Makwan Amirkhani

Meta title: đŸ’„ Makwan Amirkhani – suomalaisen vapaaottelun karismaattisin mestari

Meta description: Keskustelua Makwanin urasta, matseista, valinnoista ja treeneistĂ€ – missĂ€ mennÀÀn nyt ja mitĂ€ tulevaisuus tuo mukanaan?**

Olisko noloa, jos Maku hÀviÀis tÀmÀn? Voisko niin kÀydÀ? Tottakai vois. MitÀ sen jÀlkeen? Oltaisko niin sanotusti pohjalla?
TÀhÀn viestiin kiteytyy tÀn maan yksi harmillisista ongelmista; ollaan vaan yksinkertaisesti niin hiton negatiivisia.

MitÀ noloa siinÀ on, jos Maku haluaa vielÀ otella ja hÀviÀÀ? MikÀ siinÀ hÀviössÀ olisi noloa?

YlipÀÀtÀÀn se, ettÀ kutsuu noloksi ihmistÀ joka yrittÀÀ saavuttaa jotain, on mun mielestÀ todella sÀÀlittÀvÀÀ ja kertoo enemmÀn tÀmmöisen ihmisen hyvin suppeasta ajatusmaailmasta.

Ihmiset voisi paremmin, jos uskaltaisivat yrittÀÀ saavuttaa elÀmÀssÀ enemmÀn, mut just ton kaltaiset kommentit saa ihmiset jÀttÀmÀÀn mielummin yrittÀmÀttÀ. Koska jos ei yritÀ ei voi epÀonnistua ja epÀonnistumisen pelko johtuu usein juurikin pelosta menettÀÀ kasvot. "MitÀ muut ajattelee / noloa jos epÀonnistun".. tossa varmaan yleisimmÀt esteet ihmisten yrittÀmiselle.

MÀ ainakin nostan hattua Makulle, kun vielÀ yrittÀÀ. HÀviÀÀ tai ei.

TÀhÀn viestiin kiteytyy tÀn maan yksi harmillisista ongelmista; ollaan vaan yksinkertaisesti niin hiton negatiivisia.

MitÀ noloa siinÀ on, jos Maku haluaa vielÀ otella ja hÀviÀÀ? MikÀ siinÀ hÀviössÀ olisi noloa?

YlipÀÀtÀÀn se, ettÀ kutsuu noloksi ihmistÀ joka yrittÀÀ saavuttaa jotain, on mun mielestÀ todella sÀÀlittÀvÀÀ ja kertoo enemmÀn tÀmmöisen ihmisen hyvin suppeasta ajatusmaailmasta.

Ihmiset voisi paremmin, jos uskaltaisivat yrittÀÀ saavuttaa elÀmÀssÀ enemmÀn, mut just ton kaltaiset kommentit saa ihmiset jÀttÀmÀÀn mielummin yrittÀmÀttÀ. Koska jos ei yritÀ ei voi epÀonnistua ja epÀonnistumisen pelko johtuu usein juurikin pelosta menettÀÀ kasvot. "MitÀ muut ajattelee / noloa jos epÀonnistun".. tossa varmaan yleisimmÀt esteet ihmisten yrittÀmiselle.

KyllÀ kaikista kovapÀisimmÀt yrittÀvÀt silti, riippumatta muiden ajatuksista.

Pertti Ukkola kertoo kirjassaan elÀmÀni molskilla ettÀ hÀntÀ ei niinkÀÀn ajanut eteenpÀin voittamisen halu kuin hÀviÀmisen pelko. On kyllÀ ollut hyvin perisuomalainen tapa ajatella siihen aikaan. Mutta tulosta tuli.

TÀytyy nyt kyllÀ tÀssÀ vaiheessa myöntÀÀ, ettÀ kirjoitin tuon viestin humalapÀissÀni. Luin sen uudelleen vasta nyt myöhemmin. En ajattele niin kuin viestistÀni voisi ymmÀrtÀÀ. Tietty pointti minulla kyllÀ oli, mutta se ei ilmene koska tyyli, jolla asian ilmaisin on erittÀin huono. Makulle kaikkea hyvÀÀ. HÀntÀ olen kannustanut aivan UFC-uran alusta asti, ja se nÀkyy aikaisemmista kirjoituksistani. Toivottavasti en ole palstan ainoa, joka joskus erehtyy.

TÀytyy nyt kyllÀ tÀssÀ vaiheessa myöntÀÀ, ettÀ kirjoitin tuon viestin humalapÀissÀni. Luin sen uudelleen vasta nyt myöhemmin. En ajattele niin kuin viestistÀni voisi ymmÀrtÀÀ. Tietty pointti minulla kyllÀ oli, mutta se ei ilmene koska tyyli, jolla asian ilmaisin on erittÀin huono. Makulle kaikkea hyvÀÀ. HÀntÀ olen kannustanut aivan UFC-uran alusta asti, ja se nÀkyy aikaisemmista kirjoituksistani. Toivottavasti en ole palstan ainoa, joka joskus erehtyy.
HumalapÀissÀ maanantaina klo 17.18?

Nyt vÀhÀn ryhtiÀ :)

Viimeksi muokattu:
Makusta mieleen ovat jÀÀneet erityisesti seuraavat asiat: video, jossa hÀn kiipeilee steissillÀ sÀheltÀmÀÀn jonkun yrittÀjÀn snÀgÀrivaunuun; tarinat potkuista jÀrjestyksenvalvojana; beeffi Simolan kanssa ja pannukakuksi jÀÀnyt painimatsi monnarilla; vÀlirikot erinÀisten(?) salien kanssa alkaen Finnfighters' GymistÀ; hyppypolvilopetus sekÀ jokaiseen tappioon liittyneet samat selitykset nauhalta.

NÀistÀ huolimatta Maku on onnistunut luomaan varsin toimivan brÀndin.

TÀyttÀ haihattelua.
Amirkhani kokee, ettÀ tappioputkensa aikana hÀn ei ole ollut oikeassa mielentilassa ja potentiaali on siksi jÀÀnyt lunastamatta.

Otteluiden alku on yleensÀ hyvÀ, mutta sitten Mr. Finland alkaa piiputtaa.

− Ihan sama, missĂ€ ottelee jatkossakin, jos ylĂ€kerrassa ei ole kaikki kunnossa. PitÀÀ olla valmistautunut hyvin, Amirkhani sanoo nyt.

TÀllÀ kertaa hÀn uskoo olevansa kaikkeen valmis.

No hemmetti nyt mies kuitenkin itse sanoo olevansa valmis kaikkeen, niin miten tuohon voisi olla uskomatta???

Juu, nyt Maku on valmis, tĂ€llĂ€ kertaa kaikki on toisin, eikĂ€ tekosyitĂ€ ole. Paitsi ettĂ€, ”Kovin pitkÀÀ treenirupeamaa ja valmistautumisjaksoa Amirkhani ei kuitenkaan ole ehtinyt vetÀÀ alle tĂ€ysin terveen kĂ€den kanssa.”

Makwan oli varmaan uransa huonoimmassa kunnossa, varmasti olkapÀÀloukki ja sitĂ€kautta lyhyt valmistautuminen vaikutti mutta tosi hankala nĂ€hdĂ€ ettĂ€ tuolta noustaan enÀÀ mihinkÀÀn kansainvĂ€lisesti merkityksellisiin matseihin😅 tĂ€n matsin piti kuiteski olla ”helppo” matsi millĂ€ pÀÀstĂ€ voiton tielle takasin mutta ihan hiuskarvan varassa oli ettĂ€ ei olis tullu yks tappio lisÀÀ recordii

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom