Noista mainituista maista ei taida tulla enimmäkseen kuin pakolaisia. Joita ei Suomessa ole kuin murto-osa maassa asuvista ulkomaalaisista. Ylivoimaisesti eniten on itä-, länsi- ja etelänaapurista tulleita. Maahanmuuttajia ei siis haalita esim. Somaliasta tänne töihin. Sitäpaitsi maa ja kulttuuri eivät ole synonyymejä. Jos esim. Irakista kotoisin oleva suomea osaava lääkäri haluaisi tulla tänne töihin, niin kukaan ei häntä tänne saisi palkata siksi että irakilaiset tekevät suhteellisesti enemmän rikoksia? Näinkö se sinun ajattelusi menee?
For the love of fuck, ja sunko ajattelu menee silleen että irakista kotoisin osaavia suomenkielentaitoisia lääkäreitä on täällä paljonkin? Oisko peräti enemmän kuin työttömänä spongaavia irakilaisia?
Mun ajattelu menee niin, että näistä mahdottoman sopeutumisen maista ei otettas pakolaisia ensinkään,
ja täytyy kyllä sanoa että en näe hirveesti syytä sallia sieltä muidenkaan tuloa, vai poistuisko sun mielestä Suomen lääkäripula näillä irakilaissyntyisillä suomenkielentaitoisilla?
Tiedän, että varmaan aika hankala ois tavjalle ottaa puhelin käteen, ja soittaa Irakin nukke pomolle ja/tai Ahmadinejadille, että teiltä ei enää tartte tulla tänne missään muodossa, mutta ehdottomasti se pakolaisten vastaanottaminen näistä mestoista pitäisi lopettaa.
Länsimaiseen oikeuskäytäntöön ei kuulu se, että ihmisiä syytettäisiin ihonvärin takia. Jos siis vihjailit sitä, että kaikki tietyn väestöryhmän edustajat pitäisi poistaa maasta. Jos et vihjaillut sitä, niin koskapa ne rikolliset poistettaisiin joka tapauksessa niin ...? Pitäisikö esim. Joensuun kaupunkia kieltää palkkaamasta sitä ym. irakilaista lääkäriä ed.mainitusta syystä? Vai miten se sinun ratkaisusi nyt oikein menee? Ketä rangaistaan ja mistä?
Joo, tiedän, mutta onko se nyt saatana mun vika että somaliasta ja ählämimaista tuleva jengi on järkiään tummempaa kuin minä?
Koen että se rikollisten poistaminen ei riitä, vaan portit kiinni näistä maista tuleville, koska se pakolaisen rikollisuushalukkuuden testaaminen suomalaisilla on mielestäni edelleen liian rankka eläinkoe, enkä haluais luovuttaa ketään kaveriani siihen.
Sun kyllä melkeen sietäis saada pakolaisen puukosta, koska se sun mielestä on niin pieni riesa siitä, että kivojakin tulee maahan.
Mutta kun joku on nyt tänne jo otettu, niin ok, ei panna kaikkia veke, vain sossulla elävät ja/tai rikoksia tehneet..eli esim afgaaneista hilpais kolme neljännestä takas.
Onkos tämä nyt sitä reinomaista pelkoa siitä että pakolaiset romuttavat Suomen? Sikäli kun kaksi edellistä mellakkaa Helsingin keskustassa olivat molemmat syntyperäisten suomalaisten tekoa (prekariaatit Makasiineilla, Taiteiden yön hörhöt) niin vaikeaa kuvitella että Suomesta on tulossa seuraavaa Ranskaa. Mutta onhan se nyt toki kiva lietsoa pelkoa.
Kun niitä epäsopeutujia on toistaiseksi niin vähän.
Sitähän minä utilitaristisesti sarkastelin edellisessä meilissä, että sun mielestä on kivaa kun epäsopeutujia on niin vähän, ja koska tilanne on vielä ah niin kaukana Ranskasta, niin mitäs valittamista tässä on.
Minä taas koen että ideana on nimenomaan se että tilanne ei ikinä pääsekään lähellekään Ruotsia, Ranskaa, Englantia tai Saksaa.
Ihan kuin se olisi hyvä ratkaisu, että katotaan milloin hesassa palaa tietty määrä autoja tietyn ajan sisällä, ja sopeutumista yrittävät musulmaaninaiset saavat happoa naamalleen Allahin sotureilta, ja sitten katotaan että nyt riitti.
Itse kokisin että sitten on jo aika myöhäistä.
En nimittäin tajua yhtään tätä sun tulella leikkimistä:
Kun on vaan tuo komero tulessa, niin ei sitä kandee sammuttaa, ei tilanne oo likikään niin paha kuin naapurilla, jolla palaa koko talo.
Ja sitä paitsi, jos sammuttaisimme komeron, emme saisi nauttia siitä lämmöstä, jonka tulessa oleva komero antaa.
Ja tietty joku sinne kommeroon aina harhautuu, ja saa huolella palovammoja, mutta ei sitä silti kannata sammuttaa, koska se lämmöntuotto loppuis.