite jo jotain päättää, oon sanonut ettei mun elämä tuu siihen kaatumaan vaikka ei lapsia tulisi saamaan, voihan niitä adoptoida sitten jos haluaa.

Viimeksi kun oli tämä kyseinen leikkaus niin tuin naista ja olin sairaalassa sen luona koko ajan tukena, mutta kaikki tämä on unohdettu. Oltiin myös ulkomailla lomallakin 2kk sitten niin sielläkin se puhu ettei saa ikinä unohtaa sitä että kuinka onnellisia ollaan yhdessä, mutta nyt kaikki asiat on unohdettu mitä on sanottu mikään ei tunnu enää merkkaavan mitään. Enkä saa selkoa miks tämä kaikki tulee mun niskaan, olen ollut ymmärtäväinen ja yrittänyt kaikkeni jo.

Vaikeinta erossa tulee olemaan tämä asunnon myynti kun juodutaan sitten olemaan samankaton alla kuitenkin vielä sen aikaa että saa asunnon myytyä.
    Joten kovana on tultava pysymään sitten sen aikaa tässä.

Tämän kun oisi tiennyt en ikinä olisi ostanut tuon naisen kanssa asuntoa, mutta nähtävästi kaikki menee sitten vaikeimman kautta. Saa nähdä kuinka tästä tulee ikinä palautumaankaan enää sitten.

8. Zargow

Zargow

Elikkäs joo tilanne päivitys kun puhuttii näistä asioista, kerroin omat kuinka paska mulla on jo olla tässä ja katsoa näitä menemisiä/hylkimistä. Ammattiauttaja ei kuulema kelpaa missään nimessä tähän koska on kuulema aivan turhaa puhua tuntemattomalle, eli ei sitten sitä.

Kaivoin ne hukkaan menneet pallini nyt esiin ja sanoin aivan souraan että tuun muuttamaan lauantaina pois tästä asunnosta ja jättämään naisen jos se ei muuta päätä niin minä päätän sen.

Vaikka kuinka kyrpänä mua nyt pitääkin, niin on mun pakko jo aattella omaakin terveyttä tässä asiassa, paljonhan tää vaatii mutta eiköhän kaverit tuu tukemaan vaikka miten pahaa tuleekin tekemään, eikä tämä suhde kyllä hyvää oo nytkään tehnyt.

Kuulema mussa ei oo mitään vikaa miehenä että oon hyvä mies mutta ei vaan tällä hetkellä yhdessä olo niin kiinnosta, kun terveys asiat painavat päälle, mutta en tuu olemaan sekään johon saa pahaa oloaan vaan purkaa.

Katotaan miten tulee käymään ja kiitos että on saanut teidän kanssa puhua on helpottanut omaa päätä kovasti :)

9. patouski

patouski

Ikä:
    34
    Kohta kun on lukenut koko ketjun läpi niin väkisin huomaa ettei pakkislaiset paljoa perusta toisen mahdollisuuden päälle. Eli heti kun ero on mainittukin niin on syytä viheltää peli poikki ja siirtyä eteenpäin elämässä. Tämä kuulostaa hiukan raadolliselta, mutta ilmeisesti kokemuspohjalta moni tätä hokee(?) Omassa suhteessahan erosta puhuttiin ensimmäisiä kertoja varmaan jo vuoden kohdalla kun mimmi alkoi siitä puhumaan. Käytti sitä myöhemmin isompien riitojen yhteydessä todella usein tyyliin "onko tässä meidän jutussa mitään järkeä?", "ollaan liian erilaisia" tai "kannattaako jatkaa?" Kuitenkin vaan aina jatkettiin sillä rakkauden voimalla joka lopulta sitten hiipui.

Omista fiiliksistä nyt kun 1,5vko kulunut siitä kun ero todella iski tajuntaan ja 2,5kk todellisesta erosta:

Ensimmäinen viikko meni sillä kaavalla että loppuviikkoa kohti helpotti ja vkl olo oli jotenkuten inhimillinen kun vietti suuren osan viikonlopusta kavereiden kanssa. Sunnuntai darrassa ja maanantai olivat taas murskaavia kaikin puolin. Tänään oli sitten yksi 5-6h työproggis jossa piti kohdistaa kaikki keskittymiskyky muualle niin johan tuli hyvä fiilis joka on kestänyt nyt illalle asti. Ensimmäisiä iltoja kun ei ole joka hetki kelannut exää.

10. Saatioho

Saatioho

Tohon illan ajatusrumbaan vinkki, että jos on telkkari makuuhuoneessa, niin laita ajastimen kanssa päälle se niin hiljaselle ettei häiritse nukahtamista, mutta niin että kuuluu pientä ääntä. Telkkarista tuleva valo ja pieni hälinä peittää ne ajatukset, kun ei ole hiirenhiljaista nukkumaanmennessä. Aikaa vie pitkään että se nukahtaminen itekseen onnistuu, mutta toi tapa tuo vähän apua niihin velloviin ajatusrumbiin.

11. tomps123

tomps123

Kaupunki:
    Kotka
    Allekirjoitan täysin. Oma mielipiteeni vaan on, että tuo eroaminen olisi se "hälytyskellot soimaan" herätys sille mimmille. Jos se heräisi ja alkaisi ajattelemaan järkevästi, suostuisi ammattiauttajalle ja käytös oikeasti muuttuisi, niin sittenhän asiat olisivat hyvin. Jos ei "herätyksen" jälkeen viikkoihin merkittävää muutosta tapahtuisi, niin sitten kenkää. Ovat olleet kuitenkin jo 5v yhdessä, ei kai siinä kuukausi pari lisää haittaa jos on oikeasti mahdollisuus, että asiat siitä paranis..(?)

Elän siis uskossa, että nainen oikeasti taikaiskusta muuttuisi. Jos ei, niin haista vittu sit.

12. MarvinTikvah

MarvinTikvah

Luin nää sun tekstit..sillä on uus jäbä muttei kehtaa sitä suoraan sanoa, siksi tuollainen käytös, 100 varmasti näin! Ihan sama mitä koittaa pälättää sulle!

13. MarvinTikvah

MarvinTikvah

Wtf dude, oot 81kg? Puhuttiinhan me naisesta?

14. Randol

Randol VIP

Tämä on kyllä todella hyvä huomio - mutta toisaalta, 90% tapauksissa toinen mahdollisuus ilman konkreettisia muutoksia johtaa eroon kuitenkin myöhemmin. IMO jotta toinen mahdollisuus olisi jotenkin järkevä, pitää konkreettisten muutosten astua voimaan. Monesti muutoksista lipsutaan pikkuhiljaa takaisin ja sitten ollaan taas samassa jamassa.

Itsellä on lähipiirissä yksi tapaus missä pari erosi, oli omillaan muistaakseni parisen vuotta, ja palasi sitten yhteen, ja tuona aikana molemmat olivat kasvaneet tahoillaan ja ainakin sivustakatsojana toinen kierros näyttää todella onnistuneelta ajatukselta.

15. patouski

patouski

Ikä:
    34
    Oliko molemmilla muita suhteita tuossa parin vuoden aikana?

Updatena omaan tilanteeseen, nyt jo kahden viikon jälkeen olo on huomattavasti parempi. Se murskaava ahdistus, epätoivo ja masennus on siirtymässä sivummalle ja suuren osan ajasta pystyy oleskelemaan suht normaalisti. Olen onnistunut keksimään melkein joka illalle jotain tekemistä kavereiden kanssa tai muuten. Huomaan kyllä päivittäin edelleen ajattelevani exää ja niitä hyviä hetkiä, mutta se epätoivoinen kaipuu ja halu palata yhteen on vaihtunut sellaiseen haikeaan muisteluun ja ikävään, joka toki tuntuu myös nihkeältä mutta ei samalla tavalla täysin murskaavalta. Täyden radiohiljaisuuden olen onnistunut pitämään pari viikkoa nyt. Toivotaan ettei heikkona hetkenä sorrukaan.

16. Randol

Randol VIP

Joo, toinen seurusteli reilun vuoden setin ja toinen oli itseasiassa suhteessa kun päättivät sitten yrittää uudestaan, hyvin sinkkuelämäistä :D

Hyvä homma et oot saanu radiohiljaisuuden päälle, sitäkun on aikansa ja ajatukset selvii niin alkaa olokin helpottamaan aina vain enemmän!

17. 30.06

30.06

Zargow itse olen sitä mieltä, että nainen on saattanut tehdä jotain todella väärin eikä pysty elämään itsensä kanssa. Onko naisen olemus muuttunut? katsooko sua silmiin, miten se puhuu kaikki mikä poikkeavaa niin yleensä johtuu, kun ihminen on pihalla omista tunteistaan. tiedän kokemuksesta nimittäin petin humalassa naistani ja en pystynyt elämään asian kanssa, viina alkoi virrata ja hölmöilyä toisen perään, kunnes myönsin virheeni! nainen olisi suostunut jatkamaan, mutta itse en enää pystynyt siihen, koska olin loukannut toista syvästi joten näin paremmaksi lähteä kävelemään vaik vitun pahalta tuntuupi.

18. Zargow

Zargow

Eli joo eroon päädyin itse tässä suhteessa, olo on mikä on nyt ei oikein meinaa kyllä pää pysyä kasassa millään. Eilen vähän yritin viettää hauskaa kavereiden kanssa mutta joku ahdistus iski kesken iltaa että oli pakko päästä kotiin ja nopeeta kun ei vaan ajatusmaailma pysynyt kasassa.

Tosin joo nainen sotki tähän sitten vielä toisen miehen mukaan kaikkeen, eli kai heillä on ollut jotain juttua mun selän takana.

Suutuin tästä asiasta todella paljon kyllä kun vahingossa nainen jäi vähän kiinni.

Ja sitten kun se kerto tästä mun toiminnasta kyseiselle miehelle niin kehtasi sano mulle että täällä naurettiin yhdessä sulle sen ukon kanssa.

Eli joo siinä oli viimenen tikki mulle, nyt pitää vaan saada oma pää jotenkin pysymään kasassa ja yrittää jotain tässä. Kunhan ei nyt liikaa vaan masentuisi kaiken näiden kohtelujen jälkeen, ei oo kovinkaan oikein voimia tehdä mitään nyt.

Mutta ehkä täällä on joku toinen joka mua odottelee sitten.

Kerrankin nainen osasi sano kauniisti mulle näiden kolmen viikon jälkeen.
    Sanoi että oon mahtava ihminen ja haluaa että saan tulevaisuudessa sen onnellisen oman perheen jonka haluankin joskus, että kaikki tää mitä tuli oli sen omasta päästä kiinni kun ei tiedä mikä häntä vaivaa.

Pitää yrittää vaan treenata kovempaa että saa kulutettua itsensä loppuun.

19. no-body

no-body huuhaa VIP

Ikä:
    40
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Espoo
    Vaikka yleensä säilytänkin käytöstavat tilanteessa kuin tilanteessa, niin tuossa vaiheessa olisin kyllä reagoinut kehuihin käskemällä naisen painua imemään neekerisankkerista kyrpää.

Pidä pää kylmänä, anna ajan mennä ja jossain välissä olet tyytyväinen, että pääsit eroon tuosta selän takan vehtaavasta, sinulle toistuvasti valehdelleesta ja sinua luokattomasti kohdelleesta ihmisestä.

20. 30.06

30.06

Kyllä se sun pää kasassa pysynee, kun tajuat et maailmassa on miljardi naista ja sua vain yksi tuolla on varmasti nainen mikä arvostaa sinua ja haluaa elää kanssasi onnelista elämää, mutta tämä sinun nykyinen ei sitä ollut ja asialle ei voi mitään.

Tuntuu varmasti pahalle pitkään, mutta parasta lääkettä on näyttää sille sun ex muijalle, että pääset tästä asiasta nopeasti yli ja alat elämää omaa elämääsi täysillä.

Voisin väittää, että se sun ex on aika tunteeton idiootti ja tulee ryssimään monen muunkin elämän viellä! toivon, että tälle kyseiselle naiselle käy niin et rakastuu päästä varpaisiin ja tulis lempatuksi siitä vasta tajuaa, ettei kannata naureskella toisille.

Itselläni tulee viel pieniä hetkiä jolloin tuntuu perkeleen pahalta rinnassa, mutta se häviää tekemällä jotain esim kävelylle kaverin kanssa tai ihan mitä vaan, kun et jää sohvalle miettimään yksinäs synkkiä asioita.

Ilmeisesti treenaat, mutta pidä järki siinä, koska jos pistät tuossa tilassa itses pahaan ylikuntoon niin voipi olla muumilaakso reissu.

sulla on varmaan kavereita kenelle avautua se myös kannattaa ja musiikin kuuntelukin helpottaa, kun kuuntelet Popedan: Elän itselleni.

Jaa tämä sivu