Maltoa on turha sotkea sekaan muulloin kuin palautusjuomassa tai tämmöisissä erikoistapauksissa:
1) on jo kohtuullisesti lihasta, mutta lisää pitäisi saada, eikä tav. ruoasta saa millään tarpeeksi edes hiilareita (eikä kokonaiskalorimäärää saa tarpeeksi korkealle), on valmis lihaksen lisimisen ohella sietämään jonkun asteista läsänkin kertymistä
2) roinaa, jottei malto nopeana hiilarina kasaa läsää liikaa (tämä liittyy myös ykköseen)
3) TODELLA nopea aineenvaihdunta
4) tekee paljon aerooppista, ehkä myös kovalla intensiteetillä, on ehkä jopa kestävyysurheilija, jolloin muutenkin tarvitsee selkeästi enemmän hiilareita, kuin esim. punttireenin priorisoiva
5) jos esim. aamupalalla ei millään kerkeä ns. oikeaa ruokaa syömään (puuroa, leipää yms. pureskelua tai kypsyttämistä vaativaa), tämä pitäisi olla kumminkin harvoin, erikoistapauksissa.
Ns. keskivertopunttireenaajan on mun mielestä turha maltoa ottaa muulloin kuin palautusjuomassa (eikä se siinäkään välttämätön ole). Jos hiilareita haluaa protujuoman kanssa, niin melkein aina ja melkein jokaiselle maltoa parempi ratkaisu on esim. hedelmä tai pari, tai sitten kokojyväviljatuotetta sopiva määrä. Vähän vaikea kuvitella, että pelkkä protujuoma (vaikka sitten halpisherasta sotkettuna) voisi kummoista insupiikkiä aiheuttaa.
Hmmmm, pitäisköhän mun rueta ottamaan maltoa muulloinkin kuin pal.juomassa? Mun elämässä ja mun elimistön suhteen toteutuvat tuosta listasta ykkönen, kolmonen ja osittain nelonenkin.
/me suunnittelee bulkkaamista