Käy lekurissa. Varmaan selviät pelkällä 40mg somacilla tai jollain muulla, mut onpahan helkkaristi halvempia kun ostaa niitä reseptivapaita 20mg somacceja. Jos refluksioireet on pahoja ni ei ne odottamalla parane, päinvastoin.
Mulla oli samoja oireita alkuun, ja sit vähän ajan päästä tuli ihan kunnon rintakipuja ja hengenahdistusta. Olin jo saletti et nyt on vuosien röökaaminen tehny mulle syövän tai vähintään keuhkoahtauman ja tippa linssissä istuin sit lääkärin tuoliin kuulemaan tuomiota. Lekuri katsoi kuvat ja labrat ja sano et sä oot ok, sua vaan närästää.
Stressi aiheuttaa mulle noita refluksioireita, ja alkoholi ja rööki pahentaa niitä sikana. Nyt on ollu taas pitkän aikaa ok, mut jos viikonloppuna juhlii enemmän ni voi olla varma et saa taas pari päivää vetää lääkkeitä.
Netissä on paljon keskusteluryhmiä refluksipotilaille, kandee tsiigata sieltä et mitkä ruoat on sellasia mitä kannattaa vähentää. Joillekin refluksitaudista muodostuu aivan helvetillinen riesa joka vaatii jatkuvia gastroskopioita, lääkehoitoa, helkkarin tiukan ruokavalion ja ehkä jopa leikkauksen. Leegot menee paskaks ja kaikki pitää suunnitella taudin ehdoilla. Ei kannata lykätä sitä hoidon aloittamista.