Aloittelija, treeniohjelma arvosteluun tänne

Viestiketju osiossa 'Aloittelijoiden osio' , aloittaja Masterpiece, 12.1.2006.

  1. Jjepajei

    Jjepajei

    Liittynyt:
    4.12.2016
    Viestejä:
    14
    Likes Received:
    0
    Kaupunki:
    Turkkunen
    Munamies
     
  2. Jjepajei

    Jjepajei

    Liittynyt:
    4.12.2016
    Viestejä:
    14
    Likes Received:
    0
    Kaupunki:
    Turkkunen
    Munamies
     
  3. narunpätkä

    narunpätkä VIP

    Liittynyt:
    25.10.2014
    Viestejä:
    708
    Likes Received:
    149
    Sukupuoli:
    Mies
    Trollihan se olikin,,
     
  4. no-body

    no-body huuhaa VIP

    Ikä:
    38
    Liittynyt:
    5.10.2004
    Viestejä:
    9 768
    Likes Received:
    837
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Espoo
    En ymmärrä, miksi edes kysyä mielipiteitä jos niitä ei halua tai kestä kuulla. Pitäisi perustaa tänne erikseen joku virallinen selkääntaputteluketju, jossa saisi vartavasten hakea kehuja ja tukea kaikille älyttömyyksille ja kötöstyksille, kun se tuntuu monelle niin tärkeää olevan.
     
    anve tykkää tästä.
  5. Täysiii!

    Täysiii!

    Liittynyt:
    10.11.2005
    Viestejä:
    1 512
    Likes Received:
    111
    Edit: nvm, voi poistaa.
     
  6. koitere

    koitere

    Liittynyt:
    28.1.2010
    Viestejä:
    4
    Likes Received:
    0
    Terve! tällasta ohjelmaa oon nyt ajatellu lähtee testaamaan.

    1.Rinta/ojentaja
    Punnerruksia 2x
    Vinopenkki kp 3x8-12
    Kape 3x8-12
    Pekdek 3x12-15

    Ojentajat myötäotteella ylätaljassa tangolla 3x8-12
    -II- köydellä 3x8-12
    Käden suoristus kp 3x12-15

    2.Jalat/Olkapäät
    Mave 3x8-12
    Prässi 3x8-12
    Jalan ojennus 3x8-12
    Jalan koukistus 3x8-12

    Pohkeet istuen ja seisten 2xmax

    Olkapäät etunosto 3x8-12
    Viparit 3x8-12
    Takaolkapäät 3x8-15

    3. Selkä/haupitsi
    Leukoja 2x
    Rinnalle veto ylätaljassa 3x8-12
    Kulmasoutu 3x8-12
    Alatalja V-tangolla 3x8-15

    Hauis tangolla 3x8-12
    Hammer 3x8-12
    Hauis penkissä 3x12-15

    Epäkkäät tangolla ja käsipainoilla 2x12-15.


    Tarkotus ois massaa lisätä ja toistot tulis tehtyä hitailla laskuilla ja huippusupistuksilla. Salilla tulee käytyä se 3-4 kertaa viikkoon.
    Aiemmin ollu tollanen ohjelma käytössä ku muutama vuosi sitten salilla tuli aktiivisesti käytyä. Nyt pitäs harrastusta uudelleen herätellä käyntiin.
     
  7. Jarkou

    Jarkou

    Liittynyt:
    1.4.2014
    Viestejä:
    63
    Likes Received:
    0
    Hei,
    Tässä on nyt tullut n. 3 kuukautta tahkottua 3-jakoisella ja nyt tekisi mieli hieman keskittyä perusvoiman kasvattamiseen.
    Kehittelin siis itselleni ohjelman omien mieltymysten mukaan.

    Onko ohjelma, ja erityisesti sen jako järkevän näköinen? Mave ja SJMV ois tarkotus tehdä vuoroviikoin.

    [​IMG]
     
  8. narunpätkä

    narunpätkä VIP

    Liittynyt:
    25.10.2014
    Viestejä:
    708
    Likes Received:
    149
    Sukupuoli:
    Mies
    Eipä ainakaan jalat jää huomiotta.
     
  9. Jabbar

    Jabbar VIP

    Liittynyt:
    26.3.2009
    Viestejä:
    2 933
    Likes Received:
    436
    Melkein kannattaisi tehdä 1- tai 2-jakoista jos voima hakusessa. Kolmijakoisessa lihat on tarkoitus vetää aika loppuun. Tuossa volyymikin on aika pieni ja lihasryhmät käydään (ilmeisesti) läpi kerran viikkoon, pois lukien jalat.
     
  10. narunpätkä

    narunpätkä VIP

    Liittynyt:
    25.10.2014
    Viestejä:
    708
    Likes Received:
    149
    Sukupuoli:
    Mies
    Vai onko ajatellut 3on 1off 3on jne..?
     
  11. Jabbar

    Jabbar VIP

    Liittynyt:
    26.3.2009
    Viestejä:
    2 933
    Likes Received:
    436
    Kyykky-mave-kyykky-lepo-kyykky-mave-kyykky?
     
  12. narunpätkä

    narunpätkä VIP

    Liittynyt:
    25.10.2014
    Viestejä:
    708
    Likes Received:
    149
    Sukupuoli:
    Mies
    No on sitä kummempiakin täällä nähty...
    Tuli vain mieleen kun muuten on tosi pieni volyymi niin eikai 3 kertaa viikkoon riitä?
     
  13. Jarkou

    Jarkou

    Liittynyt:
    1.4.2014
    Viestejä:
    63
    Likes Received:
    0
    Kyllä idea oli ihan 3-jakoinen 3 kertaa viikkoon.. Tykkään tehdä 3-jakoista muttei se taida olla sovelias voimailuun :D
    Taidan tyytyä ratkaisuun että lasken vain nykyisen ohjelman toistomäärät isoissa liikkeissä alemmas.
     
  14. Pates

    Pates head couch VIP

    Ikä:
    28
    Liittynyt:
    12.10.2004
    Viestejä:
    980
    Likes Received:
    93
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Oulu
    Ei tuosta oikein kolmejakosuutta löydä. Sinänsä ei ole mitään järkeä jaotella jotain reiden ojennuksia tai koukistuksia eri päiville. Jos tuota haluat voimaan keskittyä, niin yhdistä vaikka tyypilliset jaot kyykky&pena/veto&pystäri/kyykky&pena + rinta&selkä/kädet&olat/jalat. Vedät pari ekaa liikettä kovempaa ja jäljemmät pidemmillä sarjoilla pumppaillen.

    1. kyykky, pena, rinta, selkä:
    Kyykky ilman stoppia, penkki stopilla, vinopenkki kp, ylätalja, alatalja, vatsaliike

    2. veto, pystäri, kädet, olat
    Maastaveto, pystypunnerrus tangolla, ranskalainen punnerrus, sivuviparit, takaviparit, hauiskääntö

    3. kyykky, pena, jalat
    Kyykky stopilla, penkki ilman stoppia, prässi, ojennukset, koukistukset, pohkeet
     
  15. Jarkou

    Jarkou

    Liittynyt:
    1.4.2014
    Viestejä:
    63
    Likes Received:
    0
    Tämä vaikuttaa ihan hyvältä, kiitokset!
     
  16. eisula

    eisula

    Liittynyt:
    5.3.2010
    Viestejä:
    5
    Likes Received:
    0
    Kaipaisin mielipidettä saliohjelmalleni. Olen 24-vuotias nainen ja käynyt salilla viimeiset viisi vuotta säännöllisen epäsäännöllisesti (lue: lihasta ei ole mutta suoritustekniikat jo ihan ok). Lääkärin "painostuksesta" olisi nyt kuitenkin tarkoitus hankkia hiukan lihasta tueksi yliliikkuville nivelilleni, joten ryhmäliikunnat vaihtuisivat pääosin salitreeniin. Onkohan tällaisessa ohjelmassa mitään järkeä, vai pitäiskö suosiolla olla vain joku yksijakoinen ohjelma? Salilla kävisin siis kolmesti viikossa ja muutama nyrkkeily- tai bodycombattunti jäisi lisäksi viikkoon.

    Treeni 1 (jalat, olkapäät)
    Jalkaprässi
    Kyykky
    Etureidet laitteessa
    Takareidet laitteessa
    Pohkeet smithissä
    Pystypunnerrus
    Vipunostot sivulle
    Punnerrukset 3x max

    Treeni 2 (selkä, vatsat)
    Leuanvedot kuminauhalla 3x max
    Mave
    Kulmasoutu
    Alatalja
    Vatsat

    Treeni 3 (rinta, kädet)
    Leuanvedot kuminauhalla 3x max
    Penkki
    Vinopenkki
    Punnerrukset 3x max
    Hauis tangolla
    Hauis taljassa
    Ojentaja kickpack
    Ojentaja taljassa

    Liikkeissä toistomäärät 3x 6-15 (kokonaisvaltaiset liikkeet 6-8 ja eristävät liikkeet pidempää sarjaa).
     
  17. Aina Vasta-alkaja

    Aina Vasta-alkaja

    Liittynyt:
    28.1.2017
    Viestejä:
    3
    Likes Received:
    0
    Sukupuoli:
    Mies
    Laitanpa tähän ohjelmani, jonka kokosin nettiä selailemalla:
    Päivä 1.

    Penkki 4x8
    Kyykky 4x6
    Pystypunnerrus 4x10
    Ranskalainen punnerrus 4x10
    Peck Deck 4x12

    Päivä 2.

    SJVM 4x8
    Leuat 3x6
    Kulmas. kp 3x8
    Hauiskääntö kp 3x8
    Takaolkapääsoutu 2x8
    Pohkeet seisten 4x10

    Päivä 3.

    Jalkaprässi 3x10
    Reiden ojennus 3x12
    Vinopenkki kp 4x10
    Viparit sivulle 4x10
    Push down 3x10


    Päivä 4.

    Reiden koukistus 3x12
    Alatalja 3x10
    Ylätalja 3x10
    Takaolkapäälaite 2x10
    Pohkeet istue 4x10

    Miltä tämä ammattilaisten silmiin näyttää? Voisiko jotain liikkeitä lisätä tai ottaa pois? Mitä mieltä olette toistomääristä?
    Toinen asia on se, että haluaisin tehdä myös ihan normaalia maastavetoa. Mille päivälle sen voisi lisätä tai pitäisikö joku näistä liikkeistä korvata sillä?
    Vatsalihasliikkeitä ja corea aion lisätä vähän jokaiselle päivällä. Se osasto on jo valmiiksi aika hyvässä kunnossa, niin luulen että useampi kerta treeniä viikkoon monipuolisilla liikesarjoilla kehittäisi aluetta entisestään.
    Kiitos kaikille jotka viitsivät kommentoida!
     
  18. teque

    teque

    Liittynyt:
    14.2.2010
    Viestejä:
    237
    Likes Received:
    25
    Olipas erikoisen näköinen ohjelma omaan silmään, haetko minkälaista jakoa tällä? onko 7 päivän kierto?
     
  19. DukeBulkem

    DukeBulkem

    Liittynyt:
    11.2.2015
    Viestejä:
    200
    Likes Received:
    37
    Eikös tuo oo työntävät/vetävät + pohkeet extrana kakkospäivänä. Mä laittaisin normaalin maastavedon toisen päivän sjmv tilalle esim joka toinen viikko jos sitä tahtoisin tehä.
     
  20. teque

    teque

    Liittynyt:
    14.2.2010
    Viestejä:
    237
    Likes Received:
    25
    No niinhän tuo on kun sanoit. Ei ole koskaan tullut noin treenattua niin ei sitä näköjään sitten tunnistakkaan.
     

Jaa tämä sivu