Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Viestiketju osiossa 'Treeni' , aloittaja OutOfShape, 18.10.2005.

  1. jsjarvn

    jsjarvn

    Liittynyt:
    2.1.2014
    Viestejä:
    1 640
    Likes Received:
    2 548
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Sastamala
    Ootko oikeesti kehittynyt juntittamalla jotain kolmekertaakymppiä vuosien ajan?
     
    kake-, Rest-Pause Addict ja zekip tykkäävät tästä.
  2. Rest-Pause Addict

    Rest-Pause Addict

    Liittynyt:
    29.8.2018
    Viestejä:
    49
    Likes Received:
    38
    Sukupuoli:
    Mies
    Oho, aika sinnikäs oot ollu. Mites sarjapainot on noussu?
     
  3. f1extra

    f1extra

    Liittynyt:
    10.2.2019
    Viestejä:
    2
    Likes Received:
    0
    Sukupuoli:
    Mies
    En mä oikeen osaa sanoa. Läskit lähinnä lähteny ja kyllä tos hiukan jotain lihastaki alkaa olla. En muista mistä lähteny ja millä tahdilla edistyny edistystä tuli aluks painojen suhteen, mutta ny ollu vähän hiljasempaa.
    Sen osaan kuitenki sanoa, että viimeaikoina tehny penkkiä 60->70->80, pystypunnerrusta joko 20kg käsipainoilla tai sit tangolla 35->45->50->55, hauikset 18kg molemmin käsin 16kg yhdellä ja 30->40->45 tangolla.
    Nyt ku aloin miettimään ni oon menny leuoissa vähän takapakilla. Joskus meni 7-10, mut nyt jää viimemen sarja yleensä seiskaan. Mahtoiko vaikuttaa, kun aloin jossain kohtaa tekemään leukoja nii että alotin kolmella, tein siihen aina yhden lisää ja lopetin kun jäi vajaaks. Seiskaan jämähti sekin.
     
  4. aikamies

    aikamies kääpiöiden sukua VIP

    Ikä:
    54
    Liittynyt:
    17.12.2018
    Viestejä:
    398
    Likes Received:
    218
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Tornio
    Saahan sitä treenata vaikka vuositolkulla samalla ohjelmalla, jos niin haluaa tehdä. Mikäli tuota tehdessä vielä kehittyy koko ajan, niin asiathan ovat silloin hyvin. Monellako tällainen sitten toimii? Väitetään, että vaihtelu virkistää.
     
  5. maltsu

    maltsu

    Ikä:
    46
    Liittynyt:
    24.6.2015
    Viestejä:
    2 798
    Likes Received:
    1 083
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Helsinki
    Mun mielestä G6:n huonoin puoli on just tuo leukojen ohjelmointi. Penkin jälkeen ja sitten "3x niin paljon kuin menee" leukoja kun ojentajat jo solmussa penkistä. Ei vaan toimi.
     
    kierojalka ja jsjarvn tykkäävät tästä.
  6. Predatori

    Predatori

    Liittynyt:
    24.8.2018
    Viestejä:
    720
    Likes Received:
    280
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Kuopio
    Liikejärjestystä voi muuttaa. Vetää vaikka leuat välillä ennen penkkiä. Ainakin itsellä kulkee rintatreeni erinomaisesti vaikka alla on yksi liike yläselkää. Muutenkin niin moni ohjelma suunnitellaan penkin ehdoilla. Mielestäni leuanveto on paljon järkevämpi ja hyödyllisempi liike ihmiselle.
     
  7. BobCorn

    BobCorn

    Liittynyt:
    28.6.2018
    Viestejä:
    286
    Likes Received:
    240
    Sukupuoli:
    Mies
    Semmosta se on ku rinta tehdään ojentajilla ja siten perään vedetään leukoja ojentajilla.

    Vittu mitä hommaa.Tekihän täällä se joku aikoinaan ylätaljaa niin katkes takareisi,ei siinä väärin tehty ku oikeen kuulemma,täysiä.
    kundi oli ihan Sm tason raskaasta kärjestä kotosin..Nykyään baletissa.
     
  8. JP Fux

    JP Fux IFBB PRO VIP

    Ikä:
    31
    Liittynyt:
    13.10.2004
    Viestejä:
    18 182
    Likes Received:
    3 552
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Vantaa
    Penkissä et voi eliminoida ojentajia, etkä leuoissa. Myös rinta tekee leuoissa töitä. Tän on varmasti moni huomannut joka leukoja kovaa vetelee, että kun ojentajat ja rinta on palautuneen oloiset, leuat liikkuu mukavammin ja se yläosa ei tuota niin tuskaa.

    Ei oo mitää "vittu mitä hommaa"-meininkiä siis :)
     
  9. Antti L.

    Antti L. VIP

    Liittynyt:
    8.3.2017
    Viestejä:
    85
    Likes Received:
    55
    Ylipäätään vetää 3*viikossa joku iso liike kolmesti failureen ja yritää palautua siitä. No tuli itsekkin G6 testattua alkuaikoina ja leuoissa, yllätys, nousi seinä vastaan..
     
    maltsu, kierojalka ja jsjarvn tykkäävät tästä.
  10. Mixpack

    Mixpack

    Liittynyt:
    8.8.2015
    Viestejä:
    230
    Likes Received:
    23
    Onhan tuossa liikkeissä variaatiota ollut ihan mukavastii, eli oikeastaan et ole tehnyt G6:sta 3-4 vuotta putkeen, vaan paremminkin yksijakoista koko kropan treeniä liikkeitä vaihdellen. Ainakin peruskuntoilijalle monesti ihan järkevä ohjelma. Mutta jos painoissa haluaa kokeilla nopeampaa edistymistä, niin sarjapituuksien vaihtelulla se yleensä onnistuu.
     
  11. Webster

    Webster

    Liittynyt:
    20.2.2012
    Viestejä:
    3
    Likes Received:
    0
    Helmikuun alusta asti tullut veivattua Arskan kutosta ja ihan ok painot kehittyneet. Peilikuvassa en toki oo huomannut muutosta, johtuu osin varmaan ruokavaliosta, jota olen nyt yrittänyt laittaa kuntoon. Huhtikuu meni käytännössä reisille sairastelun ja selkäongelmien takia (noidannuoli pihahommissa :cautious:), ajattelin vielä kuitenkin Arskalla jatkaa jonkin aikaa ennenkun vaihtaa ohjelmaa.

    Edellisen kerran aktiivisemmin kävin salilla varmaan 10v sitten, ikää nyt 29. Vuoden alusta kuukauden verran treenasin pääasiassa oman kehon painolla, sitten G6:sta. Salilla käyn sen 3xviikossa (yleensä ma, ke, pe), välipäivinä monesti kevyttä muuta liikuntaa (esim. pyöräily, välillä cross-training (ei toki ole kevyttä)).

    Paino 77kg (lokakuu -18) --> 85kg

    Sarjapainot
    Kyykky 65kg --> 85kg
    Penkki 45kg --> 52,5kg
    Leuat 6,6,6 (laitteessa kevennettynä) --> 8,8,6 ilman apuja (ei treenipäivänä menee kylmiltään 15,10,8)
    Pystäri 20kg --> 25kg
    Hauiskääntö 15kg --> 20kg
    Vatsat 30,25,20 --> 30,30,40

    Kyykky kehittynyt hyvin. Leukojen ja vatsojen kehitykseen olen suht. tyytyväinen, hauiskäännön tullessa vuoroon kädet jo aika puhki. Penkki tuntuu junnaavan paikallaan, sarjapainoja ei ole päässyt nostamaan. Samoin pystäri mietityttää.

    Vinkkejä ja kommentteja otan mielellään vastaan! :)
     
  12. Rahkaonhyvää

    Rahkaonhyvää

    Liittynyt:
    3.4.2019
    Viestejä:
    2
    Likes Received:
    0
    Sukupuoli:
    Mies
    Moro, pari kuukautta nyt tullut tehtyä Golden Six ohjelmalla. Olen mies, 180/~80(?). Ei ole hirveästi aijempaa salikokemusta. Hyvin on tuntunut tulokset kasvavan! Luultavasti jatkan vielä noin kuukauden tällä treenillä ja sitten ajattelin vaihtaa.
    Mietin tässä sitä, että löytyy hieman tuota ylimääräistä rasvaa niin pitäisikö minun aloittaa diettaaminen samalla kun vaihdan treenin? Olen tosin parantanut ruokatottumukset ajasta ennen salia eli syön terveellisesti ja tasapainoisesti, joten varmaan kiinteytyisi myös vain jatkamalla samalla tavalla? Ainakaan peilikuvassa en isoa muutosta ole vielä hoksannut, eikä varmaan vielä pitäisikään.
    Puntaria en omista mikä on vähän huono juttu, mutta se on hankinnassa.
     
  13. IVa

    IVa

    Liittynyt:
    18.12.2009
    Viestejä:
    1 735
    Likes Received:
    56
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Oulu
    Sanoisin, että yksi muutos kerrallaan. Jos alat diettaamaan niin samaa ohjelmaa jatkamalla saat osviittaa kuinka esim. hiilarien ajoittamisella on vaikutusta treenin tehoihin ja muutenkin on helpompi seurata kehittymistä. Sitten kun sitä treenin ja oman kropan tuntemista tulee enemmän niin vapausasteita treenienkin suhteen voi lisätä.

    Sen verran vielä lisäisin, että aloittelijalla kannattaa panostaa siihen sarjapainojen ja kokonaisvoluumin kasvattamiseen. Monesti näkee aloittelijoiden viestejä joissa parin kuukauden treenin jälkeen sanotaan että jokin lihasryhmä on kehittynyt ja toinen ei. Se on kyllä ihan huuhaata ja fokus pitäisi olla siinä että kaikilla osa-alueilla pitäisi kehittyä lineaarisella progressiolla monta kuukautta putkeen. Eli jos golden six toimii sulla, niin jatka sillä.
     
  14. mikasa90

    mikasa90

    Ikä:
    28
    Liittynyt:
    17.8.2006
    Viestejä:
    3 639
    Likes Received:
    224
    @IVa viestiin lisäten, se tekniikan parantaminen on myös erittäin tärkeetä. Harvoin edes alussa ymmärretää kui tärkeetä sen parantaminen on.
     
  15. Predatori

    Predatori

    Liittynyt:
    24.8.2018
    Viestejä:
    720
    Likes Received:
    280
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Kuopio
    Yksijakosten huono puoli on just olkapää treeni. Aina joutuu tekemään väsyneillä olkapäillä ohjelman loppuun. Varmasti vaikea saada niille optimaalista kehitystä. Pystäri on aivan eri juttu tehdä tuoreena kuin penkin jälkeen.
     
  16. aikamies

    aikamies kääpiöiden sukua VIP

    Ikä:
    54
    Liittynyt:
    17.12.2018
    Viestejä:
    398
    Likes Received:
    218
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Tornio
    Niinhän tuo taitaa olla. Minulla on pystäri vakiliikkeenä ohjelmassa mukana, mutta aina se tulee tehtyä vasta penkin tai vinopenkin jälkeen. Voisi välillä ottaa jakson, jossa pystäri on yläkropan ensimmäinen liike. Tai vaikka koko treenikerran ensimmäinen.
     
  17. Predatori

    Predatori

    Liittynyt:
    24.8.2018
    Viestejä:
    720
    Likes Received:
    280
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Kuopio
    Itsellä taas pystäri aina treenin eka liikkeenä lajini takia. Kyllähän kilot ovat ihan eri tasolla kun saa treenata tuoreena. Rintaa treenaan vain ylläpitävänä ja usein pystärin jälkeen, niin suosiolla pienemmät kilot niihin. Nää on aina tällasia kompromisseja
     
  18. aikamies

    aikamies kääpiöiden sukua VIP

    Ikä:
    54
    Liittynyt:
    17.12.2018
    Viestejä:
    398
    Likes Received:
    218
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Tornio
    Kun puhut lajista, niin meinaatko nyt vahvinmieshommia, nyrkkeilyä vai molempia? Molempia olet näköjään harrastanut.
     
  19. suurhiilari

    suurhiilari

    Liittynyt:
    11.11.2016
    Viestejä:
    85
    Likes Received:
    23
    Sukupuoli:
    Mies
    Jos toimii, ei tarvi muutoksia. Kohta kuitenkin tökkii. Priorisointina voisi ensin vaihdella liikkeiden järjestystä, ne kehittyy paremmin mitkä tekee ekana. Seuraavaksi vaihtelua liikkeisiin, esim alakropalle vuorotellen kyykky, etukyykky, mave eri päivinä. Penkissä vuorotellen kapeaa ja tavallista tai dippiäkin. Sarjapituuksia voisi jo nyt alkaa muuttelemaan, esim joka toinen kerta 3*5 ja vastaavasti 3* 12-15. Penkissä ja kyykyssä usein pitkät sarjat on hyödyksi. Sitten esim syksyllä pari kuukautta kymppejä tai yli ja sen jälkeen sama aika vitosia. Tuntematta henkilöä uskoisin että yleisellä tasolla yleensä nämä asiat auttavat jämähtämiseen. Tietty pitää seurata fiiliksiä, onko olo koko ajan rasittanut tai treeniin kyllästynyt jolloin tarvii vähentää määrää.
     
  20. Predatori

    Predatori

    Liittynyt:
    24.8.2018
    Viestejä:
    720
    Likes Received:
    280
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Kuopio
    Vahvamieslajeja. Tukki/vauhtipunnerrus on 2x vko pääliikkeenä. Toki nyrkkeilykin kulkee paremmin kun ei oo penkki treenit kangistamassa.
     

Jaa tämä sivu