Vielä jauhan samasta aiheesta. Monesti isoon ääneen sanotaan, kuinka esim. juuri niskaan tuli "noidannuoli" = äkillinen lihaskipu, jäykkyys, jumi, mitälie. OK. Kyseessä on kuitenkin niinsanotusti SEURAUS vaivasta. Mikä vaivan aiheuttaa = SYY (nivelen rajoittunut liike esim.), sen kimpuun pitäsi käydä. Ainakin, mikäli se on tämmöinen perusluonteinen niveljuttu, mitä nämä monesti on.
Ei suoraansanoen kehtaisi edes tässä mainita, mutta tuossa 4 tuntia sitten työmaan punttisalilla poikain kanssa analysoitiin juuri näitä rangan ongelmia (meilläkin muutama kaveri, joilla jatkuvasti näitä kaula/rintarangan jumeja). Tehtiin siinä sitten itsehoitoliikkeitä, kuinka tämä auttaa, eikä tule jumeja...Nyt sitten tuo rintarangan 6 nivelvälin fasetti alkaa taas kertomaan itsestään, päänkääntö vasemmalle vihlaiseen vasemman lavan juureen, jne, että tais mennä se metodi ainakin metsään...
Mulla on siis todellakin kroonistunu nuo lukot tuolla kaula- ja rintarangan alueella. Ei se haitta nyt niin kauhea ole, mutta aiheuttaa ..tutusta. Lihasten tasapaino järkkyyy siinä samalla (=vasen puoli selän lihaksista huomattavasti tiukemalla) ja nuo pari niveltä alkaa olemaan niin hankalia palauttaa normaali liikerataansa, että nuo ammamiehetkin ovat joutuneet käymään jo jonkinlaisella voimalla asian kimppuun, aina kun olen heitä jaksanut/viitsinyt rahoittaa. Eli mulla on kroonistunut, kuten Inkeri tuossa sanoi. Oman lisänsä vaivaan tuo se, että minulla on ihmeellinen, täysin suora kohta rangassa. E ole ihan varma kohdasta, mutta sijaitsee tuossa 3 - 6 nikamavälin paikkeilla. Se on yksi syy, mikä varmasti minulla altistaa tähän.
Sanoisin jopa, että riippuen asuinpaikstasi, voisi nopein ja helpoin hoito löytyä, kun soitat lähimmälle kiropraktikkoliiton valtuutamalle DC:lle. Lääkärillä ei välttämättä ole siellä terveyskeskuksessa aikaa alkaa asiaan paneutumaan, ja helposti hoitona on paketti ibusalia.