En usko et sua kiinostaa mun ruokavalio muussa mielessä kun siinä että haet siitä jotakin heikkouksia, mut kerrotaan nyt miten yleensä tulee syötyä.
Eli mä syön kaikenlaistalihaa, kanaa, ankkaa, porsasta nautaa, maksaa, lammasta, ihan mitä vaan ja missä muodossa sitä kulloinkin sattuu olee.
Munia menee aika paljon, noin litra maitoo päivässä, sen lisäks juustoo, jukurttia ym.
Pähkinöitä, manteleita, aurinkonkukan siemeniä, meloonin siemeniä, kurpitsan siemeniä ym. menee vaihtelevia määriä.
Kalaa menee eri muodoissa, tonnikalaa ja sardiineja paljo, paikallisia kasvatttuja kaloja erilaisia.
Perunaa ja riisiä etupäässä täytteeks. En vedä pastaa tai makaroonia. Leipää syön aika vähä nykyään.
Kasviksia tulee syötyä paljon tuoreena, mutta myös valmistettuna. Niistä Tomaattia, sipulia, kurkkua, metripapua menee joka päivä.
Sit salaatinlehtiä, kiinankaalia, porkkanaa, valkosipulia, paprikaa ym, ei ihan joka päivä.
Hedelmiä menee liki joka aterialla. Riippuu sesongista mitä yleensä, mut nyt mandariineja paljo, joskus mangoa, banaaneja, rambutaneja jne.
Syön ruuan melkosen perusmuodossaan eli sitä nyt ei duunata kauheen monimutkasesti. Silloin kun syön kotona. Usein menee tyyliin pihvi ja höysteet.
Jos on tilaisuus niin erityisesti diggaan japanilaisesta safkasta silloin kun sitä on saatavilla. Eli mielläni vedän kalaa ja meriruokaa raakana. Syön ulkona liki päivittäin ehkä yhden aterian päivässä. Iltapala ja illallinen kotona, aamupala sekä kotona että ulkona. Riippuen tilanteesta.
Käytän paljo chiliä sen eri muodissa.
Kahvia menee, vihreetä teetä toisinaan ja suklaa on mun herkkua. Tummaa suklaata tulee vedettyä ajottain ja jäätelöä liki joka päivä.
Eli tossa se setti on. Eri aterioille mä jaan noita sillee että protskua tulee kerralla se 30-60g joskus jos on grilli-ilta niin ehkä enempi.
Kasviksia menee joka aterialla ja hedelmiä.
Joskus jos haluun nopeen aamupalan niin tempasen kuus raakaa munaa, 3d maitoo, 100g pähkinöitä ja pari paikalista snadia banaania.
Sokeria käytän kahvin kanssa ja se on ruskeeta sokeria.
Täällä missä mä asun on myös paljo erilaisia yrttejä.
Niitä tulee kanssa kiskottua, mut ei niitä sen kummemmin tuu laskettua kun ne on jonkun aterian kylkiäisinä.
Liikun päivittäin ulkona ja saan aurinkoa.
Nykyään en käytä alkoholia juur ollenkaan enkä polta.
Läskiä ja voita en kammoksu. Eli leivällä runsasuolasta voita. Lihassa saa olla läskiä ja sian kylki onn hyvää.
Suola on merisuolaa silloin kun lisään sitä salaattiin.
Oliiviöljyä, camelia tee öljyä ja kookosöljyä on pulloissa ja niitä myös menee joko huikalla tai salaatissa.
Varmaan jotaki jäi poiski. No esim, kookospähkinöitä tulee vedettyä sesonkina, mut ei kaiken aikaa.
Ajankohdat on n.8.00, 12.00 reeni 16.00 illallinen 17.30 ja iltapala n. 20.00