JTO tähän vielä palatakseni. Mietin variaatiota jota kierrättäisin treeni B:ssä etukyykyn kanssa vuorotellen. Minulla on pitkä vammahistoria kroonistuneen AC-nivelen tulehduksen kanssa ja epäilen että etukyykyllä on tekemistä asian kanssa.
Aiemmin tulehtunut olkapää ottaa itseensä etukyykystä, ja koko ongelma johtuu uskoakseni voimakkaasti ulkonevista solisluistani. Etukyykky sinänsä onnistuu ja tangolle löytyy luonteva paikka. Mutta etukyykyn jälkeen on tuosta oikean olan päältä valitettavan tuttu paikka paineluarka useamman päivän ajan.
.
Juuri sairastin AC-nivelen tulehduksen ja aloitin treenit varovasti uudestaan. Mukaan tuli mulle uutena etukyykky. En ole nyt tehnyt kuin muutaman kerran mutta olkapää kipeytynyt hiukan. Onko sitten treenistä yleensä vai olisiko yhtymäkohtia tähän?
Etukyykky siis mavepäivänä normaali takakyykyn tilalla.
Joskohan olisi aiheellista luopua etukyykystä sittenkin, vaikka helpotusta selälle mave-päivänä tuokin?
Onko etukyykyn osallisuudesta olkapään ongelmiin näyttöä olemassa? Olin luulossa että kapea-otteinen lowbar-takakyykky olisi olkapäille huono?
On tämä nyt yhtä säätöä tuon olkapään kanssa, innostuin jo että päästään taas treenaamaan entiseen tapaan, mutta varoitusmerkkejä on jo ilmassa olkapään suhteen.
Perkele.
Kuulisin myös mielellään kokemuksia ja vinkkejä kuinka pärjätä tän kanssa, siis lähinnä kuinka treenata täyspainoisesti. Vai pystyykö edes?
Mulla siis ollut nyt vain kerran ja lääkekuuri syöty ja pakkolepo vietetty. Rauhoittui sillä. Nyt pieniä kipuja siis silloin tällöin epämukavissa asennoissa. Treenatessa ei ole vaivannut.
Tulehdus käsittääkseni oli sen verran pitkäaikainen että oli aiheuttanut pientä pintojen "liukenemaa", karhentumista.
Kun tää oli pahimmillaan ennen lekuria, rintatreenit oli mahdottomia. Mitään rintaliikkeitä ei pystyny kivun takia tekemään. Landmine-press oli vähiten kipua aiheuttava. Jännä että pystäri seisten onnistui aina ilman kipua.