Välipalavinkkiä...
Oolrait! Tomi77:n rahkakiisselikauramättö on lienee omannut jo lähes legendan omaisia piirteitä. Mutta kuulkaahan kummia: koetin sitä innoissani eräänä kauniina iltapäivänä ja ei sopinu mulle, (eli hyi vittu!). Mieluummin popsin rahkan pelkästään ja vetelen vaikka puuron päälle, mutta se keitto ja rahka ku ne ei sekotu sillee jotenkin kummallisesti. Ja se tulee tällaiselle persaukiselle opiskelijalle liian kalliiksi vetää useaan otteeseen päivässä rahkapurkkeja naamaan ja keittokin on minulle kallista... Vituttaa, mutta minkäs mahdat.
Eli tässä olisi huokea samankaltainen resepti kuin em mättö. Lampsi läheiseen K-kauppaasi ja osta sieltä seuraavia tarvikkeita (siis tietysti usealle päivälle, mutta esimerkissäni on kahden päivän tarvikkeet),
maitorahka 250 gr, 1,16 €
Exquisa mansikkarahka 500 gr (on muuten rasvaton) 2,7 €
raejuustopurkki (luonnollisesti rasvaton) 1,28 €
maitoa (rasvaton) onko se nyt jotain 0,6 € (itse käytan Hylaa,joka kalliimpaa)
Kaurahiutaleita varmaan kaikilla kaapista löytyy.
Maitorahkaa puoli purkkia, mansikkarahkaa 200g r, raejuusto 100 gr, maito 2 dl, neljän viljan kaurahiutaleita 2 dl.
Tämä satsi sopii siis köyhille, makuhermojaan kutkutteleville herkkusuille, jotka ovat vieläpä kooltaan pieniä
Mättö on tosi vähärasvainen, lähes laktoositon, kunnon dieettisapuskaa. Tässä on proteiinia tarkalleen 59,5 gr (pyöristetään 60:en, jotta kuulostaisi paremmalta) tämä välipaloina kahdessa osassa masuun ja kyllä on poijaat hyvää!! Jos vielä haluaa oikein trossailla vähäisillä rahoillaan, voi laittaa sekaan puoli purkkia ananasmurskaa, siis tämä vain tosi bostailijoille.
Ai niin, vapise Tomi77, "puolipurkkia" syndroomani tekee tuloaan
Ei vaiskaan...

:D