i
Ja jos tähän ei saada rotia niin olen itse valmis pelaamaan Suomi - Irak pesäpallo-ottelun jos omien kohdalle raiskaus osuu. Syyttä suotta ne raiskaa joka tielle osuu niin minä voin sitten varmaan pelata pesäpalloa samoilla säännöillä. Ai enkö? Miksen? Koska se on laitonja barbaarista?
Tarkoitatko yleisesti irakilaisten pahoinpitelemistä kostoksi jonkun yksilön/yksilöiden rikoksista vai ajattelitko, että olisi realistista löytää itse syyllinen (ja vielä niin, että tämä ei ole kiinniotettuna tutkintavankeudessa)?
Entäpä koskeeko tämä jonkun väestönryhmän edustajien pahoinpitely myös muita rikoksia ja rikollisia, jotka koskettavat sinua henkilökohtaisesti vai pelkästään turvapaikanhakijoita?
Eli jos lähimmäisesi on joutunut rikoksen uhriksi, niin oletko lähtenyt pesäpallomailan kanssa hakemaan itse syyllistä tai samaan etniseen ryhmään (olkoon nyt vaikka sitten suomalaisia, virolaisia... ketä hyvänsä) kuuluvia kostoksi?
Sitten yleisellä tasolla tällaisesta "omankäden oikeudesta"; Koetko, että jos joku lähimmäisesi joutuisi rikoksen uhriksi, niin sotkemalla myös oman elämäsi joutumalla itse vankilaan sekä koviin korvauksiin kostosi kohteelle, parantaisit näiden elämää ja selviämistä kriisistä? Aika harva suomalainen kuitenkaan lähtee edes murhaajia jahtaamaan itse.
Olet puolustellut lakia ja lainsäätäjää niin ehdota nyt edes jotain konkreettista millä tämä perseily saadaan kuriin? Eikö niitä ole? Eikö se yhtään häiritse? Pitääkö ottaa vaan turpaan ja kääntää toinen poski loputtomiin? Jos ei niin miksi ei?
Sivistyneessä oikeusvaltiossa on tapana, että lakia noudatetaan, vaikka oltaisiin kuinka hysteerisiä jonkin asian suhteen. Se on yksi asia, joka erottaa meidät eräistä ambomaista, joissa hakataan henkihieveriin tai lahdataan naapurikylän väestö, koska nämä edustavat väärää etnisyyttä ja jotain niistä epäillään rikoksestakin.
Kyllähän lakia voi ja saa muuttaa. Ja käsittääkseni raiskaajat on kuitenkin Suomessa yleensä vangittu sekä tuomittu. Vai onko erityisesti turvapaikanhakijoita nyt äskettäin jätetty vangitsematta tai tuomitsematta?
Tietysti tuomiot ovat olleet yleisellä tasolla usein liian lieviä Suomessa (minusta lievää pahoinpitelyä vakavammat väkivaltarikokset tulisi aina tuomita ehdottomina vankeusrangaistuksia), joten on edistystä, että nyt on valmisteilla lak, jonka perusteella raiskauksesta tulisi aina vähintään 2 vuotta ehdotonta ja samalla myös 2 vuotta vankeutta olisi automaattinen peruste karkoitukselle.