Mun mielestä vipareita eteen ei tarvitse tehdä jos tekee olkapäätreenissä jo pystypunnerrusta. Pystypunnerrus ja viparit sivulle riittää, selkäpäivänä sitten vaikka vielä viparit taakse.
Suosittelisin myös sitä, että jos teillä on ohjelmassa olkapäät eri päivänä kuin rinta, niin kokeilette joskus tehdä pystypunnerrusta vain joka toinen viikko, joka toinen viikko olkapäille pelkät viparit sivulle ja taakse. Mulla on olkapäihin tullut todella hyvin kehitystä siitä lähtien kun rupesin tekemään pp:tä joka toinen viikko, sitä ennen homma takkusi. Esim. sarjapainot ovat kasvaneet viimeisen puolen vuoden aikana pitkälti yli toistakymmentä kiloa, mikä on mun mittapuulla tosi paljon.
Otetaas tähän loppuun yksi kysymys (kun mulla on nyt tää kyselyikä :D ):
Minkälaisessa asennossa teillä on penkin selkänoja istualtaan tehtävissä pystypunneruksissa? Itse tein nimittäin pitkään niitä sekä tumpuilla että Smithissä penkki suht suorassa kulmassa, kunnes taannoin jostain syystä säädin kulmaa pari pykälää pienemmäksi. Huomasin että loivennettu kulma mahdollistaa huomattavasti paremman tuntuman nimenomaan sivuolkapäihin. Pumpista tulee ihan hillitön.