Goji-marjat, Acai-marjat, kookosvesi, Spirulina, Chlorella

Viestiketju osiossa 'Ravinto' , aloittaja H. E. Pennypacker, 4.1.2012.

1. SDFG

SDFG VIP

Sukupuoli:
    Mies
    Monia superfoodeja (lions mane, maca, kurkuma...yms.) ihan mielenkiinnosta kokeillut ja tämä on ainoita joista olen huomannut ihan selkeästi MONIA positiivisia vaikutuksia.
    Stressitasoissa aivan järisyttävän iso muutos parempaan ja unenlaatu parantunut. Jotenkin tuntuu myös että parantanut aerobista kuntoa ja jonkinlaisena nootrooppina myös toiminut.

Sinänsähän nuo tutkimukset ashwagandhasta ovat muuten laadukkaita, mutta tehty melko pienellä otannalla. Lisää tutkimuksia kyllä tarvittaisiin, uskon oikeasti että tällä on paljon mahdollisuuksia ahdistuneisuuden ja masennuksen hoidossa.

brilleaux ja Meitherson tykkäävät tästä.
  2. Meitherson

Meitherson

Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Oulu
    Noissaki superfoodeissa yms muissa seteissä tärkeimpänä funktiona taitaa olla se Placebo. Jos ei lähtökohtasesti usko yhtään nuide vaikutuksii nii niitä tuskin näkeekään, mutta päinvastoin taas jos niihin uskoo nii ne helpommin näkee.

kappalainen tykkää tästä.
  3. thinj

thinj VIP

Ihan ovat normaalikokoisella otannalla tehtyjä tutkimuksia. Pienempikin riittää varsin luotettaviin lopputuloksiin. Tilastotieteen mekanismien tuntemus auttaa näissä.

4. Ho-

Ho-

Oli vissiin popparilla satiiri kysessä, mutta valistetaan nyt Jonneja, (ei bob) kun ne ei "muista"..

Oli sitä kanaa kaupoissa, mutta sitä ei kukaan suostunut syömään, kun oli niin sitkeää. BROILERI eli teinikukot, tulivat sitten kauppoihin rytinällä 90-luvulla.

Kyllä Espoossa ainakin 80-luvulla oli hyvät lihatiskit. Silloin lähikaupathan olivat semi teurastamoita tai lihan leikkamoita. Otettiin puhdas ruho ja ite leikattiin paistit ja jauhettiin jauhelihat. Safka oli aina tuoretta!

90-luvulla kun tuli lama, niin ne keksi marinaadit ja laatu rupes laahaamaan, kun pistettiin vanhaa lihaa mausteliemeen. Lihatiskien maine kärsi.
    Lihateollisuus otti tästä kopin ja kymmenen vuotta myöhemmin hölmöläiset ostikn jo terveellistä "kanaa" hunajamarinaadissa...jotkut ostaa edelleen

5. J.S.P

J.S.P

Et oikein vissiin älynnyt. Kana kasvatetaan muutamassa kk ja osaan vielä lisätään kaikenlaisia lääkkeitä. Hirvenlihassa taas menee parhaillaan vuosia kasvaa ja ilman lääkkeitä. Kumpi liha sisältää enempi hyödyllisiä aineita? En tarkoita pelkkää proteiinia. Ei kait riisissä mitään isompaa vikaa ole, saa helposti hiilareita. Peruna taas sisältää kaikkea muutakin. Eli jos syö riisiä ja kanaa niin kärsit luultavasti helpommin jostain puutostilasta. Sitten kala on laadukkaampaa. Itse järvestä tai lammesta pyydetty siika vs norjan kassilohi. Luonnon marjat ja kasvikset vs vitamiini pillerit.

Viimeksi muokattu: 27.2.2019
  6. brilleaux

brilleaux VIP

Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Jyväskylä
  7. SDFG

SDFG VIP

Sukupuoli:
    Mies
    Naah, kyllä se on niin että lisää tutkimuksia tarvitaan. Lupaavia tutkimustuloksia kylläkin. Jäämme odottamaan tuloksia suuremmalla otannalla, tosin, itse olen saanut niin hyviä tuloksia että jatkan ilman muuta käyttöä. Tilastotieteen "mekanismien" tuntemus on kyllä ihan kunnossa. ;)

8. thinj

thinj VIP

Vaikea tätä on uskoa jos todella väität ettei tollaisilla n=70-100 voida lähtökohtaisesti saada aikaan luotettavia tutkimustuloksia.

9. lokakuu

lokakuu VIP

Sukupuoli:
    Nainen
    Kaupunki:
    The Netherlands
    Mä saan stressistä kamalan ekseeman ympäri kehoa; aiemmin käytin kortisonia oireisiin (joka kierroksella ekseema palas agressiivisempana ja peitti laajempia alueita). Ashwagandha on auttanut hurjasti sen jälkeen, kun lopetin kortisonin käytön. Ihottumaa on harvemmin, vähemmän ja se on "miedompaa". Ensin käytin n.3kk tupla annostuksella, mutta nyt 1 kapseli 2x vuorokaudessa.

brilleaux tykkää tästä.
  10. Ho-

Ho-

Itseasiassa tuo tuote tosiaan auttaa alentamaan cortisoli tasoja. Olen mm itse saanut itseni kipeäksi, kun ottanut liikaa ja yhdessä muiden alentajien kanssa. Cortisoli kun on immuunipuolustusta boostaava hormooni.

lokakuu tykkää tästä.
  11. Turpovitone

Turpovitone VIP

Kun nyt tänään satun olemaan pilkunnussinta päällä niin korjasinpa tämänkin. :)

Ps. En yhdy mielipiteeseen.

12. Ho-

Ho-

Kiitos korjauksesta.

Kyseessä kuitenkaan ei ole mielipide asia, vaan tutkittu tulos. Toki sillä olettamalla, että kortisolitasojen kohouma on johtunut stressistä.
    Toki myytävissä tuotteissa on eroja pitoisuuksissa yms.

Itse käytin pillerimuotoista uutetta, kun taas tiedän prismassakin myytävän isoissa pusseissa jotain kuivatettua kamaa. Vaikutus tuskin sama.

Tässä vielä linkki tutkimuksiin:

Ashwagandha: UPDATED 2019 - Scientific review on benefits, side effects, dosage, & more | Examine.com

Jaa tämä sivu