Venäläinen penkkiohjelma

Viestiketju osiossa 'Voimailulajit' , aloittaja lappari, 16.2.2003.

  1. jto

    jto AMMATTILAINEN

    Liittynyt:
    19.4.2002
    Viestejä:
    15 776
    Likes Received:
    1 928
    Sukupuoli:
    Mies
    tulee ja maapallon tulevaisuus on vaakalaudalla. no turha yhtä treeniä pelätä. sen "välitreenin" pitäs kuitenkin treenata nopeutta, joten sen takia lyhyet sarjat.
     
  2. kepademus

    kepademus

    Liittynyt:
    14.6.2007
    Viestejä:
    790
    Likes Received:
    32
    Sukupuoli:
    Mies
    "Jostain syystä tein penkin väärin..."

    :D

    Kyllä se on sen verta iso juttu, että koko ohjelma kannattaa alottaa alusta :rolleyes:
     
  3. ESETku

    ESETku

    Ikä:
    47
    Liittynyt:
    10.9.2011
    Viestejä:
    570
    Likes Received:
    4
    Sukupuoli:
    Mies
    voi prkl äijät :hyper: kiitti kannustamisesta :) kaiken kaikkiaan oon ollut tyytyväinen tohon ohjelmaan, oon jaksanut tehdä läpi tähän saakka vaikka joskus yövuoron jälkkeen onkin raskasta mennä treenaamaan :)
     
  4. are84

    are84

    Liittynyt:
    13.11.2011
    Viestejä:
    160
    Likes Received:
    0
    Kyllä 6x2 tai 2x6 on iso ero! :D Niinkuin joku jo sanoikin niin 6x2 on nopeustreeni eli pysäytys rinnalle ja räjähtämällä ylös. 2x6 taas tehdään rauhallisemmin ja sillä kehitetään voimaa.

    Mutta teitkö toisena penkkipäivänä kuitenkin normaalisti? Eli ainoastaan sen perjantain kevyen 6x2 nopeuspenkin tilalla teit 2x6?

    Tässä tapauksessa tuskin nyt niin hirmuisen isoa merkitystä on koska nythän sinä teit vaan kaikkina päivinä voimatreenejä ja ne palauttavat ja nopeutta kehittävät treenit jäi väliin.. Pääasia että kehitystä tapahtui! :puntti:


    Mutta tottakai muuten jos pidempään tekisi 2x6 sijasta 6x2 niin toki olisi iso merkitys kun treenin tarkoitushan muuttuu ihan täysin silloin-

    Mitenkäs teit nuo kyykyn ja maastavedon? Teitkö niissä "oikein" vai vaihdoitko myös näissä toistepäin?
     
  5. ESETku

    ESETku

    Ikä:
    47
    Liittynyt:
    10.9.2011
    Viestejä:
    570
    Likes Received:
    4
    Sukupuoli:
    Mies
    elikkä ma: pena6x6 kyykky 6x2, ke: mave 6x6, pe: kyykky 6x6 ja pena 2x6:face:
     
  6. are84

    are84

    Liittynyt:
    13.11.2011
    Viestejä:
    160
    Likes Received:
    0
    Noniin! Eli ei ollenkaan kovin paha moka! :)

    Sinähän teit muuten kaikki ihan oikein paitsi ainoastaan sen perjantain nopeustreenin muutit voimatreeniksi. Se ehkä vaikeutti hieman sun palautumista seuraavan viikon maanantaita varten mutta tuskin mitään muuta suurta merkitystä ollut.

    Penkissä tuo maanantain kova treeni on kuitenkin se kaikista tärkein ja kun sen teit oikein ja jaksoit ohjelman läpi vetää niin ei tapahtunut isoa vahinkoa :rock:
     
  7. Mole

    Mole

    Liittynyt:
    5.8.2004
    Viestejä:
    8
    Likes Received:
    0
  8. The Monkey

    The Monkey

    Liittynyt:
    27.12.2011
    Viestejä:
    5 092
    Likes Received:
    4
    Tuliko muuten millaista tulosta maksimiin ihan näin mielenkiinnosta? Itellä just 6x5 takana ja vielä menty ilman pakkotoistoja. Mietin että selviänköhän ohjelman läpi puhtaasti :D
     
  9. ESETku

    ESETku

    Ikä:
    47
    Liittynyt:
    10.9.2011
    Viestejä:
    570
    Likes Received:
    4
    Sukupuoli:
    Mies
    mul on menossa 4x4 ja otin ohjelman ihan alusta saakka, tähän mennessä oon ollut tyytyväinen, vaikka eilen penkki tekikin hieman tiukkaa mut kaikki on menny ihan jees :) täytyis vaan alkaa ettii jatkoo tälle ohjelmalle että mitä tän jälkeen tekis... ideoita? :)
     
  10. jto

    jto AMMATTILAINEN

    Liittynyt:
    19.4.2002
    Viestejä:
    15 776
    Likes Received:
    1 928
    Sukupuoli:
    Mies
    bodailua 1-2 kk ja sit uudelleen joku perus- ja maksimijakso.
     
  11. Mole

    Mole

    Liittynyt:
    5.8.2004
    Viestejä:
    8
    Likes Received:
    0
    135kg-->150kg mutta oon ennenkin tuon saman nostanu ni ei kerro koko totuutta tuo ohjelma. Mutta hyvinhän tuolla taas kuntoon pääsi. Sillä tekiskin mieli kokeilla uudelleen nyt kun on taas entisessä kunnossa että miten nyt toimisi tuo ohjelma. Mutta otan nyt vähä iisimmin ja kokeilen myöhemmin uudestaan. Hyvin meni itellä tuo ohjelma läpi:)
     
  12. kemuzex

    kemuzex

    Liittynyt:
    9.4.2010
    Viestejä:
    35
    Likes Received:
    0
    Kaveri kyselee, kun itellään sillä ei ole tunnuksia tänne, niin onko mitään järkeä tehdä penkkiä slingshotin kanssa? Kun kattoo maksimit sen kanssa ja tekee sitten sen mukasesti
     
  13. ESETku

    ESETku

    Ikä:
    47
    Liittynyt:
    10.9.2011
    Viestejä:
    570
    Likes Received:
    4
    Sukupuoli:
    Mies
    Itte tekisin/teen ilman mitään hilavitkuttimia..mul ei oo ku kymmenen vuotta vanhat puhki kuluneet verskat, t-paita ja sisäpelikengät.. :hyper:
     
  14. kemuzex

    kemuzex

    Liittynyt:
    9.4.2010
    Viestejä:
    35
    Likes Received:
    0
    No sen olkapää ei kestä kovaa penkkaamista tällä hetkellä ja slingshotin kanssa pystyy...
     
  15. ESETku

    ESETku

    Ikä:
    47
    Liittynyt:
    10.9.2011
    Viestejä:
    570
    Likes Received:
    4
    Sukupuoli:
    Mies
    no eikö kannattaisi tehdä pienemmillä painoilla tai sitten korvata liike jollain? Tai sitten saada olkapää kuntoon että voi aloittaa täysipainoisesti ? Tietty jos helpottaa ja voi tehdä ilman kipuja niin siitä vaan mutta ei sen kanssa varmaankaan voi täysiä ykkösiä tehdä, ei anna oikeaa tulosta maksimista..ihan mun mielestä.. Noh, jokainen tekee tyylillään rikkomatta paikkoja :)
     
  16. kemuzex

    kemuzex

    Liittynyt:
    9.4.2010
    Viestejä:
    35
    Likes Received:
    0
    Niin, slingshot on aika uus juttu sillekin, että ei ole oikein tietoo miten järkevästi reenata sen kanssa... Eli eroaako se treeni slingshotilla paljoa normaalista penkkauksesta? (jos joku kokenut tietää :) )
     
  17. Sambou

    Sambou

    Liittynyt:
    24.2.2010
    Viestejä:
    760
    Likes Received:
    0
    Eroaa, slingshot auttaa nostamaan painoa rinnalta ylös, eli tämä joillakin parantaa tulosta raw maksimiin 20-40 kiloa.


    Otetaanpa ittekkin tämä kokeiluun, aloitusmax 95kg joten katsotaan mikä on lopputulos.
     
  18. Spitfera

    Spitfera

    Liittynyt:
    4.12.2008
    Viestejä:
    3 716
    Likes Received:
    11
    Aloitin tuon 9 viikon ohjelman jossa mukana myös kyykky ja mave. Miltä näyttää kun teen seuraavanlaisesti:

    Su

    Penkki ohjelman mukaan
    Etukyykky ohjelman mukaan
    Kulmasoutu tangolla
    Hauis tangolla
    Pystypunnerrus tangolla
    Ranskalainenpunnerrus
    Vipareita
    pohkeita

    Ti

    Mave ohjelman mukaan
    Leukoja
    hauis tangolla
    pystypunnerrusta ja vipareita
    vatsa
    Ojentajille jotain pumppailua
    pohkeita

    To

    Penkki ohjelman mukaan
    Etukyykky ohjelman mukaan
    ja samaa pumppailua mitä edellä mainituissa, sarjoja 2-3 ja toistot 8-10 + kiertäjäkalvosimia 2-3krt viikkoon

    Eli miltä näyttää? Apuliikkeitä en tee mitenkään härän raivolla, eli toistoja varastoon joten tuskin haittaa venkun suorittamista? Koska en halua noita kokonaan reenaamatta jättää tän venkun ajaksi. Ja miinuskaloreilla mennään.
     
  19. Täysiii!

    Täysiii!

    Liittynyt:
    10.11.2005
    Viestejä:
    1 849
    Likes Received:
    340
    miksi me mennään minuskaloreilla? kyseinen ohjelma on kuitenkin aika rankka ja kaksi kertaa sen läpi vetäneenä suosittelisin kyllä + kaloreita. itse tein tosin kummallakin kerralla tuon 6 viikon satsin, toisella kerralla sekä penkissä että kyykyssä, vetoa otin keskiviikkoisin 1-2 sarjaa. ohjelman jälkeen sitten miinuksille jos halua kiristellä...

    jättäisin myös kaikki pystypunnerruksen ja ojentajaliikkeet pois. oma ohjelma oli hyvin pelkistetty, about näin:

    ma: penkki, kyykky, leuat

    ke: kyykky, penkki, veto

    pe: penkki, kyykky, leuat

    + kiertäjäkalvosimia, takaolkapäitä ja vatsoja joka treenin loppuun.
     
  20. ESETku

    ESETku

    Ikä:
    47
    Liittynyt:
    10.9.2011
    Viestejä:
    570
    Likes Received:
    4
    Sukupuoli:
    Mies
    Itte en tee muuta ku vatsat noiden lisäks, hyvin on jaksanu :)
     

Jaa tämä sivu