Vaikka sairastuneiden prosenttiosuus populaatiosta tippuu rajoitustoimilla laskelmien mukaan 10-20%, niin siitä huolimatta noin joka toinen meistä sen sairastaa ja tartuttaa vähintään 1-2 henkilöä samalla. Mikäli laskelmat pitävät lähes paikkansa. Jos tämä tilanne olisi kriittinen, niin kukaan ei liikkuisi tuolla kaduilla ilman poikeuksellisen painavaa syytä. Itse olen pakkislogiikalla itsekäs paskiainen, koska joudun vähävaraisuuden takia käymään usein ruokakaupassa (en voi hamstrata kun joudun säätelemään tarkkaan ostoskäyttäytymistäni varsinkin kuun loppupuolella.). Myöskään opinnäytetyöprojektia en voi perua ja liikun tehdasalueeella, jossa aliurakoitsijat mukaanlukien on varmaankin 400 työntekijää. Jos minä pystyisin nämä liikkumiset ja ihmiskontaktit välttämään, olisi perusteltua eristäytyä kotiin täysin. Mutta kun tilanne on tämä, niin tulen sen taudin sairastamaan ennemmin tai myöhemmin todennäköisyyksiin peilaten(em. asiat altistaa herkästi tartunnalle). En nää syytä olla treenaamatta tässä tilanteessa niin pitkään kuin jos tulee järeämmät toimet käyttöön. Moni kuvittelee välttävänsä taudin ja se harvalla onnistuu, mikäli ei eristäydy täysin koko epidemian ajaksi. Jos kuntosalien käyttöä aletaan rajoittaa niin todennäköisesti silloin rajoitetaan kaikkea muutakin liikkumista.
Jos homma Suomessa räjähtäisi käsiin niin kovin moni tuskin juuri mistään syystä haluaisi kotoaan poistua. Tuollaista Italian skenaariota ei kuitenkaan Suomen asumistiheydelle ja voimakkaammalla varautumisella voisi syntyä.