Meijerissä rasvattomaan maitoon (kurriin) lisätään vain tuon rasva% mukainen määrä kermaa sekaan, eli Rasvaton, Ykkös-, Kevyt- tai Täysmaito ei eroa millään tavalla muuten toisistaan kuin rasvan määrässä.
Meijerissä rasvattomaan maitoon (kurriin) lisätään vain tuon rasva% mukainen määrä kermaa sekaan, eli Rasvaton, Ykkös-, Kevyt- tai Täysmaito ei eroa millään tavalla muuten toisistaan kuin rasvan määrässä.
Mä oon kuullu jostakin että jos juo yli 0,5l maitoa päivässä niin se estää raudan imeytymisen ja joidenkin muiden vitamiinien mutta joku viisaampi valaistakoon asiaa jos on tarvetta
Mä oon kuullu jostakin että jos juo yli 0,5l maitoa päivässä niin se estää raudan imeytymisen ja joidenkin muiden vitamiinien mutta joku viisaampi valaistakoon asiaa jos on tarvetta
Samalla tavalla itselläkin, vähintään 2l päivässä, ja hemoglobiini 185 viime mittauksessa. Onko noin korkea hemoglobiini muuten vaarallinen tai jotain, kun eikö suositusarvo ole siinä 150 paikkeilla?
Eipä 185 vielä mitenkää epänormaali ole. Korkea kyllä, mutta terveellinen eniveis. Aikuisella miehellä normi taitaa olla 165-175 ja liian korkea 205 paikkeilla, muistaakseni.
Kirjoitin jo tuonne ravinto-osioon, mutta en sieltä ainakaan vielä ole saanut vastausta. Eli mikä olisi koostumukseltaan parasta kaakaota, jota sekoittaa maitoon, jos ajattelee maitoa ja kakaota ihan palautusjuoma mielessä?
Normaali kaakao? Normikaakao on melkoista sokerijauhoa, mutta maistuu hyvältä maidon kanssa. Treenin jälkeen IMO en näe ainakaan mitään ongelmaa vaikka se jokusen gramma sokeria saisikin kaakaon seasta. Kaupasta saa sitten ihan oikeita kaakaojauheita, mutta niiden kanssa pelaaminen vaatii sitten jotain makeuttajia jos ei tykkää siitä "pelkistetystä" mausta. Onhan vielä sitten jotain herajauheita, joissa on kaakaon makua.
Eipä 185 vielä mitenkää epänormaali ole. Korkea kyllä, mutta terveellinen eniveis. Aikuisella miehellä normi taitaa olla 165-175 ja liian korkea 205 paikkeilla, muistaakseni.
Juu, jos se hb on 205 luokkaa niin kehotan käymään sairaalassa tyhjentämässä verivarastoja ja pikaisesti!! 180 on jo korkeahko, muttei mitenkään vaarallinen ainakaan lyhyellä tähtäimellä. Jos se nyt on pysynyt sillä tasolla vuosia, niin kehotan silloinkin kääntymään lääkärin puolelle tai käymään verenluovutuksessa sopivin välin..