Tuskin olen ainoa asian kanssa kamppaileva: Alle kouluikäinen lapsi vuoroviikoin minun luona. Treenaus onnistuu säännöllisesti vain lapsen ollessaan äidillä. Lapsiviikoilla mahdollisuus 1-2 treeniin, yleensä vain yhteen. Tämän lisäksi lapsiviikolla tulee harrastettua paljon hyötyliikuntaa lapsen kanssa futis/jääkiekkokentillä. Miten treenaamisen toteuttaisi? 2-jakoisella kokeillut viimeisimpänä mutta epäsäännöllisyyden takia tulee pitkiä välejä treenien suhteen. 1-jakoisella nyt treenaillut, mitä pystynyt. Lapsiparkit ja muut ei vaihtoehto, kun lapsi ei niissä tykkää käydä, vaan touhuaa mieluummin minun kanssa.
Aikataulut antaa myöten tällaiseen: Joka toinen viikko voi olla salitreeniä, joka toinen pääsen ehkä kerran salille ja muuten treenit kotona (kahvakuulia on ja leuanvetotanko). Aerobista tulee hyötyliikunnasta työmatkoilla/lapsen kans. Voisko tän järkätä 2-jakoisella lapseton viikko 4 treeniä, lapsiviikolla 1-jakoisella 1 treeni salilla, toinen kotihärveleillä kotona? Vai jätetäänkö salit suosiolla väliin ja keskitytään sipsikulhoon? Miten muut vastaavassa tilanteessa näitä toteuttaneet?
Aikataulut antaa myöten tällaiseen: Joka toinen viikko voi olla salitreeniä, joka toinen pääsen ehkä kerran salille ja muuten treenit kotona (kahvakuulia on ja leuanvetotanko). Aerobista tulee hyötyliikunnasta työmatkoilla/lapsen kans. Voisko tän järkätä 2-jakoisella lapseton viikko 4 treeniä, lapsiviikolla 1-jakoisella 1 treeni salilla, toinen kotihärveleillä kotona? Vai jätetäänkö salit suosiolla väliin ja keskitytään sipsikulhoon? Miten muut vastaavassa tilanteessa näitä toteuttaneet?
Tokihan se ajankäytön suunnittelu on aika merkittävässä roolissa tällasissa tilanteissa, mutta myös esim hankalissa työjutuissa, kolmivuorotöissä, reissuhommissa jne. Monesti sitten se tietynlaisen rutiinin saaminen kasaan helpottaa ihan kaikkia asioita. Varsinkin pään sisällä. Se treenikin kuitenkin on tärkeä asia itelle ja sillon pitää löytää keinoja tehdä sitä "riittävästi" ilman, että oikea elämä ei stressaa sitä, mutta myös päinvastoin. Se treeni tai sen puute ei sais astua liian merkitsevään rooliin sen vanhemmuuden ja muun ihmisyyden päälle. Treenitkin sujuu yleensä paljon paremmin, kun mieli on rento ja ollaan oikeissa paikoissa aidosti läsnä.