Painonpudotus ei ole lähtenyt ihan toivotulla tavalla käyntiin, ehkä myös viikonlopun syömisessä olisi korjattavaa vaikka arkiruuat ovat kunnossa. Toisaalta liikunnan lisääminen on onnistunut ja alaselkäkivut ovat alkaneet hellittämään, lisäksi turvotus vatsalla on kadonnut ja mieli virkeä. FatSecret-sovellusta puhelimessa tullut käytettyä enkä jaksa sitä enää arkena täyttää kun muistaa jo kalorimäärät suurinpiirtein ja osaa syödä fiksusti, viikonloppuna sitä voisi kokeilla. Mitenhän laskea jonkin ravintola-annoksen kalorit, sanotaan vaikka annos nepalilaista ruokaa jossa riisiä, lihakastiketta ja naan-leipä? Olen yleensä arvioinut moisen annoksen n. 1000kcal viinilasin kanssa, onkohan ylä vai ala-kanttiin?
Välitavoitteena on tällä hetkellä:
Paino n. 90kg maaliskuun lopussa
Paino n. 87kg huhtikuun lopussa
Paino n. 85kg toukokuun lopussa
Onkohan mahdollista moinen pudotus, aamupaino tänään 94,3kg, lähtöpaino ollut 95,5-96kg eli ei tässä paljoa ole vielä pudonnut. Lisäksi olen ottanut kreatiinin aktiivisesti käyttöön joka urheilusuorituksen jälkeiseen juomaan, joka voi hämätä vaakalukemissa?
Vatsa-turvotukseen olen huomannut auttavan myös maitotuotteiden vähentäminen. Ennen on tullut syötyä n. 300g raejuustoa, 500g rahkaa ja juotua vajaa litra maitoa päivän mittaan, n. 80-90% tästä laktoosittomana (fit-rahka on vähälaktoosista, mutta parasta paljaaltaan syötynä joten sitä tulee vedettyä eväänä töissä. Lisäksi laktoositon raejuusto maistuu ihan kumille joten joskus tulee syötyä kesoa tai lidlin raejuustoa, jotka maistuu hyvälle). Nyt menee joka päivä: aamupuuron kanssa 100g raejuustoa, alle 0,5L laktoositonta maitoa ja 1 vähälaktoosinen rahka. Tuo määrä harvoin ylittyy.