Yleinen sinkkuketju (HUOM! Vain sinkut saavat kirjoittaa)

Viestiketju osiossa 'Seksi - parisuhteet - deitti' , aloittaja Purtsi, 7.12.2007.

1. MTM1977

MTM1977 WTF VIP

Ikä:
    42
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Salo
    Mä ajattelen asian niin, että sitä voi joko jäädä murehtimaan menneitä ja antaa sen vaikuttaa negatiivisesti elämään. Tai sitten voi hyväksyä menneet ja jatkaa avoimin mielin kohti uusia kokemuksia (ja pettymyksiä :D). Itse olen valinnut tuon jälkimmäisen ihan tietoisesti. En aina ajatellut niin, se vaati vähän itsetutkiskelua ja pohdintaa sen suhteen, että miten mä tämän elämäni haluan käyttää.

Jenni93 tykkää tästä.
  2. Jenni93

Jenni93

Ikä:
    25
    Sukupuoli:
    Nainen
    Kaupunki:
    Tampere
    Mä oon tehnyt töitä masentuneiden ihmisten parissa ja oon kohdannu sitä myös mun lähipiirissä. Enkä vaan lievästi masentuneiden vaan vakavasti, niiden joiden mielessä ei pyöri mikään muu kun se ettei halua enää elää. Oon myös onneks nähnyt kuinka nää ihmiset avun turvin vähitellen nousee jaloilleen. Ei se helppoa oo, mutta yhdenkään suusta en oo kuullut ettei ois ollut kaiken sen työn arvoista :)

duaali tykkää tästä.
  3. Karpaasi85

Karpaasi85

Ikä:
    34
    Kyllä, elämässä on tapahtumia joihin ei voi vaikuttaa mutta olen silti eri mieltä. Ajattelen aika päinvastaisesti. Kyseenalaistamalla omaa toimintaani ja uskomuksiani on todella kehittävä elämänasenne. Otetaan vaikka tuo Honeyn tilanne esimerkiksi, ajattelisin itse näin: Olen suuressa riskiryhmässä joutua uudestaan vastaavanlaiseen tilanteeseen. Mikä käyttäytymisessäni ajaa että tapaan väkivaltaisia miehiä? Miten voisin kehittää omaa itsetuntoani ja erityisesti omia rajojani(raja tarkoittaa minkälaista käytöstä ihminen hyväksyy).

MTM1977 tykkää tästä.
  4. MTM1977

MTM1977 WTF VIP

Ikä:
    42
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Salo
    Oho, mehän ollaan jostain asiasta ihan samaa mieltä :D
    Itsekin ajattelen niin, että kun joku asia ei ole mennyt halutulla tavalla niin oliko se jollain tavalla oma vika? Ja jos oli niin miksi toimin niin kuin toimin? Ja mitä minä voin tehdä, että vastaavaa ei enää tapahdu.
    En siis syytä itseäni tapahtuneista asioista, mutta en myöskään oleta, että mikään ei koskaan johdu siitä mitä mä tein. Virheistä kannattaa oikeasti oppia, omista ja myös muiden tekemistä.

Omat toimintavat on kuitenkin yksi niistä asioista, joihin jokaisella on ihan aidosti vaikutuksen mahdollisuus.

5. SIC-

SIC-

Jaa että perheväkivallan uhrin pitäisi ottaa vastuu siitä miten on joutunut väkivallan kohteeksi? Minusta Honeyn ei pidä ottaa vastuuta. Minusta on päivänselvää, että syy ei ole Honeyssä vaan siinä miehessä. Eihän näistä jutuista kukaan nainen tiedä etukäteen, vaan miehestä paljastuu näitä puolia vastaan suhteen aikana. En jaksa uskoa, että Honey olisi miehen kanssa alkanut suhdetta luomaan, jos olisi etukäteen tiennyt miehen olevan väkivaltainen.

Yksi kaveri seurusteli joskus naisen kanssa joka oli päällisin puolin tosi mukava ja nättikin vielä. Kaveri jätti sen naisen sitten ja ihmettelin, että miten päästit tuon pakoon. Kaveri kertoi sitten miten häntä alkoi vituttamaan miten nainen haukkui häntä aina humalassa tosi ilkeästi. Nainen sanoi tahallaan asioita joiden tiesi loukkaavan kaveriani oikeasti. Puhuttiin sitten, että olipas se tyhmä muija ja onneksi siitä pääsi eroon. Ei tässä alettu pohtimaan mitään kaverin käytöstä ja sitä mitä kaverissani on vialla joka saa naisen suuttumaan.

6. Jygä5

Jygä5 Höpönassu

Sukupuoli:
    Mies
    Ei saanu ilmeillä mutta toinen yläluomi roikku sen verran et näytän todella jurriselta vähintään jos en muuta. :D

Mulla on toistepäin, tällä hetkellä menee paremmin ku koskaan. Vaikka moneen muuhun verrattuna ei mitään älyttömiä kolhuja ookaan takana. Masentuneiden tarinoihin voin kyllä samaistua yhden jakson kokeneena, siitä toipuminen ei oo helpoimmasta päästä. Mutta koska Jygä painaa vaikka läpi harmaan kiven niin tässä ollaan. :D Ja välillä pelkään että iskeekö kohta toinen mutta yhdistän tän ajoittaisen hajoamisen vaan tohon paskaan duuniin ja lekuriki oli samaa mieltä asiasta. :)

AAMEN! Tekisin sun kaverin tapauksessa täysin saman. Riitely ja toisen tahallinen loukkaaminenkin on kaks eri asiaa, ja jälkimmäisellä saa kyllä varmasti tapettua suhteen ku suhteen, koska jokikinen loukkaus jää kaivamaan, mua ainakin. Ja sit jos mennään fyysiseen väkivaltaan niin se on naiselta yks lyönti ja mä häivyn.

Brother Mouzone tykkää tästä.
  7. Jerkku

Jerkku Dino

Ikä:
    27
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Kuopio
    Ymmärtiköhän sic nyt ihan oikein...

8. MTM1977

MTM1977 WTF VIP

Ikä:
    42
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Salo
    Joo, se on toki totta, että jos joutuu tilanteeseen, jossa toinen osapuoli on tavalla tai toisella kusipää niin siinä ei kannata itsestään vikoja etsiä.
    Se nyt on valitettava fakta, että paskoja ihmisiä riittää ja kun niiden kanssa joutuu tekemisiin niin paras vaihtoehto pistää homma poikki samantien.
    Mutta jos jää katsomaan ja odottamaan, että esim. väkivaltainen puoliso muuttuu (oli se sitten fyysistä tai henkistä väkivaltaa) niin ollaan taas tilanteessa, jossa syyllistä voi lähteä hakemaan myös itsestään. Toisen käytökseen ei kovinkaan paljon voi vaikuttaa, mutta siihen voi, että miten siihen reagoi.

9. Jygä5

Jygä5 Höpönassu

Sukupuoli:
    Mies
    Voiko väkivaltasen ihmisen tunnistaa jostain etukäteen? o_O

Ja en kyllä väkivaltaseen suhteeseen jäänyttäkään lähtis syyllistämään. Mulkut tyypit on myös taitavia manipuloijia. Ja sit ku lisätään kaikki muut tekijät, mahdolliset yhteiset lapset jne. niin eipäs ookaan enää niin helppoa. Ja se jos ei tiedä minne muuallekaan menis.

10. MTM1977

MTM1977 WTF VIP

Ikä:
    42
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Salo
    En mäkään lähtisi syyllistämään. Eihän se koskaan uhrin vika ole. Mutta kyllä tuollaisesta suhteesta aina ulospääsy löytyy, mikään syy ei ole mun mielestä riittävä siihen, että pilaa oman elämänsä sellaisessa suhteessa, jossa saa kokoajan pelätä ja odottaa, että koska taas napsahtaa.

Jygä5 tykkää tästä.
  11. nordci1977

nordci1977

Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Helsinki
    Löytyisikö totuus jostain puolivälistä? Jos törmää kerran väkivaltaiseen mieheen niin kyseessä ei ole vielä kierre. Jos säännönmukaisesti tulee jokaisessa suhteessaan pahoinpidellyksi voi ehkä tietyiltä osin katsoa peiliin. Väkivallan suhteen peiliin katsomisella en tarkoita sitä, että ei saisi turpaan, jos olisi parempi puoliso vaan sitä, että löytyykö joku selitys siihen miksi päätyy yhteen aina väkivaltaisen ihmisen kanssa. Muutenkaan se peiliin katsominenkaan ei tässä tarkoita sitä, että ansaitsisi tai hyväksyisi tulla pahoinpidellyksi vaan juuri sitä, että tunnistaa sen oman osuutensa ja ne käyttäytymismallit, joilla siihen potentiaaliseen tilanteeseen päätyy. Silti ei ikinä voi ottaa vastuuta eikä hyväksyä sitä iskua, koska se on teko, jonka toinen ihminen tekee. Vastuu pysähtyy siihen. Esimerkiksi käyköön se kun tulin petetyksi ja avioliittoni päättyi eroon. Mä voin tutkia omaa käytöstäni niiltä osin, joka vei suhdetta onnettomaksi. Otin ehkä vaimoni itsestäänselvyytenä ja panostin suhteen kannalta vääriin asioihin, mutta minä en ansainnut tulla petetyksi ja valehdelluksi. Mun mielestä on tärkeää, että pyrkii oppimaan omista virheistään, muttei kanna vastuuta muiden tekemisistä. Kolmas osuus on sitten se, että hyväksyy tapahtuneeksi ne muiden teot. Mä olin pitkään kiinni siinä petetyksi tulemisen epäoikeudenmukaisuudessa, koska olen ihminen, jolle oikeudenmukaisuus on todella tärkeää. Mutta sitä voi joko tuhlata omaa elämäänsä siihen, että odottaa oikeuden tapahtuvaksi tai alkaa luomaan itselleen uutta tulevaisuutta. Edellämainittua kutsutaan katkeruudeksi ja jälkimmäistä eteenpäin menemiseksi.

Brother Mouzone, Jenni93 ja Jygä5 tykkäävät tästä.
  12. MTM1977

MTM1977 WTF VIP

Ikä:
    42
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Salo
    Äkkiä muuttuu viikon suunnitelmat, kun on naisista kyse :D
    Tällä viikolla piti olla kolmet treffit saman naisen kanssa, mutta näyttää siltä, että eiliset olikin ainoat, kun tuli toiselle osapuolelle esteitä. Oli kyllä ihan hyvät syyt, enkä epäile niiden paikkaansa pitävyyttä, mutta vähän turhan myöhään tuli tieto mulle. Joten kyllähän tuo pistää harkitsemaan, että pitääkö mun perua oma päätökseni siitä, että muiden kanssa ei käydä treffeillä :D

13. henki

henki VIP

Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Helsinki
    No on sulla kans kiire. Onko se niin hankalaa odottaa yksi keissi loppuun? Ihme poukkoilua tuollainen.

14. MTM1977

MTM1977 WTF VIP

Ikä:
    42
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Salo
    No kai mulla on oikeus miettiä, että missä mennään, jos alunperin sovitut kolmet treffit muuttuu viime hetkellä yksiin? Tämä homma on kuitenkin niin alussa, että mistään seurustelun tapaisestakaan ei voi puhua. Ja kun tässä on molempien elämäntilanteen, aikataulujen ja välimatkan takia sellainen tilanne, että näkeminen vaatii vähän selkeästi etukäteen sopimista niin olisihan se mukava, jos ne sovitut jutut toteutuisi.

Tämä on mun elämä, mun ratkaisut ja niistä koituvat seuraukset. Sä voit kutsua sitä ihan miksi haluat, mutta uskallan väittää, että sulla ei ehkä ole kaikki faktat tiedossa.

15. SIC-

SIC-

Ei kai Honeyn tapauksessa ollut tällaisesta kierteestä kyse? Minusta sellaisessa kierteessäkin olevan naisen pitäisi ajatella, että hän ei ole vastuussa väkivallan uhriksi joutumisesta ja että se ei ole hänen syy. Hänen pitää vain pysyä erossa niistä väkivaltaisista miehistä.

Minusta sinun on turha ottaa vastuuta tuosta avioerosta ja vaimon pettämisestä. Vaimosi on aikuinen ihminen ja et sinä voi kantaa vastuuta hänen tekemisistään. Et voi koskaan tietää oliko sinulla oikeasti mitään syytä eroon. Ihan hyvin vaimosi saattoi vain haluta vierasta ja sillä mitä teit ei ollut mitään väliä. Jos teit jotain väärin, niin vaimosi olisi pitänyt siitä sanoa sinulle sen sijaan, että meni panemaan toisen miehen kanssa.

16. Sanze

Sanze Friba-apina

Ikä:
    32
    Sukupuoli:
    Nainen
    Kaupunki:
    Tampere
    "Nähtiin vaan kerran tällä viikolla, pakko alkaa tapailee muitaki" :D

Sori oli pakko. Tost sais meemin aikaseks!

Jygä5, Pernod81, start and 2 others like this.
  17. nordci1977

nordci1977

Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Helsinki
    Toisaalta etkös sä viikossa parissa näe mihin suuntaan toi teidän juttu kääntyy? Ei ne sinkut maailmasta katoa sillä aikaa. Mä ainakin odottelisin, koska jos alkaisin touhuamaan parien peruuntuneiden treffien takia ja myöhemmin juttu etenisikin vaikka suhteeksi niin mun pitäis elää sitten suhteessa niiden mun touhuilujen kanssa, jotka johtui vaan siitä etten kestänyt pientä epätietoisuutta.

18. MTM1977

MTM1977 WTF VIP

Ikä:
    42
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Salo
    Mähän vasta puhuin harkitsemisesta ja siinäkin oli tuollainen nauruhymiö perässä. Ei välttämättä aina välity kirjoitetusta tekstistä, että millä vakavuudella asioita sanotaan.
    En mä tässä nyt samantien ole lähdössä mitään isoja ratkaisuja tekemään, kunhan nyt vaan totesin, että miten nopeasti suunnitelmat voi muuttua :D

edit:
    Tarkennetaan vielä sen verran, että mähän olen nyt tälle ja huomiselle illalle sopinut treffit sellaisten painavien juttujen kanssa. Eli käynpä sitten treenaamassa, kun vapautui ylimääräistä aikaa :)

nordci1977 tykkää tästä.
  19. MTM1977

MTM1977 WTF VIP

Ikä:
    42
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Salo
    Ja välillä jotain positiivista tähän ketjuun :D

miri tykkää tästä.
  20. nordci1977

nordci1977

Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Helsinki
    Noinhan mäkin sanoin! Tai tarkoitin. :D

No musta toi mun ero oli hyvä tilaisuus katsoa menneeseen ja oppia jotain, joka voi auttaa tulevaisuudessa minua. Mulle ei sovi se ajatusmaailma, että jos pettäminen on isompi kasa paskojen temppujen listalla niin se jotenkin poistaa sen mun tekemät itsestään selvänä pitämisen ja vääriin asioihin panostamisen niin kuin noita ei ois tapahtunutkaan. Jos olisin vain marttyyrinä lähtenyt nenäpystyssä suhteessani tekemättä henkilökohtaista tilinpäätöstä olisin seuraavassakin suhteessa todennäköisesti panostamassa vääriin asioihin ja ottamassa kumppanini itsestään selvyytenä.

heleä ja start tykkäävät tästä.

Jaa tämä sivu