Timba79 sanoi:Just joo, aloittelevalle treenaajalle tämä onkin paras mahdollinen vaihtoehto. No tee kuten lystäät, eipä se multa pois ole.
Mikä tossa on se omgelma? Ainakin kädet on kasvanu 3,5cm 7 viikossa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Timba79 sanoi:Just joo, aloittelevalle treenaajalle tämä onkin paras mahdollinen vaihtoehto. No tee kuten lystäät, eipä se multa pois ole.
Bodaaja sanoi:Mikä tossa on se omgelma? Ainakin kädet on kasvanu 3,5cm 7 viikossa.
Timba79 sanoi:Ei, vaan esim. seuraavasti:
1. Rinta, hauis
2. Etureidet, pohkeet
3. Selkä
4. Olkapäät, ojentajat
5. Takareidet, pohkeet
Järjestystä voi toki mulkata ja treenata rinnan kanssa vaikka ojentajat tai olkapäät jos tykkää, mutta periaate muuten tuo. Vatsatreeni sopii hyvin vaikka selkätreenin kaveriksi.
TheLORD sanoi:Eli mihis tossa mave laitetaan vai treenataako sitä ollenkaan? Kyllähän ne takareidet tietty ehtii 3 ja 5 päivän välillä palautua mutta entäs 2 ja 3 päivä?Kipeillä etureisilläkin on hankala mavettaa
Habankorppu sanoi:Niin no, olishan sen noinkin voinut sanoa. :D :kippis:
En siltikään malta uskoa että tällä palstalla olis kovin montaa (ehkei ketään) joka oikeasti treenaisi niin hillittömän kovaa jalat läpi etteikö edes toista, kevyempää, sessiota pystyisi viikossa tekemään. Mutta sehän ei tässä ketjussa tainnutkaan olla pointtina vaan muuten vaan surkea treenijako. ;)
Koskahan tulee ensimmäinen 5-jakonen jossa treenataan yläkroppa yhdessä treenissä, ja jalat jaetaan neljään osaan? yläkroppa - etureidet - takareidet - pohkeet - sääret -jako? :D
Btw, ei se 12 sarjaa jalkoja takaa vielä mitään übertuskaista tappajatreeniä johon tarvii viikon palautuakseen. Ihan hyvin mäkin painelin viä hetki sitten koko kroppa kolmesti viikossa -treenillä, jossa tein maanantaina 8 sarjaa jalkoja, keskiviikkona 3 ja perjantaina 5. Ei se pelkkä sarjojen määrä mitään ratkase, kunhan pitää kokonaisvolyymin ja intensiteetin pienempänä ja vaihtelee liikkeitä ja toistoskaalaa.![]()
Battle sanoi:Laitetaan myös![]()
![]()
![]()
![]()
Mulla on lihasryhmien välillä 1,5 viikkoa taukoa ja siltikin on joskus paikat tukossa.
Mitä vitun järkeä on tehdä kolme kertaa viikossa löysiä treenejä jaloille, kun voi kerralla tehdä ne kunnolla ja mennä kotiin syömään ja kasvamaaan.
Selkätreeni kolmenä päivänä viikossa 1-jakoisella ohjelmalla:hafanafa sanoi:Jalat nyt ehkä saattaa palautuakkin parista jalkatreenistä viikossa mutta mites jos selkäpäivän ohjelmassa on vetoja niin ei ainakaan mulla palaudu alaselkä. Nytki tekee tiukkaa tehä kolme treeniä viikossa kun aina jonkun paikan palutuminen laahaa

Tomppa85 sanoi:Oletko tosissasi?
Vaikka tekisi 3 kertaa viikossa jalkatreenin ei se tarkoita että treeni olisi löysä. Yksittäinen treeni varmasti on kevyempi kuin se yksi kova treeni viikossa, mutta rohkenen sanoa että kokonaisärsyke on huomattavasti suurempi. Eikä lihaskivusta tarvitse kärsiä juuri lainkaan.
Muuten, vietän nykyisin kotona paljon enemmän aikaa "syömässä ja kasvamassa", kuin silloin kun treenasin 4 jakoisella haistapaska ohjelmalla.
Tomppa85 sanoi:Minun mielestäni aloittelijoilta pitäisi kieltää hauisten ja muiden pikkulihasten erikseen treenaaminen kokonaan.
Syy tähän on se, että jokainen hetki jonka 65 kiloinen vasta-alkaja viettää hauiskäännön parissa on pois satamiljoonaa kertaa tärkeämmistä harjoituksista, kuten kyykky ja maastaveto. Miten kukaan voi edes kuvitella saavansa kehitystä aikaan jos käyttää 45 minuuttia hauikseen ja 15 minuuttia jalkoihin???
Jokaisen aloittelijan, jolla ei ole lääkärin/fysioterapeutin todistusta, pitää sisällyttää kaikki seuraavat liikkeet ohjelmaansa:
Kyykky, mave, kulmasoutu, penkki, leuanveto.
Se, miten noita ohjelmassa esiintyy, voi toki vaihdella, mutta aina pääpaino kyykyllä. Liikkeet tulee tehdä vapaalla tangolla. Ohjelmaksi tulee valita jokin yksinkertainen 1- tai 2-jakoinen ohjelma.
Itse tuli aloittelijana tehtyä se virhe, että jankkasin puoli vuotta nelijakoisella. Kehitystä tuli, mutta sekin enimmäkseen ohjelmasta HUOLIMATTA, kuin sen ansioista. Aikakoneella jos voisin matkustaa taaksepäin, pistäisin itseni tekemään koko kropan treeniä 2 krt viikossa.
Älkää sortuko yli 3 jakoisiin ohjelmiin, kun ne ovat aivan perseestä muille kuin Ronnie Colemanille ja lääkekaapille.
Ja mitä tulee "lihasryhmä vaatii palautuakseen viikon" vinkunaan, niin se on paskapuhetta. On totta että täysin palautuakseen lihas vaatii jopa kuukauden, mutta tässä tulee pommi: Lihaksen ei tarvitse palautua täysin voidakseen työskennellä tehokkaasti. En nyt tiedä teoreettista pohjaa tuolle, mutta näin ovat viisaat tietäjät mulle sanoneet ja olen tämän omakohtaisesti todistanut oikeaksi.
Joskus tein 2x6 setin jaloille viikossa, ja jalat olivat kipeät pitkään. Olin täysin vakuuttunut että monta kertaa viikossa kyykkääminen olisi täysi mahdottomuus minulle. Tämä siis kunnes lopetin paskanjauhamisen ja vikinän ja aloin kyykkäämään 3 kertaa viikossa. Huomasin etteivät jalkani olleet enää lainkaan kipeät, edes treeniä seuraavana päivänä, ja olivat täysin kykenevät vastaavaan treeniin 1 välipäivän jälkeen. Nykyään treenaan yli 6 kertaa suuremmalla volyymillä mitä ennen. Ja kehitys on huimaa.
Vielä se porkkana: Hauis kasvaa aloittelijalla muun treenin ohessa (kulmasoutu, leuanveto) lähes yhtä nopeasti kuin erikseen treenaamalla, ja mikäli hauistreenisi on tunnin kestävä pumppailusessio, aivan varmasti nopeamminkin. Ero on vain siinä, että kuuluuko se "graalin malja" 40+ cm hauis pateettiselle kynikselle vai HÄRÄLLE. :whip:
Bodaaja sanoi:Painan 70kg;) JA treenaan jalkoja myös tunnin, kyykky joka treenissä. Prässiä en ota ollenkaan. Leuanveto? En minä treenaa huiksia ainakaan sillä, hauis on 33,5cm. 7 viikkoa sitten: 30cm. 1 jakoenen ohjelma? Minun mielestä 1 jakoset on jumppaajille, mä olen liikkeella hankkiakseni voimaa ja massaa siinä sivussa.

Bodaaja sanoi:Haluisin tietää että onko täällä muita jotka treenaa samalla tyylillä? Ilmeisiesti se mun ohjelma on niin paska että sillä ei kehity![]()