Minusta mielenkiintoinen kysymys on se, onko se vika aerobisella vai anaerobisella puolella. Minun on vaikea kuvitella, että kukaan jättäisi anaerobisen puolen heikolle treenille tuolla tasolla. Itse veikkaisin että ongelma on nimenomaan peruskestävyyden puute, mikä haittaa palautumista. Noita taitojuttuja on kyllä mahdollista treenata niinkin ettei se paljon/riittävästi peruskuntoa nosta. Esimerkiksi tekemällä lyhyitä teräviä suorituksia ja sitten peruskunnon kannalta liian rauhallista treeniä.
Toki voin olla väärässäkin ja oikeastaan Conor-fanina toivon sitä, koska tuo anaerobinen puoli olisi pienempi projekti korjata.
Minun spekulaatiota alla perustuen youtube haastiksiin mita kavanagh on antanut ennen viimeisinta matsia.
Kylla siella on olla ollut vikaa treeneissa. Ennen matsia olleissa patkissa conor ja hanen valmentajansa kertoivat, etta ennen tata treenijaksoa ei oltu kuntoharjoittelua tehty oikein vaan menty fiiliksella ja muutenkin treenattu silloin kun conoria huvittaa: "treenataan 7pv viikossa sen mita jaksaa ja milloin huvittaa". Tama johtuen ihan conorista, valmentaja olisi halunnut jo aikaisemmin tehda asioita eri tavalla.
Nyt treeneja oli muutettu niin, etta treenit on jaksotettu isompiin blockeihin jotka koostuvat 3paivaa treenia, 1 lepopaiva palasista. Koska nyt on lepopaivia mukana niin treenit vedetaan kovempaa ja lepopaivana palaudutaan. Lisaksi oli hommattu joku hc fillarointiheppu auttamaan peruskunnon rakentamisessa. Taman kampin aikana treenit oli jaksotettu ja mietitty kohdallensa eika menty pelkalla fiiliksella. Aikaisemmissa treeneissa ei kai myoskaan oltu painotettu sita, etta mennaan kovaa 5 minuuttia, palaudutaan ja uusi 5 minuutin era. Tuo wanha tapa matalammalla intensiteetilla pitkia aikoja on varmaan ihan hyva taitojen kehittamiseen, mutta ei silla kylla kovaa 5 eran ottelukuntoa rakenneta.
Uskoisin, etta vaikka conor on nyt sen 18 viikkoa treenannut "kovaa" ja "oikein" niin ei tuolla viela kuuhun menna tai kovin kovaa ottelukuntoa rakenneta. Uskon, etta tuo harjoittelu ja kuntohomma korjautuu ajan kanssa, jos conor jatkaa samalla tapaa treenaamista ja treenien laadun parantamista kuin mita nyt ennen diaz matsia on tehty.
Toki conorin ottelutyyli on rajahtava ja en usko etta silla tavoin voi otella sata lasissa 5 eran ajan. Osansa kunnon riittavyydesta taytyy tulla myos siita, etta ottelutaktiikka on kohdallansa ja otellaan jarkevalla tahdilla ja tavalla. Tamakin on minun mielesta taito mita taytyy kehittaa eika lahtea lyomaan vain vastustajalta paata irti ensimmaisen kahden eran aikana.
Jotkut ovat myos epailleet, etta conorin normaalit treenikaverit eivat uskaltaisi tai haluaisi laittaa conoria pahoihin paikkoihin, Tasta johtuen esim. conorin bjj:ssa on spekuloitu olevan pahoja aukkoja puolustamisen suhteen. Tama juttukin(jos on totta) on varmaan korjautumassa, kun on noita ulkopuolisia kovia tyyppeja treeneissa mukana. He eivat varmaankaan anna armoa ja aukot conorin tekniikoista paljastuvat treeneissa ja niihin voidaan hakea korjauksia.
Yksi hyva patka mista noita kavanaghin mietteita voi kuunnella
View: https://youtu.be/o288kzxuxLc?t=275