Puoliso häiritsee dieettiä

Viestiketju osiossa 'Mimmien ravinto' , aloittaja Fjäril, 26.1.2019.

1. Fjäril

Fjäril

Sukupuoli:
    Nainen
    En löytänyt tälle ketjua, ehkä en etsinyt tarpeeksi hyvin. Elikkäs kyselen nyt vinkkejä, jos vaikka joku keksisi hyvän ratkaisun tilanteeseen. On päivän selvää, että jokainen on vastuussa omasta syömisestään. Mutta minua ei auta se, että puoliso haluaa herkutella kun itse yritän laihduttaa. Olen yrittänyt karkkilakkoa monta kertaa, mutta kun sitä itsekuria ei vielä ole niin olen sortunut joka kerta syömään herkkuja kun siihen on mahdollisuus. Niinpä minulle olisi tärkeää ettei talossa ole herkkuja. Mieheni ei laihduta ja kuluttaa liikunnalla syömässä kalorit, joten hän haluaa välillä herkutella. Olemme yrittäneet löytää ratkaisua tilanteeseen. Tällä hetkellä mies säilyttää herkkuja omassa työhuoneessaan, mutta välillä silti syö minun nähden. Olen siis ratkaissut tilanteen toistaiseksi yrittämällä pienentää herkkuannoksia. Ehdotuksia?

2. Ferya

Ferya VIP

Sukupuoli:
    Nainen
    Sun on vaan saatava päähän iskostettua että ne on miehen herkut. Sulla kuitenkin sen verran hyvä tilanne ettei mies ilmeisesti houkuttele syömään herkkuja tai syyllistä dieetistä? Ei minusta keltään voi evätä mahdollisuutta syödä herkkuja kotonaan. Olisihan se nyt aikamoista jos pitäisi salassa syödä vain jotta toinen ei repsahda.

Minun mies kun bulkkaa niin karkkipusseja, keksejä ym herkkuja pitkin pöytiä mutta jos ne ei kuulu dieettiin niin niitä ei syödä. Enkä muutenkaan söisi toisen ostamia juttuja ilman lupaa.

Eli kyllä paras ratkaisu on vaan koittaa kerätä nyt roimasti lisää itsekuria. Sopii vaikka tietyt päivät jolloin saa luvan kanssa syödä jollei totaalilakko toimi.

ya-ya tykkää tästä.
  3. ya-ya

ya-ya

Sukupuoli:
    Nainen
    Varaa itselles jotain ruokavalioon sopivaa syömistä niihin tilanteisiin? En nyt tarkota välttämättä mitään porkkanatikkuja vaan jotain mikä susta on hyvää muttei aiheuta morkkista.

4. Poppis

Poppis

Meillä on sellainen tilanne että pojan täytyy pitää karkit omassa huoneessaan ja mies syö karkkinsa mieluiten töissä. Viikonloppuisin mies syö karkkia välillä, mutta yritän pidättäytyä siinä että maistan vain yhden tai kaksi. Meillä on lauantain leffailtoina nykyään muuta naposteltavaa kun karkkia, lohkoan porkkanoita joita dipataan, tomaatti/mozzarella/basilika, muita juustoja, keitettyä kananmunaa mätitahnalla ym. ym. jotka korvaa karkit. Ja iltapalan.

5. Fjäril

Fjäril

Sukupuoli:
    Nainen
    Kiitos viesteistä ja vinkeistä! Joo mulla on ihan mahdottoman huono itsekuri, yritän sitä koko ajan parantaa. Ferya, olet ihan oikeassa että en voi pakottaa toista dieetille, jos itse sitä yritän. Mun mies tukee mua dieetillä ja yrittää välillä tsempata. Olen välillä kuin pikkulapsi, kiellän miestä antamasta herkkuja :nolo: Alku on aina vaikeaa, kun siitä pääsee ylitse niin helpottaa. Mua välillä naurattaa ja välillä nolottaa tilanne, miten voin olla näin heikko.

Ruokapäiväkirjan pitäminen auttoi vähän, herkut on aina pois päivän kaloreista. Samoin laitoin nyt kalenteriin päivät jolloin voi syödä vähän herkkuja, on nyt selkeää. Totaalilakko ei toimi ainakaan alussa, jos on talossa houkutuksia.

Ya-ya olet oikeassa, että täytyy keksiä herkkujen korvikkeita joita itse syön pahan paikan iskiessä. Mun mies osti mulle light -limua, jota voin tarvittaessa juoda. Ei ihan terveellisintä ja herkullisinta, mutta ajaa asiansa. Meillä siis aina jääkaapissa limua, mies tykkää juoda silloin tällöin.

Poppis muakin auttaa toi, että herkut on selkeästi miehen omassa huoneessa. Karkkia yritän syödä mahdollisimman monella haukulla, tyyliin yhtä karkkia puraistaan 10 kertaa, niin se kestää kauemmin. Aikoinaan meillä oli usein kasviksia dipattavaksi lauantaina, pitää ottaa tännekin sama tapa uudestaan.

Kiitos tsempistä ja "potkuista persukseen"!

6. Fjäril

Fjäril

Sukupuoli:
    Nainen
    Laitoin kalenteriin päivät jolloin ei voi syödä namia. Ilmoitin tästä miehelleni ja vielä muistutin aamulla herkuttomasta päivästä. Mites sitten kävikään. Mies lähti kauppaan ja täytti kaapit herkuilla. On kiva avata jääkaappi ja hokea: en syö tota, en syö tota. Sitten mies vielä oli hämmästynyt, että enkö syö croissantteja. Huoh, täällä on isoja kommunikaatio-ongelmia. Alkoi ottamaan päähän, että onko tämä nyt tahallista sabotaatiota vai eikö ymmärrä miten kovasti karkkilakkoa haluan. Uskon jälkimmäiseen, täytyy yrittää näyttää miten tosissaan olen. On varmaan sanomattakin selvää että illalla sitten ratkesi kun oli koko päivän kiusaukset naaman edessä.

No löysin nyt kaupasta herkun korvikkeita ja yritän niiden avulla uudestaan. Cocktail kurkkuja suolaisen nälkään ja kuivattuja hedelmiä karkin korvikkeena. Salmiakin nälkään löysin lakritsijauhossa pyöritettyjä taateleita, ihan uskomattoman löytö. Samaa löytyy kaakaojauholla, pitää kokeilla käykö suklaan korvikkeena.

Mutta siis vitutus tuli, suurin omaa heikkoutta kohtaan. En ole ennen kokenut tällaista himoa herkkuja kohtaan. Raskausaikana olin periaatteessa herkkulakossa ja imetyksen aikana söin vähän. Sen jälkeen mopo lähti käsistä ja yritän sitä ryhtiä saada takaisin. Tiedän kokemuksesta, että jos saisin pari viikkoa olla herkuttomassa kodissa niin itsekuri paranisi nopeammin. Mutta me haluamme miehemme kanssa tällä hetkellä eri asioita niin minkäs sille voi. Vitutuksesta on se hyvä puoli, että se lisää motivaatiota. Kun alkaa mitta täyttymään niin ehkä ne herkutkin kohta päätyy vaan miehen lautaselle.

7. Poppis

Poppis

Pitäisikö sun nyt oikein kunnolla keskustella miehen kanssa tästä asiasta.
    Kerrot miten sua ahdistaa nykyinen paino, ja varsinkin tulevaisuus kun se vaan nousee, kysy haluaako hän että susta tulee vielä isompi (pistää sille ajatus päähän että oikeasti sä olet kohta tonnikeiju jos ei nyt tue sua). Sitten kerrot millaista ruokaa sä voit /haluat syödä, sovitte herkkupäivän tai herkkuillan.

Ootko ehdottanut tai kokeillut niitä dipattavia lauantai-illaksi?

8. ya-ya

ya-ya

Sukupuoli:
    Nainen
    En mäkään kyllä välttämättä hoksais ettei karkkilakon aikana talossa saa olla croisantteja, joten ei se välttämäti sabotointia ole.

Mitäs jos ehdotat että sinä hoidat kauppa-asiat pari viikkoa, jolloin kotiin ei tuu mitään mitä et ite tuo? Tai ehdotat että teet teille jotain hyvää mut sulle sopivaa syötävää?

Jaa tämä sivu