Eli kysehän oli penkin tekemisestä 5*5-systeemillä. Olen nyt seurannut tuota ohjelmaasi tuohon 5*5*80%-vaiheeseen asti ja minua alkoi askarruttaa, että millainen kisapiikkaus...
Onko kellää kokemusta noista slingshotin kyynärtuista? Puhutaan slingshot efektistä, polvituissa lukee että +15-20kg auttais, mutta kyynärtuista ei lue kuin että "slingshot...
Laittakaa ketjuun uskomattomia suorituksia, uusia nimiä kyykyn tiimoilta, rajuja kyykkyohjelmia ja kisanostoja. Etu- taka, kaikkea saa laittaa, mutta ei mitään huumoripätkiä...
Oliko yliraudoille jotain prosentuaalista ns ohjearvoa? (Esim +10% verrattuna työsarjoihin) Vai oliko se vain: 1-2 toistoa raudalla, jolla jää pari toistoa varastoon?
Yritin...
Perustin nyt sitten uuden threadin kun turha tuolla 5*5 penkkitreenipuolella on leuanvedosta puhua...
Sain siis rekin ja tänään vedin niitä viiden leuan settejä 14 kappaletta...
Ottaa pattiin :wall: meidän amikses olis ollu ens keskiviikkona penkistä nosto kisat voittajat olis päässyt nostamaan johonki juniori kisoihin tietääkseni olen eka...
Viime viikon HS:missa olikohan torstain lehdessä Seppo Räty kertoi harjoitusmenetelmistään ennen Atlannan olympiakisoja -96. Rädyn harjoitteluun kuuluvan tupakanpolton ja...
Aika hintsasti on shortsisarjalaisista ketjuja, mutta ei kai ole ihan vääryys laittaa tälle kunnolla Jutan ja Vertin supersinkkudieetti -sarjasta ja Mentulan Bull´s Year...
Moni on varmaan eri mieltä, mutta tässä minun mielestä miesten puolelta raaka kyykkyjen all-time ykkönen tällä hetkellä, painoluokka-suoritus ilman polvisiteitä ja upotettuna kunnolla syvyyteen full-meetissä:
Ei muista yhtään. Jonkun dokkarin näin missä polvi oli kuvattu magneetilla ja röntgenillä, lääkäri jotain selitti tuomiota ja tais jopa kyynel tulla Carlin silmiin ku selitti ettei voi jatkaa. Voipi löytyä netin syövereistä juttu.
Tuossa testattiin norjalaisilla huippuvoimanostajilla lonkan ja polven momenttien eroja kyykättäessä 1) rawna (vain nostovyö), 2) nostovyöllä ja vastuskumikevennyksellä sekä 3) IPF-varustenostona. Suurin ero oli siinä, että raw-kyykyssä lonkan momentit olivat kovimmat. Kropan asennosta tuossa sanotaan mielestäni vähän ristiriitaisesti, olisikohan tuossa ihan kirjoitusvirhe vai jääkö minulta jotain ymmärtämättä:
'The main difference in response to greater loading during Raw lifts at high intensities (e.g., >90%) is increased hip moments and greater trunk lean.'
'The trunk angle was also less upright in the equipped compared to the Raw Condition.'
Kevennyskumien vaikutus biomekaniikkaan oli hyvin erilainen raw- ja varustekyykyissä ja vaatisi lisätutkimusta.
Meikäläinen 19 vuotiaana 20x181kg. Oli pakko laittaa puolen kilon levyt päälle kun Utti oli aikanaan tehnyt 180 kilolla. Tekisi mieli koittaa 200 kilolla nyt ennen pitkää tuota 20 toistoa/widowmakeria. Luulen että voisi mennä nyt.
Mulla kuitenki tossa neljä vuotta todella tavoitteelista nostelua takana. Taisit kuitenkin penkata melkosen paljon neljän vuoden tavoitteellisen nostelun jälkeen?
Mulla kuitenki tossa neljä vuotta todella tavoitteelista nostelua takana. Taisit kuitenkin penkata melkosen paljon neljän vuoden tavoitteellisen nostelun jälkeen?