Joo, otanta on vaan muutama viesti. Ihan mielenkiinnosta kysyn, että milloin sä olet viimeksi tutkinut pakkislaisten preferenssejä, mikä saa ne pysymään pakkiksella ja viettämään enemmän aikaa täällä? Kiinnostaako sua loppupeleissä se edes?
Jossain haastattelussa aikoinaan sanoit, että suurin osa keskusteluistakin on kaikkea muuta kuin bodausaiheista. Voisin uskoa siis että pelkkä sun sisällöntuotanto ei ole merkityksellistä kuin annat usein olettaa. Paljonko on aktiivisten kävijöiden määrä muuttunut viimeisen 10 vuoden aikana?
https://www.marmai.fi/uutiset/pakkotoisto-com-osaksi-city-digital-networkia-6270258
Yllä olevan jutun perusteella kävijämäärät ovat dropanneet aika huolella. Sulla tietysti tarkempaa dataa. Olis hienoa jos voisit valottaa tarkemmin.
Missä vaiheessa tein ison numeron? Sä itse teet helvetin ison numeron pakkiksesta joka ei taida edes olla sinun perustama. Sä lähinnä tunnut ratsastavan sillä että olet ollut oikeaan aikaan oikeassa paikassa ja nauttinut ensin ns "first mover advantagesta" bodyaihesen foorumin osalta aikakautena, jolloin tämänkaltaiset keskustelufoorumit nousivat suosioon muiden alustojen vielä kehittyessä. Nyt tällä hetkellä ratsastat vielä fitnessbuumin harjalla.
Sä teet isoja oletuksia siitä mitä mulla on ja mitä mulla ei ole.
Aloittaisin ihan mutulla siitä, että keskustelufoorumeiden aikakausi tämmöisinään on mitä todennäköisimmin jo ohi. Sä varmaan itsekin tiedostat asian että eletään aika vahvasti laskusuhdanteessa (inb4: pakkiksella isot kävijämäärät). Iso osa keskusteluista valuu nykyään aivan muihin alustoihin, kuten Facebookiin.
Millä avuilla jakelen neuvoja? Olen itse rakentanut hyvin lyhyessä ajassa varsin menestyksekkäitä saitteja joilla on myös tuhansia uniikkeja kävijöitä päivittäin. Aikaa tosin ei ole kulunut 20 vuotta. Vaikka mä olen sua olen reippaasti nuorempi, niin mä osaan sen verran sanoa elämänohjeeksi että kannattaa miettiä miten suhtautuu rakentavasti annettuun palautteeseen. Sä voit joko olla kokoajan valmiudessa hyökkäämään palautteen antajia vastaan, tai sitten ihan vaan funtsia onko niissä jotain perää.
Mun ainoa pointti on se, että käyttäjäystävällisyys on avain minkä tahansa palvelun tekemisessä. Sun asenne on vain ja ainoastaan ylimielinen ja ihmeellisen hyökkäävä kun joku kertoo häiritsevästä käyttäjäkokemuksesta. Historiassa on tuhansia caseja, joissa helvetin isot ja vakiintuneetkin bisnekset ovat menneet päin vittua sen vuoksi että kuvitellaan asioiden jatkuvan ikuisesti ja että sopivan myötätuulen avustuksella voidaan nostella jalat pöydälle näyttäen sentteriä omille asiakkailleen.
Kuten sanoin, mua ei nuo pop-upit häiritse. Toin esiin oman taustani sen vuoksi, että mä kiinnitän netissä surffaillessa varmaan enemmän huomiota nimenomaan mainontaan ja monetisointiin, kuin itse sivuston sisältöön. Ajattelin käyttää aikaani ihan vain hyvän tekemiseen ja ajatuksieni esiin tuomiseen. Niistä joko voi ottaa hyödyn irti tai pitää sitä "yksittäisen käyttäjän triggeröitymisenä". Jätän aiheen käsittelyn tältä osin tähän.