Tinder

Viestiketju osiossa 'Seksi - parisuhteet - deitti' , aloittaja voidi, 5.1.2014.

Tags:
  1. start

start

Sukupuoli:
    Mies
    Niin no samalla suurinosa ihmettelee, että oletko edes katsonut mun profiilia vai rämpännyt vaan sydäntä kaikille, jossei tiedä kuvista jo valmiiksi että toinen harrastaa ratsastusta tai lautailua. Ja tosiaan monella se saattaa olla vaan satunnainen tilannekuva, mutta jotenkin se karsinta on tehtävä. Ei riitä aika/mielenkiinto keskustella kaikkien kanssa. Eikä noi tosiaan ole treffeillä mitään dealbreakereita, mutta tinderissä on pakko tehdä jotain mielikuviin perustuvaa karsintaa, jollei halua näpytellä viestejä päivätpitkät tai käydä lukemattomilla treffeillä.

Edit. Mun mielestä koko ajatus nettitreffailusta ja satunnaisista kuvista joista ei voi vetää johtopäätöksiä on vähän outo. Kun naisilla ei ole juuri koskaan profiilitekstejäkään, niin sehän vesittäisi koko sovelluksen toimivuuden. Kyllä mä toivon että toinen viestittää kuvilla jotain itsestään ja elämäntyylistään, eikä vaan sitä että katso kun näytän hyvältä bikineissä. Jos oot kova bilettämään niin toivottavasti laitat niitä dokauskuvia niin sen henkilön löytää toinen bilettäjä.

Ja ei en mä ota Tinderiä vakavasti, eikä mua haittaa jos treffit menee puihin enkä aseta tohon oikein mitään odotuksia sen suuremmasta. Mutta vaikka tota kuinka tylsyyttä tappaakseen käyttäisi niin kyllä mä sieltä silti kelailen vaan niitä mun elämänasenteen omaavia naisia. Varmaan menee monta ohi ruksia painaessa, mutta niin niitä menee kokoajan ulkonaollessakin.

Viimeksi muokattu: 15.2.2016
    duaali ja Kisumisu tykkäävät tästä.
  2. Karpaasi85

Karpaasi85

Ikä:
    34
    Pelimiesten pelko ei ainakaan mun mielestä ole kovin aiheellinen, koska niitä on tosi vähän. Ei kannatta omille uskomuksille antaa liikaa valtaa, mahdoton ihmisen ulkonäöstä ja kuvista käyttäytymistä&luonnetta ennustaa. Tosin kyllä itsekin ennakkoluuloihin sorrun jos näen tupakkaa polttavan, lihavan, 21-v yh-mamman.

3. Avv

Avv

Millähän perusteella, jos saan kysyä :D

4. Karpaasi85

Karpaasi85

Ikä:
    34
    Avv, evoluutiopsykologian näkökulmasta voisi vastata jotenkin näin: Pelimies on high value, low comfort -tyyppi, tarkoittaa siis viehättävää miestä, jolla on paljon seksuaalisia vaihtoehtoja. Tällä miehellä ei ole mitään motivaatiota muodostaa parisuhdetta "tavallisen" naisen kanssa, mutta mielellään harrastaa seksiä hänen kanssaan, ainakin kerran. Nainen tietenkin toivoo, että mies haluaisi parisuhteen ja usein pettyy kun miehestä ei kuulu enää mitään jälkeenpäin. Tämä voisi selittää miksi tinderissä on paljon katkeria "pelimiehet painakaa ruksia, ei yhden illan juttuja" -lauseita. Kaikilla naisilla ei ole varaa tarjota niin paljon arvoa, että saisivat korkean statuksen miehen pysymään. Osa naisista ei lähde edes tavoittelemaan sellaista ja rationalisoivat "musta George Clooney ei ole edes viehättävä. Mun Pekka on kyllä unelmieni mies :heart:" :)

5. Avv

Avv

Pointti on nyt siinä, että jos mies on naiskaveriensa ympäröimänä, niin se ei tarkoita että pelimies. Se tarkoittaa, että mies on naiskaveriensa ympäröimänä. Ei siitä tartte hypätä mihinkään pidempiin johtopäätöksiin, pidetään ne asiayhteydet kurissa. Mut totuus on se, et tollaset naiskaverikuvat on varsinaisia matchmagneetteja. Ketä kiinnostaa parin tiukkapipomimmin mielipide et "hmph, hän on varmasti pelimies" ku matchejä on satoja :D

Nää on varmasti turhimpia lauseita ikinä, koska sen yhden illan jälkeen se ei ole naisesta kiinni, että jääkö se mies vai ei. Entäs jos se nainen oli niin huono sängyssä tai mies löysi paremman sen ekan illan jälkeen. Mutta kertoo naisten ajattelusta.

Timo Rauta tykkää tästä.
  6. ya-ya

ya-ya

Sukupuoli:
    Nainen
    Kyllä, kertoo naisten ajattelusta, ja Tinderista. Siellä saa sämpylänkin näköinen nainen aika paljon suoria seksiehdotteluja, ja hyvin paljon yhteydenottoja varatuilta ja muuten vaan "seikkailumielellä" liikkeellä olevilta. Toki harkitseva ja järkevä mieskäyttäjä tunnollisesti ja huolellisesti vastaisi jokaiseen tällaiseen (asiattomaankin) viestiin erikseen kohteliaalla ja perustellulla kieltäytymisellä, mutta me naiset ollaan niin tampioita, että osa on ajatellut säästää kaikkien osapuolten aikaa ja ilmoittaa asian jo profiilissa.

Itse en sattuneesta syystä juurikaan lue naisten profiileja, mutta voin kyllä samaistua poikain ongelmaan. Joskus miehet on niin typeriä, että ilmoittaa etukäteen profiilissaan, että haluaa tutustua vain liikunnallisiin naisiin, tai töissä käyviin, tai ei koira-allergisiin, tai vain heihin joilla lapset ei oo ongelma. Typerykset. Se nyt ei oo heidän päätettävissään jatkanko minä liikuntaharrastustani tai palkkaduunia enää ekaa tapaamista pidemmälle vai en. HOHOO! :p

Nyt mua jäi kyllä kiinnostamaan käyttääkö mun miespuoliset kaverit mun kuvaa saadakseen ultimatemätsejä, jos kerran naiskaverit siinä toimii noin loistavasti. Muutaman profiilin oon nähny, eikä siellä ollu mua eikä muitakaan naisia. Pitänee muistaa loukkaantua tästä. Tai eiku hei! Ehkä mä olen vaan niin järkyttävän kaunis ja upea, että tavallaan sillain toi kaverinaiskuva saatettais kokea uhkaksi? Joo. Tästä on kysymys. Unohdetaan se loukkaantuminen.

7. carcayu

carcayu

Tällaisia lausuntoja olen kuullut ja olettanut jotain tuollaista mitä Notkeanäkkileip kuvailee. Esimerkin naisista toinen oli todella innoissaan miehestään. Olivat kuulemma tavanneet baarissa ja mies oli jotenkin olemuksellaan tehnyt vaikutuksen. Nainen korosti, ettei kyse ole ulkonäöstä. Lisäsi kuitenkin, että onhan se mies todella komea - tietenkin. Nainen oli itse niin seksikäs, että puhuessa mulla valui suusta kuolaa ihan tahattomasti, joten komeista miehistä tuskin sinällään oli pulaa. Halusin kuitenkin kuulla tarinan loppuun, joten kestin tuskan. Tätä jätkää ei ollut aluksi kiinnostanut tavata naista, mutta nainen oli niin vaikuttunut kokemuksestaan, että jotenkin vänkäsi itsensä suhteeseen. En muista enää tarkkaan miten se meni. Tarina jäi oikeastaan mieleen siitä, että nainen tuntui todella kunnioittavan miestään, koska miestä ei kiinnostanut tippaakaan tämän naisen kujeilut. Muistaakseni mies harrasti jotain urheilua ja halusi keskittyä siihen, eikä parisuhteiluun. Mimmi itsereflektoi ihanan rehellisesti kykyään manipuloida aiempia poikaystäviään. Tässä miehessä oli kuitenkin hänen mukaansa Sitä Jotakin eikä mies reagoinut emotionaaliseen manipulointiin. Ylipäätään siis kuulosti kaikelta siltä mitä voisi olettaa viisaan naisen karttavan?
    Eihän näitä tarinoita voi tietenkään yleistää, mutta itse koin saavani niistä toivoa emotionaalisesti tyydyttävän parisuhteen luomiseen. Kun lakkaa iskemästä naisia, mutta antaa niiden haistella itseään ja luottaa siihen johonkin niin ehkä minäkin voin päätyä emotionaalisesti tyydyttävään suhteeseen?

Tinderiin tämä liittyy sikäli, että itse uskon hypoteesiin ja siksi näkkärin pointti pitää paikkansa:

Jos yksi lenkki viikossa erottaa tyydyttävän suhteen kämppistelystä niin homma bueno. Taidan tosiaan olla melko kummallinen tunnehiihtäjä.

8. Stubeee

Stubeee

Ikä:
    25
    Sukupuoli:
    Mies
    Väittäisin kyllä, että 90% noista ehdotteluista on vittuillakseen heitetty. Joskus joillekin rumiluksille itekkin huvikseen "ehdotellut".

Se ei kyllä mun tajuntaan mahdu, että miks tuolla tinderissä on nykyään aivan helvetin rumia naisia. Mitä ne luulee sieltä löytävänsä, vai onks tuolla miesten tarjonnassa sama homma? Välillä laittanu vittuillakseni sydäntä noille, eikä suurimmalta osalta tuu takasin niin varmaan ne tiedostaa tasonsa sentään. :D

Timo Rauta tykkää tästä.
  9. carcayu

carcayu

Joo juuri näin. Psykologiahan perustuu juuri tällaisten lainalaisuuksien setvimiseen. Toisinsanoen melko vakavatkin tyypit ovat sitä mieltä, että tällaisia esiintyy. Psyka on kuitenkin melko hataralla pohjalla luonnotieteellisesti katsottuna. Lähinnä erilaisten partaäijien teorioita, joita joku kannattaa ja joku toinen ei. Vähän sama kun taloustiede ja muut ns. tieteet, jotka tutkii ihmistä itseään. Se on jotenkin hassua miten ihminen tajuaa itseään niin huonosti, että sitä pitää tutkia kovasti, mutta mitään ei selviä. Pariutumisen kontekstissa on nähdäkseni niin, että tavallinen toimiva parisuhde on epäsymmetrinen. Mies ja nainen kokevat suhteen eri tavoin, mutta ovat silti tai juuri siitä syystä onnellisempiä yhdessä, kuin erikseen. Uskon kuitenkin, että ihmiset sijoittuvat käytöksessään maskuliini-feminiini janalle. Suurin kasauma kullin omaavia ihmisiä on maskuliinin puolella ja päinvastoin. Muutama kullinheiluttaja menee feminiiniin ja muutama pillumaakari maskuliinin puolelle. Jotkut osuvat origoon ja ovat androgyynejä. Näitä tyyppejä sitten kauhistellaan, koska poikkeavat normista. Nykyään julistetaan, että kaikki ovat yksilöitä ja se on hyvä, mutta ei se tarkoita sitä, että jokainen ihmisolento olisi muusta populaatiosta irrallinen yksilö. Maskuliiniselle käytökselle annetaan myös negatiivisia merkityksiä, joten positiivisia roolimalleja ei juuri ole. Tästä seuraa paradoksi, jonka mukaan kiltiksi itsensä kokeva mies välttää maskuliinistä käytöstä eikä feminiini lämpeä niin sitten millään. Pahat pojat tekee sitä mikä toimii ja sehän toimii. Suurin joukko kuitenkin vetää ihan vaistolla sinnepäin ja sopeutuu maastoon sen kummemmin miettimättä. Ihmisen ajattelu ohjaa ihmisen toimintaa huomattavasti vähemmän, kuin ihminen haluaa uskoa.

Yhteiskunta on murroksessa, joten pariutumismeininki on melko sekavaa. Alussa ihmisellä ei ollut omaisuutta. Tuohon aikaan ihmisen ryhmädynamiikka perustui puhtaasti emootioihin. Sitten keksittiin omaisuus. Viljelevän ihmisen toimeentulo riippui omaisuudesta, joka sitoi ihmiset toisiinsa välttämättä. Oli siis pakko keksiä sääntöjä, jotka estivät ihmisiä erkaantumasta kohti emootioiden ohjaamaa laiduntamista. Lähinnä kai miehet kahmi omaisuuden ja keksi sääntöjä, ettei naiset karkaa miehen ja omaisuuden luota toisen miehen luo. Tämä systeemi on nyt murenemassa, kun professionalismin myötä ihmisten ei ole välttämätöntä olla ikuisesti yhdessä. Ideaali ikuisesta suhteesta on kuitenkin syvällä kulttuurissa, joten emootion tussahtaminen nähdään suhteen patologiana. Yleisesti puhutaan moraalin rappiosta, mutta näen ilmiön paluuna luontoon.

Delgado tykkää tästä.
  10. ya-ya

ya-ya

Sukupuoli:
    Nainen
    Tunnetasosta en tiiä, mut aika kirjaimellinen kaveri oot vissiin. Mut täydentäisin tota sun naulan kantaan osunutta tulkintaa vielä sillä, että toisen siis tulee harrastaa uimahyppyjä ja toisen rytmistä kilpavoimistelua, muuten suhde ei toimi. Muuten osasitkin poimia olennaisimman.
    Joo mä teen aika paljon tätä samaa. Painan sydäntä ihan järkyttävän rumille miehille ja sit ehdottelen ihan kettuillakseni niille seksiä. Sit oon ihan että höhöö, et kai niinq tosiaan luullu, ja sit tuun leuhkiin sillä nettipalstoille, koska sit mä oon tavallaan rumien ihmisten yläpuolella.

Rumia ihmisiä varmaan vituttaa, kun ne ois halunneet antaa Stubeelle tai mulle pelkkää sitoumuksetonta seksiä, mut se olikin sit vaan vitsi. Sori siitä.

Sks ja duaali tykkäävät tästä.
  11. Stubeee

Stubeee

Ikä:
    25
    Sukupuoli:
    Mies
    Yllättäen femakko veti herneet nenäänsä.:rolleyes: Ihan yhtä lailla mä vittuilen kauniille naisille kuin rumillekkin, jos se sun ahdistustas helpottaa.

Timo Rauta tykkää tästä.
  12. ya-ya

ya-ya

Sukupuoli:
    Nainen
    Jännä.

Katharina, sommar ja duaali tykkäävät tästä.
  13. Delgado

Delgado Base animal

Ikä:
    35
    Sukupuoli:
    Nainen
    Tietääköhän Stubeeedin äiti, mitä kullanmuru omassa huoneessa älypuhelimellaan internezeihin suoltaa?

LeaveNoRetreat ja sommar tykkäävät tästä.
  14. Jenni93

Jenni93

Ikä:
    25
    Sukupuoli:
    Nainen
    Kaupunki:
    Tampere
    Toivottavasti noi sun edeltävät jutut oli vitsillä heitettyä tai tarkotuksella provokatiivisia ilman totuudenperäsyyttä. Jos ei, opettele mitä tarkottaa toisen ihmisen kunnioitus ja arvostus.

LeaveNoRetreat tykkää tästä.
  15. Stubeee

Stubeee

Ikä:
    25
    Sukupuoli:
    Mies
    Hauska nähdä miten helposti feministin saa kiehumaan. :)

Ja tästä sä delgado varmaan riemastut mutta asun ihan omassa itse maksetussa velattomassa omakotitalossa. Katsos kun kaikki ei mene lukiosta suoraan yliopistoon opiskelemaan huuhaa humanismia. On muitakin vaihtoehtoja elämässä kuin käydä kouluja miltei kolmekymppiseks ja elää oravanpyörässä koko elämänsä, tai mennä paskaduuniin jo parikymppisenä loppuelämäkseen.

Sanoppa mulle minkä takia jokaista ihmistä pitäis kunnioittaa ja arvostaa?

Timo Rauta tykkää tästä.
  16. SIC-

SIC-

Tinderissä on se algoritmi joka pyrkii etsimään ihmisille oman tasonsa jotta kaikki saisivat mätsejä. Tinder siis päättelee, että sinulle ei kannata näyttää hottisten kuvia, kun saat niiltä kuitenkin vain ruksia.

17. Jenni93

Jenni93

Ikä:
    25
    Sukupuoli:
    Nainen
    Kaupunki:
    Tampere
    En ole feministi enkä mielelläni luokittele itseäni mihinkään muuhunkaan yksittäiseen ismiin. Et myöskään saanut mua kiehumaan.
    Tiedän ettei meijän kannata jatkaa tätä keskustelua. Todettakoon että maailmaan mahtuu paljon monia erilaisia arvoja ja meidän taitaa olla törmäyskurssilla. Oon oppinut välttään sunkaltasia.

18. Stubeee

Stubeee

Ikä:
    25
    Sukupuoli:
    Mies
    No joo ei huolta että susta kiinnostuisin, jos tossa sun avatarissa olet sinä. :D

Alphamies ja Timo Rauta tykkäävät tästä.
  19. Jenni93

Jenni93

Ikä:
    25
    Sukupuoli:
    Nainen
    Kaupunki:
    Tampere
    Joo olen :)

20. Stubeee

Stubeee

Ikä:
    25
    Sukupuoli:
    Mies
    Anonyymi foorumi ja pitää oma naama laittaa avatariksi? Noh, kai toi on sitä huomionhakuisuutta.

Jaa tämä sivu