Venäläinen penkkiohjelma

Viestiketju osiossa 'Voimailulajit' , aloittaja lappari, 16.2.2003.

  1. Täysiii!

    Täysiii!

    Liittynyt:
    10.11.2005
    Viestejä:
    1 868
    Likes Received:
    343
    mulla tuli tossa 3*3 vaiheessa vaan 2*2..pari päivää tosta eteenpäin olinkin sitten jo kuumeessa ja flunssassa. nyt ollaan jo aika pitkälti toivuttu ja viime perjataina tuli helppo kolmonen 180kglla (vastaa siis tota 95%), päälle vielä tosi helppo ykkönen 190kglla. kyllä tää ohjelma vaan toimii :thumbs:
     
  2. vuato

    vuato

    Liittynyt:
    15.7.2010
    Viestejä:
    488
    Likes Received:
    0
    maastavedon maksimipäivä vedetty, parannusta 6 toiston mukaan laskettuun tulokseen 15kg, ihan jees meni
     
  3. vuato

    vuato

    Liittynyt:
    15.7.2010
    Viestejä:
    488
    Likes Received:
    0
    ohi on ja toimii kuin junan vessa ainakin eka rypistys
     
  4. Potunvilkaisija

    Potunvilkaisija

    Liittynyt:
    2.3.2011
    Viestejä:
    17
    Likes Received:
    0
    Ittellä menossa nyt toi 6vk venäläinen penkki..

    1-rep max alussa 125kg, 12kk + 8kk bodytreenillä. Neljäs viikko menossa, tähän mennessä treenit olleet yllättävänkin kevyitä, 6x6x100 ja 5x5x107,5 meni suhteellisen nätisti. En oo koko aikana muuten juurikaan treenannut rintaa, olkapäitä enkä ojentajia, mitä nyt epäsuoraa hittiä ottavat muiden lihasten kiusaamisessa. Niin ja tähän menessä kaks 6x2x100 treeniä jäänyt välistä kiireiden vuoksi, nuo keveet treenit oon ottanut pikkasen kapeemmalla otteella ja nopeutta hakien.

    Tänään olis vuorossa 4x4x112,5 vähän kyl jännittää miten käy. No, katotaan.
     
  5. Potunvilkaisija

    Potunvilkaisija

    Liittynyt:
    2.3.2011
    Viestejä:
    17
    Likes Received:
    0
    Menihän se.
     
  6. Saatioho

    Saatioho

    Liittynyt:
    9.5.2009
    Viestejä:
    572
    Likes Received:
    109
    Tulipa tänää 6x6x80kg Painot laskettu 100kg maksimista, jota en oo kyllä elämässäni nostanu mut näillä näkymin tulee rikkoontumaan rankasti! :rock:
     
  7. Shagrath

    Shagrath VIP

    Liittynyt:
    9.10.2003
    Viestejä:
    1 518
    Likes Received:
    1
    Vaikuttaa ihan mielenkiintoisilta nuo molemmat edellisellä sivulla mainitut ohjelmat. Taidan ottaa tuon 6 viikon penkin kokeiluun ensi viikolla. Lähtötaso on 155kg ja hiukan reilu 160kg pitäisi tulla.
     
  8. Shagrath

    Shagrath VIP

    Liittynyt:
    9.10.2003
    Viestejä:
    1 518
    Likes Received:
    1
    Mitä apuliikkeitä olette ottaneet tuohon treenin kylkeen?
     
  9. vuato

    vuato

    Liittynyt:
    15.7.2010
    Viestejä:
    488
    Likes Received:
    0
    Mää vetelin leukoja 2x viikkoon ja maven kans pystypunnerrus samalla ohjelmalla
     
  10. minutewar

    minutewar

    Liittynyt:
    17.1.2011
    Viestejä:
    1 902
    Likes Received:
    5
    Dodii, kaveri on vetänyt nyt tuon viimeistä viikkoa myöten läpi ja maksimi noussut 130kg --> 142,5kg. Tällä viikolla sit 145kg kokeiluun, melko ilmiömäistä kehitystä!
     
  11. minutewar

    minutewar

    Liittynyt:
    17.1.2011
    Viestejä:
    1 902
    Likes Received:
    5
    No eipä siinä, pukkas eilen 147,5kg. Eli kevyt 17,5kg korotus ohjelman aikana :D
     
  12. Munakas

    Munakas

    Liittynyt:
    13.8.2009
    Viestejä:
    18 671
    Likes Received:
    2 705
    Sukupuoli:
    Mies
    Wow, täytyy sanoa, että varsin kova korotus maksimiin, ottaen huomioon, että painot ovat kuitenkin jo tuota kokoluokkaa!
     
  13. minutewar

    minutewar

    Liittynyt:
    17.1.2011
    Viestejä:
    1 902
    Likes Received:
    5
    Jep, melkosen hurjaa ollut tuo kehitys. Sellainen 179cm/84kg kaveri kyseessä. Kieltämättä tekniikka hänellä on kaunista katseltavaa.
     
  14. ThePala

    ThePala

    Liittynyt:
    11.12.2007
    Viestejä:
    226
    Likes Received:
    0
    Mitenkäs tuota venäläistä penkkiohjelmaa pitäisi soveltaa käytännössä? Itse nostin mm. 170kg tuossa viime syksynä, siitä tosin on elopainoa tippunut ~10kg
    ja samaten on tullut alas myös tuloksetkin, kun pidin taukoa puol vuotta ja käytännössä tein saliharjoituksia ehkä 5 kertaa tuon puolen vuoden aikana ja koskaan en mennyt yli 100kg painoihin penkissä. Itse tykkäsin tehdä aikanaan paljon 5*5 ohjelmalla ja sainkin hyviä tuloksia sillä.

    Nyt ajattelin ottaa testaukseen tuon venäläisen penkkiohjelman, mutta kannattaako 3x/vko penkin lisäksi tehdä mitään apuliikkeitä hartioille/ojentajille? Tähän asti olen vielä 12,5kg parhaasta 5*5 sarjasta jonka otin, mutta toivon mukaan saisin tulokset nostettua takas entiselle, vaikka painoa onkin tippunut.
     
  15. Spitfera

    Spitfera

    Liittynyt:
    4.12.2008
    Viestejä:
    3 716
    Likes Received:
    11
    Ei siinä kyllä oikeen kannata mitään muuta punnerrusliikettä tehdä yläkropalle, itse tein venäläistä viime kesänä ja kaatu just tohon kun oli muistaaksee jotaki pumppailua ojentajille vielä lisäks.
     
  16. minutewar

    minutewar

    Liittynyt:
    17.1.2011
    Viestejä:
    1 902
    Likes Received:
    5
    Juu, ei muuta raskaampaa punnertelua. Normisti olkapäitä vipareilla yms. Itsellänikin on tuo ohjelma kaatunut pari kertaa siihen, kun tein liikaa muuta punnertelua myös, sit ku jätin ne pois niin heti alkoi ohjelma toimia. :) Ylempänä mainittu kaverini teki lähinnä juurikin olkapäitä vipareilla, mutta ei sen kummempaa. Toki muuten treenas normaalisti, mut yläkropan punnertelut jätti pois.
     
  17. narska88

    narska88

    Liittynyt:
    21.8.2010
    Viestejä:
    13
    Likes Received:
    0
    Ihan hyvän tuntuinen ohjelma kyllä. Kuudessa viikossa penkki max 120--->130kg. Pystypunnerrusta tein kans 3x3 ja sarjapainot nous 65--->75 kg. paino aloittaessa 77 jälkee 78-79. Uudestaa kyl tämä täs joskus.
     
  18. Herrne

    Herrne

    Liittynyt:
    18.6.2011
    Viestejä:
    405
    Likes Received:
    0
  19. Hullu basisti

    Hullu basisti

    Liittynyt:
    16.3.2010
    Viestejä:
    513
    Likes Received:
    0
    Kiinnostais kans tietää. Mihin treeniin kannattas lisätä esim. yläselän liikkeen.
     
  20. BitLoop

    BitLoop

    Liittynyt:
    3.5.2007
    Viestejä:
    28
    Likes Received:
    0
    Minäkin olisin kiinnostunut aloittamaan tuon 9 viikon ohjelman mihin kuuluu penkki, kyykky ja maastaveto. http://joeskopec.com/ruspeak.html

    TAI sitten aloitan vain tuon penkkiohjelman. http://www.exrx.net/WeightTraining/RussianSquatProgramGenerator.html Olen vielä kahden vaiheilla että kumpaan jaksaisi panostaa.. :rolleyes:

    Mutta mitä muita apuliikkeitä noiden lisäksi kannattaa tehdä? Eli voiko treenata lisäksi ojentaja, olkapäitä, hartioita yms? vai onko kaikki jätettävä pois ja tehtävä vain pelkkää maastavetoa, kyykkyä ja penkkiä :)

    edit: niin ja noihin laskentataulukkoihinko laitetaan tulokset kiloina? ei paunoina tms
     

Jaa tämä sivu