vapaaottelu ja puntti

Viestiketju osiossa 'Kamppailulajit' , aloittaja pakkiis, 4.5.2007.

  1. pakkiis

    pakkiis

    Liittynyt:
    4.5.2007
    Viestejä:
    3 003
    Likes Received:
    62
    Moro!

    Olen uusikäyttäjä ja haualla en löytäny oikee mitään joten sori jos tulee "ylimääränen" threadi.

    Itse asiaan , eli treenaan liikuntaa 5 krt/vk tällä tavalla;
    maanantai: 1½ h thaiboxing
    tiistai: 1½h (yhteensä) vapaaottelu/lukkopaini
    Keskiviikkona: 1½ h thaiboxing
    perjantai: 1½h(yhteensä) vapaaottelu/lukkopaini/kuntopiiri
    sunnuntai 1½h(yhteensä) vapaaottelu/lukkopaini/kuntopiiri

    Ja mieleeni juolahti villiajatus salilla käymisestä mitä taas harrastaisin 2krt/vk
    vaikka torstaina ja sunnuntaina.

    Elikkä kannattaako moinen vai iskeekö ylikunto "helposti" ja pysyykö keho mukana.

    Ja myös saliohjelmasta; Miten kannattaa treenata, salilla käymisellä hakisin lähinnä voimaa (ja ehkä massaa mikäli 2krt viikkoa kohden ei ole liian vähän lihasten kasvua ajatellen ;) )
    :hyper:
     
  2. snake250

    snake250

    Liittynyt:
    21.8.2005
    Viestejä:
    50
    Likes Received:
    0
    Riippuu tavoitteistasi, lähtötilanteestasi (treenitausta, ikä, pituus, paino, rasva%), jne. Suosittelisin ennemmin panostamaan yhteen asiaan kerrallaan ja jaksottamaan treenejä. Voi nimittäin olla, ettei voima/massa tartu tuollaisilla aerobisen määrillä.

    Saattaa jopa olla, että suunnitelmiesi mukaisilla treenimäärillä onnistut vetämään itsesi piippuun ennen kuin AndyS ehtii tänne komentamaan sinut lenkille punttailun sijasta... :D

    Lueskele näitä ajankuluksi:


    Punttiohjelma potkunyrkkeilijälle



    Aloittelevalle nyrkkeilijälle hyvä punttitreeni



    Säännöllisen vaparitreenaajan punttiohjelma



    Thaiboxing-jannulle voimaa
     
  3. pakkiis

    pakkiis

    Liittynyt:
    4.5.2007
    Viestejä:
    3 003
    Likes Received:
    62
    no lähtö tilanteesta en tiedä, salilla en ole ennen käynyt , lähinnä ip lajeja ;
    2v judoa
    3-4v hapkidoa
    nyttemmin laji vaihtunut vapaaotteluun / muay thaihin
    Ikää on kunnioitettavat 18 :D ja pituutta joku 178? elo paino varmaan tällä hetkellä 76-77

    Lenkki on toki ihan jees mutta aerobista liikuntaa saan myös kun pyöräilen näin kun säät sallii kaikki matkat ;)

    Ja toi salilla käyminen keskittyis ihan vaan basic juttuihin.

    Itse kun en ole "ARVAA KUKA MÄ OON, TIIÄKS PALJON NOUSEE PENKISTÄ" tyyppejä, jotka loistavat snagari jonossa lauantai aamuyöstä
     
  4. AndyS

    AndyS Mode

    Liittynyt:
    3.3.2004
    Viestejä:
    8 403
    Likes Received:
    3 311
    Sukupuoli:
    Mies
    Nääh. Jos kyseesä olisi (puhtaan) pystylajin treenaaja, niin komentaisinkin, mutta vapaaottelun treenaamisesta en niin paljon ymmärrä, että osaisin siitä neuvoa. Sen kuitenkin tiedän, että voimaharjoittelulla on vaparissa paljon isompi osuus kuin KB/MT:ssa. Siksi suositukseni onkin, että kysy omalta vapaaotteluvalmentajallta mieluummin kuin netistä. Hän tietää lähtötason, treeniohjelman yms. kuitenkin parhaiten.

    Sen vinkin voisin kuitenkin antaa, että jos tosiaan lisäät nuo punttitreenit ohjelmaan, niin älä unohda palauttavia harjoituksia.
     
  5. snake250

    snake250

    Liittynyt:
    21.8.2005
    Viestejä:
    50
    Likes Received:
    0
    Kysytään nyt sitten ihan mielenkiinnosta, kauanko olet treenannut tuon 5 krt/vk (yhtäjaksoisesti)? Kuukauden vai vuoden?​
     
  6. pakkiis

    pakkiis

    Liittynyt:
    4.5.2007
    Viestejä:
    3 003
    Likes Received:
    62
    yhtä jaksoisesti noin vuoden , sitten kärsin nivusvammasta about 2-3kk ja nyt taas treenaillu parisen kuukautta ton 5 kertaa viikos
     
  7. pakkiis

    pakkiis

    Liittynyt:
    4.5.2007
    Viestejä:
    3 003
    Likes Received:
    62
    Ajattelin uintia tohon kohtaan? uimahallin ois salin vieressä
     

Jaa tämä sivu