Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Omina päivinään ne varmaan parhaiten sujuu, mutta aina se ei ole mahdollista. Pääasiassa kestävyysurheilussa pyritään tekemään ensin voima/tekniikka, sitten vauhtikestävyys ja lopuksi määrä. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että rasittavimmat harjoitukset on hyvä tehdä levänneenä, kun taas määrää voi tahkota hieman väsyneemmälläkin kropalla.Missä välissä lenkki kannattaa tehdä? Ennen jalkatreeniä vai sen jälkeen vai kokonaan erillään jalkatreenistä? Omia kokemuksia ja tutkimustietoa kehiin. Itse olen tehnyt jalkatreenin jälkeen, huomenna aattelin kokeilla jos tekis ennen salia.
Missä välissä lenkki kannattaa tehdä? Ennen jalkatreeniä vai sen jälkeen vai kokonaan erillään jalkatreenistä? Omia kokemuksia ja tutkimustietoa kehiin. Itse olen tehnyt jalkatreenin jälkeen, huomenna aattelin kokeilla jos tekis ennen salia.
Pitäis ostaa uuden juoksukengät asfaltille ja hiekalle. Onko jengillä kokemuksia AsicsGel 1170 kengistä? Tai olisko melkein 100kg juoksijalle suositella jotain muita kenkiä?
Olen tässä nyt jonkun aikaa juoksennellut ja jos kysymykseni jälkeisen ajan ja ennen sitä, kokemuksista pitäisi tehdä johtopäätöksiä niin, mielestäni parhaat tulokset tulee kun tekee ensin kunnon lämmittelyn, ei mitään perus paikallaan hyppimistä yms, vaan käy salilla tekemässä vähän kyykkyä, prässiä, pohjenostoja ym. Ei kuitenkaan max sarja painoilla vaan vähän kevyemmin. N. 20 min on aika hyvä aika. Sen jälkeen juoksee lenkin.Missä välissä lenkki kannattaa tehdä? Ennen jalkatreeniä vai sen jälkeen vai kokonaan erillään jalkatreenistä? Omia kokemuksia ja tutkimustietoa kehiin. Itse olen tehnyt jalkatreenin jälkeen, huomenna aattelin kokeilla jos tekis ennen salia.

jos noin hyvin lähtee niin kysymys ei oo kunnosta vaan siitä että et oo juossu ennen. tekniikkalajihan tääkin on. Vedät kuukaudessa kympin kolmeen varttiin ihan helposti jos noin hyvin kroppa reagoi juoksemiseen.eilen juoksin jo 5km lenkin vähän alta puoleen tuntiin melko kevyesti ja tein vielä kuntopiiriä sen jälkeen. .
Viime syksynä juoksin kympin tuntiin sillä 8vko treenaamisella, niin kaipa sitä kolmeen varttiin kirii tänävuonna samalla treeniajalla :D On se kyllä kunnostakin kiinni kun tuon viimevuodenkin jälkeen tullut painoa taas 8 kiloa ja yhtään aerobista treeniä ei oo tullut koko talveen eikä kevääseenkään :Djos noin hyvin lähtee niin kysymys ei oo kunnosta vaan siitä että et oo juossu ennen. tekniikkalajihan tääkin on. Vedät kuukaudessa kympin kolmeen varttiin ihan helposti jos noin hyvin kroppa reagoi juoksemiseen.
40 minuutin rajapyykki alkaa tuntumaan asialta, jonka voisi saavuttaa vuoden sisään eikä enään kaukaiselta haaveelta 
Tänään:
Verkat 3,5 km + Testi 10 km@4:16/km hravg 182 42:41
Taas lähti minuutti kympin ajasta40 minuutin rajapyykki alkaa tuntumaan asialta, jonka voisi saavuttaa vuoden sisään eikä enään kaukaiselta haaveelta
Viikon kokonaiskilsat n.74 km

Joo pelkästään ylimääräisen painon karsiminen tulevan talven aikana pitäisi kantaa aika pitkälle (86->n.73-75 kg)![]()