Normaaliin tapaan hiljaisuus videoiden kommenteista mokuttajilta, joita tuossa aiemmin peräänkuulutin.
Voi tosin johtua myös siitä, että toisin kuin minulla, heillä on elämä eikä aikaa hakata F5:sta pakkiksen maahanmuuttoketjussa.
Normaaliin tapaan? Koko vkloppu kone kiinni. Ainakin viimeiset 3 päivää mulla oli elämä :thumbs:
Mitä tohon gettoutumiseen tulee, niin paha sanoa. Tällä hetkellä Ruotsin väestöstä ulkomaalaisia on käsittääkseni n. 19 %? ja Suomen väestöstä vastaava luku on 4 %:n pintaan. Tai nyt kun täällä on tykätty veivata nimenomaan muslimeista, ja kuinka ilkeitä ja pahoja muslimit ovat, niin Ruotsissa muslimeja on n. puoli miljoonaa ja Suomessa 40 000. Lukujen ero on tämmöisessä mittakaavassa niin iso, että tällä hetkellä emme pysty mitenkään vertaamaan maiden mamujen kotouttamisprosessia toisiinsa.
Suomella on se etu, että osataan ennakoida, koska ollaan nähty miten ja missä asioissa muissa maissa ollaan epäonnistuttu. Tuleeko Suomessa koskaan olemaan lähes 20 % väestöstä ulkomaalaisia? Mene ja tiedä. Nykyisenkin maahanmuuttopolitiikan mukaan saadaan odottaa vielä monta sukupolvea. Tämä on täysin mutuilua, mutta mun mielestä Ruotsissa alkoi tuo gettoutuminen jo alusta asti, eli silloin kun Ruotsissa mamujen luku oli sama kuin Suomen nykypäivänä, niin näitä ns. ongelma-alueita alkoi jo muodostumaan. Suomessa meillä ei ole niitä vieläkään. Jos Suomessa joskus tulee olemaan mamujen lukumäärä sama kuin Ruotsilla, niin on hyvinkin mahdollista, että samanlaista "gettoutumisilmiötä" alkaa näkymään. Tätäkään emme voi tietää. Jos kysymykselläsi tarkoitit, että uskonko Suomessa joskus olevan samanlaisia ilmiöitä, niin vastaan: voi olla. Koska en voi tietää tuleeko Suomeen koskaan prosentuaalisesti yhtä paljon ulkomaalaisia ja jos tulee, niin niputetaanko heidät omille alueilleen vai ei. Jos kysymykselläsi tarkoitit, että mikä on mielipiteeni asiaan, niin vastaan: ihan sama. Mulla on sen verran paljon iloja, suruja, huolia ja murheita omassa lähipiirissä, että jos Kontulasta tai Meri-Rastilasta tulee mamujen valloittama, niin smör smör. Itse asiassa tuleepahan varmaan käytyä sitten enemmän Kontulassa ja Meri-Rastilassa, sillä suurin osa tutuista on mamuja. Eikö ole kauheeta.
Jos tulee ongelmia niin tulkoon. Kuten olen aikaisemmin jo sanonut, että maailma muuttuu, kulttuurit sulautuvat ja väistämättä tulee jonkinlaisia ongelmia. Sen kertoo jo historia. Maailman on muuttunut ja kansa on liikkunut jo ihmisen alkuajoista lähtien, niin kuka hönö luulee, että nyt tulee stoppi? Eipä auttanut edes persujen äänestäminen. Varmaan monet mamukriittiset nyt mielissään. "Jee persut on niin selkärankaisia ja periaatteellisia, että seisoivat sanojensa takana, eivätkä lähteneet hallitukseen, koska tukipaketti. Ainiin, mutta mähän äänestin, koska maahanmuutto" -ilmiö kertoo jo sen, että valtapuolueet eivät pidä maahanmuuttoa niin isona ongelmana, että asialle täytyy tehdä jotain dramaattista. Monet tälläkin palstalla oli vahvasti sitä mieltä, että maahanmuutto oli ehdottomasti näiden vaalien isoin ja tärkein teema, mutta niin se talous ja tukipaketit vaan tulivat ja veivät potin.
Toivottavasti tämä MÖYKKYNEN avarsi sulle yhden mokuttajan kannan asiaan.