En taida olla ihan tavoitevauhdissa, huomenaamuna olis tarkoitus käydä vaa'alla ja luulen että jossain 92-93kg seudulla ollaan. Viikonloppusyömisissä edelleen hakemista, sukulointi yms sotkeneet kun tulee syötyä sitä mitä on tarjolla. Pääsiäisenä vähän petrattava koska olen taas 4-5 päivää muiden tekemillä ruuilla. Eikai se vaadi kuin vähän pokkaa paistella omat kanat ja sanoo et sori mä syön tätä :D
Ellei ne sukulaiset kokkaa jotenkin todella oudosti, niin ihan hyvin voi dieettausta jatkaa ilman suurempia ongelmia ja ilman että ryhtyy aiheuttamaan sosiaalista hankausta sillä ettei huoli toisten ruokia. Tietysti se on sitten oma valinta, kumman tien ottaa (vaiko takapakin dieetille).
Itsekin ajattelin just kuten sä aikanaan, mutta sitten katselin vähän omaa käyttäytymismalliani ja jouduin myöntämään tosiasiat.
- sukulais- ym. tilaisuuksissa on usein leipää pääruoan ohessa -> otin leipää lämpimän ruoan lisäksi, VAIKKA kotona en ikinä tee näin
- kaiken maailman sorttimenttia oli tarjolla enemmän kuin kotona -> lautanen täyttyi enemmän kuin kotona, MUTTA se oli ihan itse aiheutettua
- tarjolla on usein kahvin oheen jotain naposteltavaa ruoan jälkeen -> otin kahvipullaa/konvehtia/tuulihattuja, VAIKKA kotona en niitä syö
- okei, oli pöydässä myös turhan rasvaista kastiketta/muuta lilluketta, MUTTA sitä voi ottaa vähemmän tai jättää ottamatta.
Kaikkea voi ottaa aina hillitymmin tai jättää ottamatta, jos vain itsekuri pitää. Ja tosi harvassa on ne taloudet, joissa ei pöydästä tai viimeistään jääkaapista kohteliaasti pyytämällä löytyisi sitten ihan vihannesrehua mahan täytteeksi ja lautasen jatkeeksi, jos se lihapata tai paistos näyttää sen verran energiapitoiselta että on otettava reilusti vähemmän.