Tervehdys kaikille!
Tullaan nyt tähänkin threadiin roikkumaan, tuolla -07 tuli jo oltua mutta mutta.. Voisin Larpin tavoin kertoa tarinanpoikasta, ei välttämättä motivaation kohotukseksi mutta silti opetukseksi.
Eli olen vuosimallia -88 ja tavoite oli päästä -07 Uttiin. Päätös kypsyi vajaa vuosi sitten, joten hyvissä ajoin olin liikkeellä. Lähtötaso oli huono, joten aloitin varovaisesti ja pikkuhiljaa kasvattamaan juoksukuntoa. Siinä sitten kesän ja syksyn treenailin enemmän ja vähemmän, mutta kehitystä tapahtui. Elokuussa juoksin koulussa huvikseni coopperin ja tulos 2900m (ei hyvä mutta parempi kuin ikinä ennen..). Treeni jatkui.
Kun sitten tuli hakupaperien lähettämisen aika ja Utin sivuilta
http://www.mil.fi/maavoimat/joukot/utjr/tiedotteet.dsp löytyvästä kirjeestä kävi ilmi uusi hakuedellytys, coopperin testi etukäteen valvotusti, niin pyydin opettajalta nimmarin ja lähetin marraskuussa paperit matkaan coopperintuloksella 2900m. Yllätys olikin melkoinen kun sain kirjeen "teitä ei kutsuta ljk testeihin", kyseinen coopper tulos olisi pitänyt olla väh. 2950m. Vitutus oli melkoinen

ErJK testitkin jouduin sitten jättämään väliin ajankohdan takia. Bye bye erikoisjoukot.
Opetus: pitäkää nyt hemmetti huolta siitä, että joko
A(epärehellinen, tyhmä vaihtoehto)= joko hieman viilaatte papereihin pistettävää cooppertulosta (ei suositeltavaa, 2950m coopperissa on ehdoton alaraja oikeastikkin) tai
B(rehellinen, parempi vaihtoehto)=juoksette sen vasta sitten kun hakepaperien lähetysaika on, ei kolmea kuukautta ennen ja pidätte huolta että ootte tarvittavas kunnos siihen mennessä!
Mun ljk haaveet tyssäs siis -07 tuohon, mutta en ole vielä heittänyt pyyhkeitä kehään. Mikäli en pääse keväällä haluamaani opiskelupaikkaan, niin haen armeijaan vuoden lykkäystä keskittyäkseni seuraavan kesä pääsykokeisiin. Tällöin siis saisin uuden tilaisuuden hakea -08 erään, ja lähtötaso olisi huomattavasti parempi kuin vuosi sitten. Joten täällä palstalla roikutaan vieläkin