Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Typerykset, kukaan täällä ei tunne minun lähtötasoani, saati tavoitteitani (lukuunottamatta mainintaani Arnoldista). Miten kukaan voi sanoa mitään tuollaista? Tavoittelen ns. (oman ja vain oman näkemyksen mukaista) "sopivaa" suhdetta, kyykkyyn, maveen ja penkkiin. Eikö kukaan runttaa yhtä aluetta kerrallaan eteenpäin reilummin ja myöhemmin toista? Taidan olla touhusta melkoisen kujalla?!? Muutaman vuoden olen treenaillut ja aloittaessani paras ohjelma oli harjoitella säännöllisesti salilla (tärkeätä kehittymisen kannalta). Eikö siinäkään valossa mitään järkeä?
Typerykset, kukaan täällä ei tunne minun lähtötasoani, saati tavoitteitani (lukuunottamatta mainintaani Arnoldista). Miten kukaan voi sanoa mitään tuollaista? Tavoittelen ns. (oman ja vain oman näkemyksen mukaista) "sopivaa" suhdetta, kyykkyyn, maveen ja penkkiin. Eikö kukaan runttaa yhtä aluetta kerrallaan eteenpäin reilummin ja myöhemmin toista? Taidan olla touhusta melkoisen kujalla?!? Muutaman vuoden olen treenaillut ja aloittaessani paras ohjelma oli harjoitella säännöllisesti salilla (tärkeätä kehittymisen kannalta). Eikö siinäkään valossa mitään järkeä?
Eli jostain valmis nelijakoinen? Menee hermo prkl.. Mikä noissa jaoissa on muutenkaan ideana? Enemmän liikkeitä näyttäis tulevan vaikka 5-jakoses ku vaik g6:ssa? 3-jakoinen toiminu ihan kivasti aloitellessa, nyt vaan melkosen hukas. Löytäis jonkun hyvän mitä veivaa vaik se 6kk.
Pistetääs tänne treenipuolellekin tämä
Elikkäs tämmöisen ohjelman väsäsin. Olen yrittänyt hyödyntää epäsuoraa rasitusta niin paljon kuin tällä jaolla voi. Käsille tein oman päivän, jos hieman saisi hanskojen kokoa lisättyä. Vastakkaisia lihaksia treenatessa ajattelin tehdä liikkeet superina, jos vain puhtia riittää.
Toistomäärät ovat lähinnä suuntaa-antavia.
Pari kysymystä
-Onkohan toinen leuanveto liikaa?
-Onko facepullin tekeminen jalkapäivänä järkevää?
-Tarvitsevatko etureidet lisää epäsuoraa rasitusta?
Rinta/Olkapäät
Penkki 3x5-8
Vinopenkki 2-3x8
Flyes 3x10
Pystypunnerrus 3x6
Vipunostot sivulle 3x10
Vipunostot taakse 3x10
Selkä
Maastaveto 3x5
Leuanveto leveä myötäote / niskan taakse 3x8
Ylätalja leveä 2x8
Ylätalja v-kahva 2x8
Kulmasoutu / Alatalja 3x6
Pullover taljassa 1-2x10-15
Vatsoja
Hauis/Ojentaja
Leuanveto kapea vastaote 3x5
Kapea penkki / Dippi 3x6
Hauiskääntö käyrätanko (isot painot) / Scotissa 3x8
Ranskalainen punnerrus käyrätanko 3x8
Hammer-kääntö käsipainoilla 3x12
Ojentajat taljassa 3x12
Rannekääntö 3x8-12
Jalat
Kyykky 3x6
Prässi 3x8
SJMV 3x8
Reiden ojennus 3x12
Reiden koukistus 3x12
Pohkeet istuen 3x15
Facepull 3x10
Vatsoja
Mä en taida ymmärtää miksi painotat tuota epäsuoraa rasitusta..? Kysyt vielä erikseen että saavatko etureidet tarpeeksi tuota epäsuoraa rasitusta. Siis mikäs juju siinä nyt on, en ehkä ymmärrä tuota ajatusta. Ohjelmassa on varmasti riittävästi kaikenlaista rasitusta jos jaksat vetää sen kunnolla läpi. Itse olen kallistumassa pikkuhiljaa siihen suuntaan että olen ahnehtinut liikaa liikkeitä ja sarjoja.. enemmän tunnun saavan tulosta kun olen pikkuhiljaa yksinkertaistanut ohjelmaa. Silloin keskityn niihin muutamiin liikkeisiin kunnolla ja saan oikeasti tehoja irti itsestäni. Leukoja pystyn vetämään lisäpainoilla kaksi kertaa viikossa mutta en ole nähnyt sitäkään enää tarpeelliseksi. Muuten se on mieleistä hommaa että vähän niinkuin lämmittelyhommissakin tulee vedettyä lähes joka treenissä. Ei kai tuosta Facepullista mitään ihmeellistä tapahdu jalkapäivänä mutta ei sen logiikka kyllä minulle avaudu.
Haluaisin Maven ja leuanvedon eri päiville, koska puristusvoima. Toinen kriteeri on, että saisi penkkiä kaksi kertaa viikossa, eli ojentajapäivänä kapeaa penkkiä. Mietin tällaista, onko järkeä?
Rinta, hauis
Etureidet
Selkä, ojentajat
Olkapäät, takareidet