Pepun kuopat

Viestiketju osiossa 'Punttimimmit' , aloittaja Eva, 22.8.2005.

1. Eva

Eva

Mulla on pepun sivuilla semmoiset rumat kuopat, sanon niitä hymykuopiksi.
    Miten niistä pääsee eroon? Onko olemassa jotain täsmäliikettä? Vai
    onko tämä rakenteellinen juttu?

2. assis

assis

Mun mielestä ne on rakenteellinen juttu, eli kuoppien syynä on pakaralihasten muoto. Kuoppia ei siis voi täyttää ainakaan lihaksella. Varsinaisesti "hymykuopiksi" kutsutaan ristiselän kohdalla olevia pieniä kuoppia, jotka joillain näkyy ja joillain ei. :) Korjatkaa jos höpisen omiani...

3. Viivi

Viivi

Mulla ne kuopat tuli esiin, kun rasva väheni ja lihas lisääntyi, eli toisin sanoen vasta sitten kun aloin harrastamaan liikuntaa enemmän ja tosissani.

Ei niitä muulla voi täyttää kun rasvalla, saattaa toki olla että sinun kohdallasi syy on rakenteellinen.

4. MerZi

MerZi

Minullakin nuo kuopat näkyivät kun olin laihemmassa kunnossa. Nyt on toki rasvaakin persuksissa enemmän, mutta mielestäni muotokin on parempi kun on muutama vuosi jo treenattukin tässä. :)

5. Essi_

Essi_

Ikä:
    31
    Minullakin on nuo samanlaiset kuopat. Olen huomannut sen vasta tässä vähän aika sitten, kun olen alkanut käymään salilla enemmän..

6. Tähtityttö

Tähtityttö

Ikä:
    37
    Mun käsittääkseni ne kuopat näkyy, kun on tarpeeks rasvaton beba. Itellä ne on ollu aina siinä, tosin onpa sitä aina urheiltukin, mutta kait se sitä rasvattomuutta on. Tähän viittaisi sekin, että joskus muinoin citygymillä aerobikkaillessani vetäjällä oli tapana vitsailla aina pebaa tehdessä, että "saadaan ne kuopat näkyviin, jotka teillä joskus nuorempana on ollut" (ryhmässä siis monenikäisiä, ei vaan nuoria.).

Edittiä: Siis ne kuopat ei ole siinä kun silloin, kun pakarat jännittää, eli ei siis kokoajan.

7. Gillyanne

Gillyanne Vaa'at kaatikselle ry VIP

Näin asia on myös minun tietojeni mukaan.

Esim. yleisurheilijoilla on järkiään kaikilla nuo kuopat.

8. MerZi

MerZi

Sama mulla. Ei siis pylly kuopalla koko ajan vaan oikein pyöreänä.. ;)

9. Eleonoora

Eleonoora

On tainnut mulle kertyä ainakin tarpeeksi "täytettä". :D Eikä se sinänsä edes haittaa. Joitain vuosia sitten ihmettelin, et vittuakos noi kuopat tuossa on, mut nyt ne näkyy vaan, kun jännittää lihakset. Nuo kuopat on toisaalta kyllä aika ärsyttävät (onneksi eivät siis näy koko ajan), mut toinen mikä on kans tuohon samaan luokkaan kuuluvaa, on sellaiset "ulokkeet" lantiolla. Miksikä niitä nyt kutsuisi.. Mut siis takamus ei olekaan sellainen mukavan pyöreä vaan soikea(?). Aivan kuin reunoilla olisi ylimääräiset ulokkeet. En onnekseni omaa tuollaista takalistoa, mutta onpahan joillakin tyttösillä (yleensä laihoilla) silmään pistänyt. :rolleyes:

10. Essi_

Essi_

Ikä:
    31
    Mulla on ainaki koko ajan ne kuopat, vaik en jännittäiskää :rolleyes:

Jaa tämä sivu