Kasvissyöjänäkin pystyy kasvattaan lihaksia. Varmasti. Vähän enempi tietysti pitää miettiä proteiinin saamista, mutta muuten muista vain syödä riittävästi ja monipuolisesti. Itse ainakin olen kasvanut kasvisruokavaliollakin ihan kiitettävästi. Ei ole vaatinut ylettömiä ponnistuksia. Ei se (punainen) liha niin loputtoman tärkeää ole ihmiselle.
(Ai kasvissyönti luonnonvastaista... no joo. Onhan sekin vähän hassua että länsimaalaiset kasvattavat elämiä itselleen ruuaksi kun viljelemällä maata maailmassa olisi vähemmän nälkää näkeviä. Mutta tää on nyt ihan off topic enkä halua että täällä aletaan mun aloitteesta käymään mitään eettistä keskustelua kasvissyönnistä, OLKAA NIIN KILTIT, en halua provosoida mutta huomautan vain.)
Muista B12-vitamiini ja rauta! Purkista saa.
Syötkö kalaa? Jos, se helpottaa hommaa jo huomattavasti. Oletan, että maitotuotteet ovat mukana? Kokeile klassikoita: raejuustoa puuron sekaan, rahkaa. Rahkan sekaan voi, jos maistuu, laittaa mehukeittoa ja protskujauhetta. Katkaravut, jos syöt äyriäisiä, ovat loistava proteiininlähde, sekoita vaikka salaattiin ja protskua tulee.
Perussettiä muutenkin: varmista proteiinin ja vitamiinien saanti. Hyvät rasvat kunniaan. Joskus avuksi proteiinipatukka. Ja ennen kaikkea tiukka treeni ja tarpeeksi lepoa ja ruokaa.
Niin ja en tiiä onko sukupuolella vaikutusta asiaan. Itse olen siis naispuolinen henkilö, en tiä oisko toi proteiinintarve sitten pienempi. Mutta vaikka olen pääasiallisesti kasvissyöjä niin vain pikkuisen huomiota on tarvinnut kiinnittää proteiininsaantiin, kerran kun laskeskelee kunnolla niin mulla ainakin on hyvin riittänyt lihasten saamiseen, kevyesti tulee pari grammaa protskua painokiloa kohti.
Kerropa vähän tarkemmin ruokavaliostas ja tavoitteistas, painosta ja muusta niin voin kommentoida lisää, mikäli tahdot siis;)