Osa sanoo Conorin laukovan tekosyitä matsin häviämiselle. Eihän ne ole mitään tekosyitä jos sanoo, että oma kondis loppui kesken tai kaveri ei pudonnutkaan vasuriin vaikka näin odotin tai, että panikoin kun aloin ottamaan pystyssä osumaa yms. Nämähän on itsekritiikkiä ja propsien antamista toisen leualle, kunnolle, taidoille ja ottelustrategialle.
Jos sanoisin hävityn ottelun jälkeen vaikka: "ei voi mitään, mulla ei vaan lyöntivoima riittänyt", niin eihän se ole mikään tekosyy vaan itsekriittinen toteamus. Nää Hendricksin "olin ottelussa 70%" tai monien, etenkin brassien lukemattomat mitä ihmeellisimmät syyt ovat selittelyä.
Tuo Conorin sanominen on lähinnä ottelusuorituksen analysointia. Ei mul oo ainakaan tullu yhdestäkään Conorin matsin jälkeisestä haastiksesta sellasta tunnetta, ettei antais täyttä tunnustusta Natelle siitä, että se oli tällä kertaa yksinkertaisesti parempi.
Tähän vielä sekin, että onhan tuossakin vahva pointti mitä se sanoi peppukipeälle Aldolle ja RDA:lle. Yksi näyttäytyy häkissä, toiset twitterissä.
Toinen kovasti arvostelua saanut asia on Conorin mattotaidot. Ymmärrän tämän toki kun meni arvostelemaan Natea ja käytännössä loukkasi jossain määrin koko bjj porukkaa, mutta Oliko Conor jotenkin älyttömän huono siellä matossa? Eihän se mikään Conorin vahvuus todellakaan ole, mutta silti sweeppasi Naten ja kontrolloi hyvin päältä ekan erän puolella. Kuinkas usein Natea sweeppaillaan? Jokainen täysin mattotaidotonhan näin tietysti tekee? Jos taas arvostelee Conorin mattotaitoja tuon ottelun lopetuksen perusteella, niin samoilla kriteereillä esim. Cain Velasquez on täysin mattotaidoton kun meni jäämään niin helposti Werdumin giljotiiniin. Aikamoinen mätisäkki.
Tosiasiassa Conor alkoi olemaan ottava osapuli boksauksessa ja tuo hätäalasvienti sekä siitä seurannut mattopätkä oli vain viimeistely.
Mutta joo, olen Naten puolesta iloinen ja otteluhan oli jännä kuin mikä. Uskoin Conorin voittavan, vaan toisinhan siinä kävi.