Venäläinen penkkiohjelma

Viestiketju osiossa 'Voimailulajit' , aloittaja lappari, 16.2.2003.

  1. nayb

    nayb

    Liittynyt:
    28.3.2010
    Viestejä:
    383
    Likes Received:
    35
    Kannattaako tätä ohjelmaa tehdä kyykylle, penkille ja mavelle yhtä aikaa?
    Esim. aloittaisi vähän eri aikoihin jolloin noi raskaimmat "viikot" tulisi eri viikoille?
    Voiko tuon tehdä sillain että tekee vaan kaks kertaa viikossa jolloin tuosta tulee 9 viikkoinen?
    Tai jos tuo kyykky, penkki ja mave on kerralla liikaa nii toimisko että ottaisi vain kyykyn ja penkin ja tekisi mavea vain ylläpitävästi esim. 1 semi raskas reeni per viikko?
    Huom. Olen tottunut reenaamaan melko tiheästi eli palautuminen on aika nopeaa.
    Miten te olette onnistuneet soveltamaan tätä.
    Russian Squat Program Generator
     
  2. marde84

    marde84

    Liittynyt:
    25.12.2006
    Viestejä:
    4 705
    Likes Received:
    1
    Sukupuoli:
    Mies
    9 viikon versio kolmelle liikkeelle: Powerlifting Heads-Up
     
  3. Erkkios

    Erkkios

    Liittynyt:
    7.1.2010
    Viestejä:
    35
    Likes Received:
    0
    Maksimit otettu ja maanantaina alkaa. Kyykky oli parantut 5kg ja penkki heikentynyt 5kg...

    Meillä on 7 viikon päästä pienimuotoiset salikisat johon liittyen haluaisin hakea tuntumaa myös maastavetoon. Oisko ideaa tehdä muutama kyykyn nopeustreeni mavena vai pitäisikö sitä tehdä kaiken muun lisäksi? Tänään kokeilin myös maven enkat ja tekniikka ei pysynyt yhtään kasassa.
     
  4. panikka

    panikka

    Liittynyt:
    16.2.2007
    Viestejä:
    153
    Likes Received:
    1
    Mikset tekisi osaa sarjoista vetona. päivä jolloin 6X6 kyykkyä esim. 4X6 kyykkyä ja 2X6 vetoa vedon prosenteilla. kuormitus pysyy tällöin suunnilleen samana. Ja voihan niitä maveja tehdä nopeuspäivänäkin. Pitää vaan miettiä kumpi vaatii enemmän työtä kyykky vai veto.

    Jos kisat lähellä niin kannattaa kuunnella sitä kroppaa jottei mene ihan tukkoon.
    Ite kun tein tuon kuuden viikon ohjelman kyykylle niin maksimi oli aloittaessa 200 laskin painot 190:stä ja silti tuntui että vetää liian hitaaks nuo 6X2 viimeisen kolmen viikon aikana, joten tein ne ihan päivän fiiliksen mukaan painoilla 120-150 vaikka lapussa luki 152,5. Tämän seurauksena terävyys löytyi ja sain vedettyä ohjelman läpi.
     
  5. Erkkios

    Erkkios

    Liittynyt:
    7.1.2010
    Viestejä:
    35
    Likes Received:
    0
    Okei, kiitoksia vinkeistä. Katotaan miten lähtee sujumaan. Varmaankin fiksua keventää loppua kohden noita 6x2 sarjoja.

    Kyykky vaatii enemmän huomiota voiman suhteen kun Mave taas tekniikan suhteen.
     
  6. jonlokke

    jonlokke

    Liittynyt:
    15.12.2009
    Viestejä:
    150
    Likes Received:
    3
    Jaahas nyt meni 5x5 sitten hyvin kepeestikin läpi, noin 3-4min tauoilla. Nyt tuntuu ekaa kertaa silti, ettei tuo 4x4 voi mennä millään.. Saatika ensi viikon 3x3 :D

    Sanokaas, jos käy helkatin tiukaksi niin onko parempi yrittää viimeiseen pisaraan asti ja mahdolliseen failureen vai antaa suosilla periksi? Vetääkö tukkooon ja haittaako vaan jos koittaa vetää verenmaku suussa?
     
  7. Majoneesi

    Majoneesi

    Liittynyt:
    22.5.2012
    Viestejä:
    368
    Likes Received:
    27
    Jos 5x5 menee kepeästi, niin kyllä 4x4 menee melko varmasti myös. 3x3 on sitte vähä eri asia, koska siihen vaikuttaa aika paljon, ainaki oman kokemuksen mukaan, mihin suuntaan on kyseisen raudan pyöristäny.

    Ei se ny maailmaa kaada, jos tekee vaikka 4,4,4,3 tai muuta vastaavaa? Kyllä sen tiukkaa tulee ollaki. Pidemmät tauot jos alkaa hyytyä. Miehellä oo ollu vielä mitään ongelmia ja nyt ollaan jo maalaamassa piruja seinille. :D
     
  8. ESETku

    ESETku

    Ikä:
    47
    Liittynyt:
    10.9.2011
    Viestejä:
    570
    Likes Received:
    4
    Sukupuoli:
    Mies
    sit pieni kyssäri näistä toistoista, etten nyt ala tekee päin persettä tällä ohjelmalla.. Siis, kun ohjelmassa on: MA; pena 6x3 ja kyykky 6x2, niin teenko siis kuusi kolmosta ja kuusi kakkosta vai kolme kutosta ja kaksi kutosta? Mun mielestä se on että aina tehdän kutosia vai olenko väärässä?
     
  9. rawpunisher

    rawpunisher

    Liittynyt:
    26.2.2013
    Viestejä:
    17
    Likes Received:
    1
    Tossa tehdään 3 ja 2 toiston sarjoja kumpaakin 6
     
  10. schwartzy

    schwartzy

    Liittynyt:
    15.9.2012
    Viestejä:
    2 244
    Likes Received:
    399
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    espoo
    voiko tätä soveltaa muihinkin liikkeisii esim hauiskäännön parannukseen että kui hyvin toimis?
     
  11. ESETku

    ESETku

    Ikä:
    47
    Liittynyt:
    10.9.2011
    Viestejä:
    570
    Likes Received:
    4
    Sukupuoli:
    Mies
    onko aivan varma? jotenkin ei tunnun luontevalta tehdä aina kuutta sarjaa kakkosia ja kolmosia jne..
     
  12. nyrönen

    nyrönen

    Liittynyt:
    17.9.2004
    Viestejä:
    195
    Likes Received:
    0
    on aivan varma
     
  13. ESETku

    ESETku

    Ikä:
    47
    Liittynyt:
    10.9.2011
    Viestejä:
    570
    Likes Received:
    4
    Sukupuoli:
    Mies
    eiks noi kevyet sarjat tehdä niin että lasku hitaasti ja räjähtävästi ylös? Vai olenko tämänkin käsittänyt väärin? :)
     
  14. schwartzy

    schwartzy

    Liittynyt:
    15.9.2012
    Viestejä:
    2 244
    Likes Received:
    399
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    espoo
    onko kukaa n soveltanu tätä pienempii lihasryhmiin esim siihen hauikseen?
     
  15. jusba||

    jusba||

    Liittynyt:
    17.5.2007
    Viestejä:
    180
    Likes Received:
    0
    ei paljoa pienempiin kannata soveltaa
     
  16. schwartzy

    schwartzy

    Liittynyt:
    15.9.2012
    Viestejä:
    2 244
    Likes Received:
    399
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    espoo
    no ei tietenkään kannata mihinkää forkkuihin mutta jos tällä sais hauista vahvemmaksi esim:)
     
  17. jesc

    jesc VIP

    Liittynyt:
    4.12.2008
    Viestejä:
    888
    Likes Received:
    107
    Sukupuoli:
    Mies
    En kyllä suoraan hauiksiin lähtisi tätä tekemään.
    Esim. hauiskäännössä tangolla pystyy kropan liikkeellä jo huijaamaan niin paljon, että vaikutus kohdelihakseen voi sarjan aikana olla aika minimaalinen.
    Tämä nimenomaan korostuu kun tehdään noita lyhyitä sarjoja kovilla painoilla.

    Kuitenkin esim. leuanvetoon kapealla vastaotteella voisin kuvitella tämän tyylistä progressioita käyttäväni.
    Leuanvedossa liike pysyy kontollissa myös suuremmilla painoilla, joten vaikutus kohdistuu juuri harjoitettavaan lihakseen. Olkoon se tässä tapauksessa sitten selkä tai hauis.
    Myös kapea penkki tai dippi voisi olla sellaisia liikkeitä, joihin tätä tyyliä voisi käyttää.
     
  18. jto

    jto AMMATTILAINEN

    Liittynyt:
    19.4.2002
    Viestejä:
    15 776
    Likes Received:
    1 928
    Sukupuoli:
    Mies
    miksi ei forkkuihin? varsin hyvin toimii grippiinkin. tää on voiman lisäämiseen tarkotettu pika-apu, eikä sillä oo sillon mitään tekemistä yhden kohdelihaksen kanssa. kaikenlaiset eristämiset kannattaa unohtaa. hauiskääntöönkin sopii siis varsin hyin, vaikken pidä tota mitenkään ideaalina noi yleisesti. tostahan näkee heti, että ton kehittäjää on miellyttänyt enemmän numerosarjojen lineaarisuus ja loppusoinnut, ku varsinainen harjoittelun systemointi. alunperin toi on tehty painonnostajille kyykyn pikajelpiksi.
     
  19. ESETku

    ESETku

    Ikä:
    47
    Liittynyt:
    10.9.2011
    Viestejä:
    570
    Likes Received:
    4
    Sukupuoli:
    Mies
    eli onko apuliikkeet turhia? Meinasin tehdä apuja sillai että penkki päivänä penkinavut, kyykkypäivänä vedon avut ja vedon päivänä kyykyn avut.. ja suurinpiirtein samoja 6x3sia..
     
  20. jto

    jto AMMATTILAINEN

    Liittynyt:
    19.4.2002
    Viestejä:
    15 776
    Likes Received:
    1 928
    Sukupuoli:
    Mies
    avuissa ei juuri maksimivoimaa niin kannata tehdä. kuormitat ennestään systeemiäs jo. muutenkin ku alkaa isommat romut liikkuun, kannattaa apuja vähentää ja keventää.
     

Jaa tämä sivu