Jos on hidas aineenvaihdunta niin en ihmettele yhtään, jos ei paino tipu 2300 kalorilla olkoonkin 100kg painoinen mies. Nuo kalorimäärät ovat niin yksilöllisiä, ettei mitään järkeä vertailla muiden kaloreihin dieetillä. Itse esimerkiksi viime vuonna laihdutin 100 kilosta 80 kilon pintaan ja n. 11-12% rasvoihin. Vaikka bulkin huipulla söin noin 3500 kaloria ja sillä ei paino edes meinannut nousta niin jouduin melkein heti menemään 2500kcal alle, että sain dieetin edes kunnolla käyntiin. Minulla on siis hidas, mutta myös nopeasti adaptoituva aineenvaihdunta. Utti puhui tästä samasta ongelmasta omalla kohdallaan viimeisimmässä podcastissa. Sitten siitä jouduin 2-3 viikon välein ottamaan sen 100kcal pois, jotta paino jatkoi putoamistaan sen 0,5 - 0,8 kg per viikko. Viimeinen kuukausi mentiin jo ihan pikkutyttöjen 1400kcal kaloreissa, joiden alle en enää halunnut tiputtaa, vaan siinä vaiheessa jouduin ottamaan vähän aerobistakin mukaan. Toiset joutuu revittämään ihan naurettavan pienillä kaloreilla ja sitten jotkut naisetkin pystyy dieettaamaan menemättä alle 2000 kalorin. Jokainen pelaa niillä korteilla, jotka on jaettu. Ei minulla edes hirveä nälkä ollut noilla 1400 kaloreilla. Pienemmillä kaloreilla olisi tullut vain jo niin hankalaa saada tarvittava määrä proteiinia kasaan millään tavalla itselle mielekkäistä ruuista.