Kuivamuona on myös omasta mielestä silloin hyvää jos sitä syöttää osana muiden ruokien kanssa.
Se on osana hyvä, ainakin nyt kun Esko ei vaan jaksa vetää noita palloja 28 kappaletta päivässä. Aikuisena sen pitää vetää 50 lihapalloa päivässä. Niin sitten jos ei vaan mene alas, niin raksu menee joka toisella aterialla. Hessu taas on kovin herkkävatsainen, ei voi antaa raakaa lihaa, vaan pitää paistaa. Sit kakka on täysin randomia ja usein kovin työlästä, niin raksuilla se vatsa pysyi tasaisena ja koira voi hyvin. Pentuna se ripuloi paljon ennenkuin tajusin antaa vaan raksua. Nyt jos sille antaa tai se saa jotenkin Eskon ruokaa, niin seuraavana päivänä vatsa on taas asteen sekaisin. Pieniä määriä se voi vetää ranomiakin, mutta ne määrät on tosi pieniä, tyyliin palanen jotain jne. Tossa joku aika sitten uhmasin tuuria ja ostin uutta raksua, vatsa voi entistä paremmin ja kakka tulee helpommalla.
Mä en sillai ajattele, että koiran pitäis nauttia ruoasta kuten ihmisen, vaan että ruoka on terveellistä, niin se ihmisilläkin tuppaa oleen, ei se terveellinen ruoka mitään parasta herkkua ole.
Rodun valinta oli oma juttunsa, Hepuli on kasvattanut ja kouluttanut isoja jättirotuja, myös rajumpia laumanvartijoita, niin ei sillai huolettanut ja Leonbergerit on helppoja kaikinpuolin. Esko tarvii kokoisensa kaverin kyllä, Hessu ei vaan jaksa leikkiä, se on liian pieni, kolmijalkainen, kuuro ja vanhempi, se tykkää vaan hengaa kainalossa. En nyt vielä sano mikä rotu on harkinnassa.
Internetissä on myös oltu huolissaan jaksanko mä lenkittää isoa rotua, mutta pitää olla jo umpityhmä apina jos ei mun kohdalla tajua, ettei mulle ole ongelma pyöriä metsissä monta tuntia päivässä 18 tuhannen askeleen verran.