Koko kroppa 3 kertaa viikossa?

Viestiketju osiossa 'Treeni' , aloittaja BodariJätti, 24.12.2002.

  1. Predatori

    Predatori

    Liittynyt:
    24.8.2018
    Viestejä:
    873
    Likes Received:
    331
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Kuopio
    Lajitreeni on kaiken avain. Punttivoimia ei kannata tuijottaa. Eivät kerro välttämättä mitään. Sanoisin että kuukauden lajitreenillä tuplaat lajivoimat. Uusi laji niin kehitys on huikeaa alussa. Itsellä parani esim otevoimapito salkuilla 30 sekkaa 2 kuukaudessa. Rekanvedossa taas kyykkyvoima ei kerro mitään. Itse olen voittanut 110kg kyykyllä 200-350kg kyykkääjiä.Välitykset ja tekniikka sopivat. Raimosta olen kuullut. Kova ukko kuulema. Pääset hyvään oppiin.
     
  2. aikamies

    aikamies kääpiöiden sukua VIP

    Ikä:
    55
    Liittynyt:
    17.12.2018
    Viestejä:
    463
    Likes Received:
    236
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Tornio
    Tekniikka on siis isommassa osassa kuin äkkinäinen arvaisikaan. Ajattelinkin, että sillä on melko iso rooli, mutta en tajunnut että näin suuri. Ja niillä välityksillä ja mittasuhteillahan on merkitystä monessa lajissa. Siitä minulla ei ole vielä käsitystä, mitä tämä vahvamieslajeissa käytännössä tarkoittaa, mutta sekin varmaan selviää aikanaan.
     
  3. Predatori

    Predatori

    Liittynyt:
    24.8.2018
    Viestejä:
    873
    Likes Received:
    331
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Kuopio
    Esimerkiksi iso syliväli on eduksi kivissä ja säkeissä. Saa paremman otteen ja näin ollen vähempi voima riittää. Jaloissa nopeus ja räjähtävyys tärkeää. Ei pelkkä maximivoima. Pitää osata juosta nopeasti iso kuorma kannossa. 300kg kyykky ei auta mitään jos kävelet kuin humalainen ankka. Rekanvedossa tekniikka ehkä korostuu eniten. Jos et pääse riittävän alas vetokulmaan ja päkiöille, voima karkaa taivaantuuliin. Hengitystekniikka vaikuttaa sekä lantion käyttö on avainroolissa miltei joka lajissa. Lantio on ihmisen vahvin paikka.
     
  4. aikamies

    aikamies kääpiöiden sukua VIP

    Ikä:
    55
    Liittynyt:
    17.12.2018
    Viestejä:
    463
    Likes Received:
    236
    Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Tornio
    Siinähän sitä tulikin hyviä kokemusperäisiä näkemyksiä. Syliväli minulla on melko vaatimaton, pitää yrittää tuota kompensoida hankkimalla käsiosastolle sitä voimaa. Ilmeisesti tarvitaan hieman myös kestovoimaa - suoritukset taitavat pisimmillään kestää reilun minuutin verran? Lajinomaisessa treenissä tietysti kehittyvät oikeat ominaisuudet ihan automaattisesti.

    Jalat-lantio-keskikroppa -akseli toiminee minulla lähtökohtaisesti ihan hyvin ja painavan tavaran nostamisesta ja kantamisesta olen aina tykännyt. Selkä tuntuu kestävän melkein mitä vaan, ehkä siksi kun olen varsin lyhytselkäinen. Pitää tuota nopeuden ja räjähtävyyden kehittämistä muistaa pitää jalkatreeneissä mukana.

    Googlettelin eilen hieman aiheesta ja huomasin, että minulla oli väärä käsitys vahvamieskilpailujen painoluokista. Luulin, että kevyin sarja on joku alle 90 kg tms., mutta järjestävästä tahosta riippuen näyttäisi löytyvän jopa alle 70 kg sarjaakin miehille. Miten usein näitä kevyempien sarjojen kisoja järjestetään, onkin sitten varmaan toinen juttu. Itselleni passelein sarja olisi tällä hetkellä alle 80 kg eikä alle 85 kg ole välttämättä ihan huono sekään, tarkoitus kun olisi hankkia vielä hiukan lisää lihasmassaa.
     

Jaa tämä sivu