Cardiolaite kotiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Eli kuten otsikko kertoo, tuollainen olisi hankinnassa jos vain sopiva löytyy. Eli varmasti on palstalla porukkaa jolla joku cardiolaite kotona on, kertokaa siis kokemuksianne. Ja myös etenkin ne kiinnostaa, joihin ei kannata koskea pitkällä tikullakaan.

Ja jos on jossain uhreilukaupoissa joku tietty laite myynnissä nyt, niin kertokaan, käyn testailemassa.

Jotain Kettlerin laitetta katoin Anttilassa, muuten ihan näppäräntuntuinen, mutta vastusta ei paljon saanut lisättyä, joten eipä tuollaisella mitään tee. 250 euroa oli siinä hintaa.

EDIT: Ja mä EN ole kiinnostunut kuntopyöristä, steppereistä, juoksumatoista tai muista, vaan noista cardiolaitteista, joten noihin muihin on turha mitään vinkkiä tai omaa mielipidettä tyrkyttää. ;)

Concept 2 soutulaite, noin 1500€ uutena. Kallis, mutta todella hyvä.

Nyrkkeilysäkki, rannesiteet ja hanskat. Edullinen, hauska ja tehokas setti, mutta äänekäs.

Jomman kumman tai mieluiten molemmat ottaisin mielelläni joskus kotisalilleni...tai sitten vain riittävästi rautaa, jota nostaa. :evil:

Tää tulee kerrostaloon, joten ei mitää äänekästä kiitos. Ja mitään kotisalia en sen kummemmin perustamassa ole, vain hankkimassa hyvän laitteen jolla tehdä aerobiset. Mua ei saa mitään aamuaerobista talvella ulos tekemään edes kirveellä uhaten. Ja salille ei todellakaan viitsisi aina raahautua aerobisen takia ja tätä laitettä käyttäisi vielä emäntäkin mun lisäksi.

Itse hankkisin kunnon crosstrainerin kuten tunturi, jos vaan olisi rahaa tarpeeksi.
Crossari on kiva vehje, koska sillä saa koko kropan liikkeelle ja sykkeen helpommin nousemaan.

Snoopie sanoi:
Itse hankkisin kunnon crosstrainerin kuten tunturi, jos vaan olisi rahaa tarpeeksi.
Crossari on kiva vehje, koska sillä saa koko kropan liikkeelle ja sykkeen helpommin nousemaan.

Tämän takia minäkin tuollaisen haluan, mikään ei ole niin tylsää kuin joku perinteisin kuntopyörän sotkeminen.

Itsekin ostaisin varmasti tuon concept2 soutulaitteen mutta ei nyt juuri satu löytymään ylimääräistä 1490e. Soutulaite olisi kyllä hyvä valinta.

No kyl mä silti crossarin hankin ja ajattelin että korkeintaa saisi 500 euroa olla hintaa. Mielellään reilusti alle tuon ja käytettynä.

Weeboom sanoi:
On se kyllä hyvä, mutta melkoinen sijoitus kotiin. Maksaako se tosiaan noin paljon?

Hinta/laatu -suhde on silti erittäin hyvä. En tiedä toista yhtä kestävää aerobista laitetta. Esim. soutuspinning -tunneilla noita väärinkäytetään kaikin mahdollisin tavoin ja silti vain kestävät.

Salilla tuntuu että kaikki muut aerobiset laitteet ovat koko ajan rikki, mutta Concept2 soutulaitteet kestävät kovasta käytöstä huolimatta :worship:

Timba79 sanoi:
Jotain Kettlerin laitetta katoin Anttilassa, muuten ihan näppäräntuntuinen, mutta vastusta ei paljon saanut lisättyä, joten eipä tuollaisella mitään tee. 250 euroa oli siinä hintaa.

Onkohan sama kuin Hobbyhallin sivuilla - Kettler CT-400? Siinä on 8-portainen säätö. En tiedä, mitä se käytännössä tarkoittaa, mutta on se enemmän kuin mulla on pyörässä koskaan vaihteita ollut. Harkitsen itsekin ellipsipyörän/crosserin (/cardiolaite? Luulin joksikin yleisnimitykseksi...) ostamista. Hobbarissa toi maksaa kylläkin jopa 299. Huomattavasti kalliimpi Raleigh-crosserikin löytyy samoilta sivuilta.

On kyllä tosi vaikee sanoo laitteesta mitään kokeilematta. Salilla olevat laitteet taas on aivan liian jytkyjä meidän olkkariin.

Näköjään Anttilassa on nyt Reebokin crosseri alennuksessa 400 eur (norm 450). Siinä on säädettävä magneettivastus, mutta käyttäjän paino max 100 kiloa. Voi olla ongelma... tulevaisuudessa ainakin? Näyttää kyllä ihan asialliselta, mutta miten sen ulkonäöstä tietäisi? Huoh.

No tuskin mulla heti tuo 100 kg ongelmaksi tulee, tai sitten olen vitun läski. Eli todennäkösesti tuo on poljettu solmuun ennenkuin meikäläinen kohtuurasvoilla painaa 100kg. Ja se Ketterin vehje jossa on se 8-10 portainen säätö on ainakin aika lelu. Kokeilin sitä siellä Anttilassa ja täysi vastus ei anna kovinkaan kovaa vastusta, eli mitään HIIT tyyppistä sillä ei vedetä ilman järjettömiä kierroksia. Ja ne ekat 5 pykälää oli niin kevyitä, että vastusta ei käytännössä ollut lainkaan.

Oliko tuo Anttilan Reebokin laite ihan liikkeissäkin vaiko vaan siellä NET-anttilassa? Pitäisi päästä itse testaamaan tuo tai ainakin saada todella vakuuttaa positiivista käyttäjäpalautetta.

Timba79 sanoi:
Oliko tuo Anttilan Reebokin laite ihan liikkeissäkin vaiko vaan siellä NET-anttilassa? Pitäisi päästä itse testaamaan tuo tai ainakin saada todella vakuuttaa positiivista käyttäjäpalautetta.

Niinpä. En tiedä, onko liikkeessä, tsekkasin vaan netistä. Ainakin on hyvä merkki. Kannattaa varmaan sitten ravata kaikki Topsportit ja Anttilat läpi kokeilemassa noita laitteita. Tein joskus pari kesää sitten samaa, kun yritin löytää sellasta ministepperiä matkavaihtoehdoksi, mutta ne oli kaikki aivan leluja. (Ei lainkaan säätömahdollisuutta!? :eek: )

Tikkujalka sanoi:
Hinta/laatu -suhde on silti erittäin hyvä. En tiedä toista yhtä kestävää aerobista laitetta. Esim. soutuspinning -tunneilla noita väärinkäytetään kaikin mahdollisin tavoin ja silti vain kestävät.

Salilla tuntuu että kaikki muut aerobiset laitteet ovat koko ajan rikki, mutta Concept2 soutulaitteet kestävät kovasta käytöstä huolimatta :worship:
No kotona käyttöaika on muutamia prosentteja verrattuna saliin.

Muistan kerran, kun kävin wrangella ja siellä oli näytellä crosstreineri. Se oli hiljanen, tyylikkään näköinen, liikerata oli ainaki mulle hyvä, tietokone oli pätevän oloinen ja olihan se koko laite jämäkän tuntoinen - En tosin ole hirveän painava.

Huomattavasti parempi se oli, kuin minkä emäntä on itselleen tilannut: inisee, kitisee, vinkuu, säätö on päin helvettiä, tietokone sanoo mitä millonki lystää, rata on pyöreä (soikea on parempi) ja kun jalka-alustat on ylhäällä niin jalkaterä on lähes 45 asteen kulmassa alaspäin :down:

Pääseekö Wrangella testaamaan laitteita? Olisi nimittäin Helsinginreissu tiedossa kuun lopussa ja silloin voisi ehkä aikatauluun sovittaa joku testikäynti. Vai onko Helsingissä joku parempi vaihtoehto jossa kannattaisi käydä ja josta irtoaa oikeasti jotain järkevä niin ettei tartte lakaa latomaan 500 euron seteleitä pöytään?

no sillon ku minä siellä kävin (viime vuoden heinäkuun lopulla), niin ne laitteet olivat siellä myymälässä rivissä näytillä ja kävin antamassa parille niistä kenkää.

Edit: Hintaa en tosin muista

Tässä heräsi emännän kanssa puhetta että meillekin joku laite jolla aerobinen tulisi suoritettua talviaamuisin. No emäntä löysi tälläisen virityksen jota kyllä epäilen että kestääkö mitään
http://www.netanttila.com/webapp/co...ex.d2w/report?Krypto=u90NEdlYJGa71LIMWf2dJQ== perkule tuo linkki ei toimi sitten millään:(
No kuitenkin netanttilasta se tarjouksessa oleva laite (145€)
On vaan pienet tilat kotona että jos tuota voisi joskus aina säilöä parvekeella mutta noissa nuo nestekide näytöt ei varmaan pakkasesta tykkää hyvää.

Toisena vaihtoehtona olisi sauvakävely mutta läheppä sitten -20 pakkasessa kävelemään...

Back
Ylös Bottom