"Diet Hacks"

Mitäs diet hackeja jengillä on? Shirataki nuudelit, kasvikset, musta kahvi... Millä pidätte nälkää poissa? Muulla kuin itsekurilla :LOL:

Itsellä toimii syömisen aikaikkunan rajoittaminen suht rajusti. 20h paastoa ja 4h aikana syömiset. Nälkäkontrolli on todella selvästi parempi kuin pitkin päivää syöden. Veden hieman normaalia runsaampi juominen tuntus auttavan myös.

Molemmat yllämainitut toimineet itsellä hyvin. Eli syömisen ajoitus johonkin lyhyeen aikaikkunaan ja kalorittoman nesteen kittaus, olkoon se sitten vesi, kahvi/tee tai kola (itsellä pepsi maxia).

Proteinipitoiset ruuat + kasvikset ja syömiset sinne 4-6h aikaikkunaan. Hiilihapollisilla juomilla saa tosiaan huijattua sitä mahan täytettä, jos kokee tarpeelliseksi. Kevyen pudottelun jälkeen tuo tyyli jäi itselle päälle, toki aikaikkuna leveni 6-10h mittaiseksi, koska treenipäivinä on kiva syödä aamullakin ja hiilareita tuli aavistus lisättyä iltaa kohden. Kohtuu vaivatonta pitää kalorit ja paino kurissa.

20h paastoa kyllä tosi raju, en usko että toimis mulla :D Musta kahvi on se mitä ite paljo vedelly, kalorittomat kolat vähän pahoja ku se 1.5 litraa menee alle 10 minaa ku pääsee makuu, hirveesti hyödy...

Hittona menee kyllä proteiinia, se tuntus kyllä auttavan. Maitotuotteet ei oikee oo hyviä mulle, pääosin kanalla mennää. Pitääki kokeilla tota kananjauhelihaa vaihteeks, onko parempaa ku suikaleet tai filee piffit? :D

Kasvikset kyllä auttanu kans ihan hyvin, mutta ei oikee tiiä paljon niitä kehtaa vedellä :LOL: joka aterialla menee jo 100g.

20h paastoa kyllä tosi raju, en usko että toimis mulla :D Musta kahvi on se mitä ite paljo vedelly, kalorittomat kolat vähän pahoja ku se 1.5 litraa menee alle 10 minaa ku pääsee makuu, hirveesti hyödy...

Hittona menee kyllä proteiinia, se tuntus kyllä auttavan. Maitotuotteet ei oikee oo hyviä mulle, pääosin kanalla mennää. Pitääki kokeilla tota kananjauhelihaa vaihteeks, onko parempaa ku suikaleet tai filee piffit? :D

Kasvikset kyllä auttanu kans ihan hyvin, mutta ei oikee tiiä paljon niitä kehtaa vedellä :LOL: joka aterialla menee jo 100g.
Jos makua haluaa niin unohtaisin suikaleet ja fileepihvit, ja siirtyisin paistileikkeisiin.

Pitääki kokeilla tota kananjauhelihaa vaihteeks, onko parempaa ku suikaleet tai filee piffit?
Jos makua haluaa niin unohtaisin suikaleet ja fileepihvit, ja siirtyisin paistileikkeisiin.
Suikaleissa ja fileessä ei taida juuri rasvaa olla. Jauhelihassa 4% ja paistileikkeessä yleensä 8%, joten kalorit lisääntyy ellei määriä muokkaa. Itse paistan jauhelihan pieniksi levyiksi ja syön sinapin kanssa.

Jos nyt vaikka alkuun triplaat tuon määrän ja tunnustelet miten vaikuttaa.

Ei 20h ole paljon mitään. Välillä olen 120h syömättä mitään eikä silti ole nälkä.

Tarpeeksi kun jotain haluaa, niin sitä tekee sen eteen mitä täytyy. Ei siinä hackeja tarvita. Nälkä usein kuuluu rasvanpolttoon, varsinkin kun kunto alkaa kiristymään kunnolla. Ei elimistöä voi huijata millään isovolyymisella energiaköyhällä hötöllä, kyllä se tunnistaa sen, ettei se sisällä energiaa.

Viimeksi muokattu:
Tarpeeksi kun jotain haluaa, niin sitä tekee sen eteen mitä täytyy. Ei siinä hackeja tarvita. Nälkä usein kuuluu rasvanpolttoon, varsinkin kun kunto alkaa kiristymään kunnolla. Ei elimistöä voi huijata millään isovolyymisella energiaköyhällä hötöllä, kyllä se tunnistaa sen, ettei se sisällä energiaa.
Varmastikin totta.
Eikö iso volyymi kuitenkin teetä aineenvaihdunnalla enemmän hommia?

Varmastikin totta.
Eikö iso volyymi kuitenkin teetä aineenvaihdunnalla enemmän hommia?
Hyvä pointti. Voi olla että energiankulutus marginaalisesti kasvaa sulattaessa jotain tolkuttoman isoa salaattimäärää. Mutta mitä se taasen tekee näläntunteelle, niin ei se ainakaan vähennä sitä jos energiankulutus kasvaa.

Niin, ja oliko nyt kyseessä diet hackit sen näläntunteen peittämiseksi, vai diet hackit joilla lisätä kulutusta vaivattomasti. Nehän ovat kaksi eri asiaa.

Mutta yleisesti, rasvanpolttodieetillä kannattaa sen puntin ja kardion lisäksi pitää itsensä kiireisenä ja touhuilla kaikennäköistä pitkin päivää. Arkiaskareet, ristikot ja muu vastaava toiminta jolloin aivoilla ei jää niin paljon sijaa sille ruokafokukselle. Pahinta on kytätä sohvalla kelloa koska saisi syödä seuraavan kerran.

Lisäksi, muistaa sen että nälkä on rasvakudoksen hätähuuto. Silloin kun nälkä kurnii, niin homma ainakin polkee. Kannattaa yrittää kääntää juttu positiivisen puolelle tässäkin yhteydessä.

Viimeksi muokattu:
Hyvä pointti. Voi olla että energiankulutus marginaalisesti kasvaa sulattaessa jotain tolkuttoman isoa salaattimäärää. Mutta mitä se taasen tekee näläntunteelle, niin ei se ainakaan vähennä sitä jos energiankulutus kasvaa.
Kaipa se sitten nälkäkin kasvaa? Ajattelin vain että se extra metabolia just polttelis niitä rasvoja sitten.
Toisekseen itelle on ollu helpompi kun on edes hetken kylläisyyden tunne, eli maha täynnä.

Toisaalta joskus tuntuu että kun syö enemmän energiaa sisältäviä ruokia, eli rasvaa ja prodea, niin vatsa ei ole ikinä täyden tuntuinen ja ihan kuin dietti etenisi paremmin.

No joo, nää nyt on näitä.
En ole siis ikinä ollut edes ala-lauteilla vaan ihan tämmöinen, työkavereita vituttaa kun en ole yhtä läski, dieetti 😀

Back
Ylös Bottom